Już jest! Magazyn E-commerce w Praktyce

Prowadzisz sklep internetowy? Sprzedajesz w internecie? Zamów prenumeratę w promocyjnej cenie

Dowiedz się więcej

Recenzja książki “Techniki promocji sprzedaży” Macieja Tesławskiego

Książka Techniki promocji sprzedaży Macieja Tesławskiego i Przyjaciół jest publikacją, która pobudza kreatywność marketingową, a przy tym umiejętności analityczne, które mogą pomóc w dopasowaniu technik promocji sprzedaży do strategii firmy. Wiedza zawarta w lekturze Techniki promocji sprzedaży jest oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, co zdecydowanie zwiększa jej wiarygodność.

Recenzja książki “Techniki promocji sprzedaży” Macieja Tesławskiego

Książka Techniki promocji sprzedaży Macieja Tesławskiego i Przyjaciół jest publikacją, która pobudza kreatywność marketingową, a przy tym umiejętności analityczne, które mogą pomóc w dopasowaniu technik promocji sprzedaży do strategii firmy. Wiedza zawarta w lekturze Techniki promocji sprzedaży jest oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, co zdecydowanie zwiększa jej wiarygodność.

Forma w jakiej napisano książkę sprawia, że czytelnik zostaje włączony do rozmowy toczącej się między profesjonalistami. Nie bazują oni na sztampowych, skomplikowanych koncepcjach, tylko na prostych i skutecznych rozwiązaniach, które przynieść mogą duże zyski. Dzielą się swoim doświadczeniem zdobytym przez lata pracy i udowadniają, że promocja nie równa się obniżce cen i wcale nie jest efektywnym sposobem na sprzedaż produktów, a często nawet szkodliwym.

Burzę mózgów zaprezentowaną w książce moderuje Maciej Tesławski, który zręcznie wydobywa od swoich branżowych przyjaciół dużą ilość praktycznych informacji. Zadaje trafne pytania, sceptycznie podchodzi do banalnych rozwiązań i równocześnie zachęca do nieszablonowych i śmiałych działań marketingowych. Tesławski zapraszając do udziału w dyskusji, ekspertów z różnych branż takich jak marketing, sprzedaż czy PR ukazuje jak wszystkie obszary marketingu muszą ze sobą współpracować, gdyż dopiero wtedy można osiągnąć pożądany efekt.

Czego dowiesz się podczas lektury?

Autorzy starają się otworzyć oczy czytelnikom na prawa rządzące marketingiem i sprzedażą, absolutnie nie rozdzielając tych gałęzi biznesu. Wręcz przeciwnie, namawiają do bezpośredniego współdziałania. Przedstawiają dwadzieścia technik promocyjnych m.in. edycje limitowane, konkursy, niespodzianki, rabaty, programy kontynuacyjne, które można mądrze wykorzystać i dopasować do strategii firmy. Warto dodać, że każdy przykład jest opatrzony komentarzami ekspertów obrazującymi jak te aktywności sprawdziły się w ich pracy. Ponadto Tesławski przytacza wiele anegdot z życia marketingowca, nie raz dotyczących dotkliwych wpadek.  Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nie stracić pieniędzy na dwuletniej produkcji zapalniczek, które obiecałeś w konkursie, koniecznie to przeczytaj.

W książce bardzo obszernie opisany jest dział: Mechanizmy promocji sprzedaży, w którym można uzyskać informacje dotyczące np. re-sell, up-sell, keep-sell, cross-sell, add-sell, new-sell, friend-sell. To istotna część książki, ponieważ przedstawione w niej działania,  realizuje się już po promocji,  po to aby zainteresowanie produktem nie spadło zaraz po okresie jego promowania/reklamowania. A o tym niestety często się zapomina.

Ponadto Tesławski poświęca dużo uwagi zagadnieniom dotyczącym:

  • Istoty promocji sprzedaży – autor podkreśla, że błędnie promocję utożsamia się z obniżką;
  • Grup docelowych promocji sprzedaży;
  • Danych osobowych w promocjach – jakie mogą one przynieść korzyści w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa;
  • Testom promocji sprzedaży – które są zazwyczaj ignorowane, a mogą dostarczyć cennych informacji o konsumentach;
  • Internetu w promocji/ promocji w Internecie – co w dzisiejszych czasach może być szczególnie użyteczne.

Autor w swojej książce podkreśla, że „klient nie jest idiotą”, przez co działania marketingowe firmy powinny dążyć do jasnego przedstawienia konsumentowi korzyści, które może uzyskać z zakupu, a nie tylko do opakowania kiepskiego produktu w piękne słowa. Za produktem musi stać silna marka, która zasługuje na jego uwagę. Autorzy proponują szereg rozwiązań na to jak zarabiać pieniądze, a przy tym uniknąć wrażenia, że klient czuje się oszukany.

Dla kogo jest ta książka?

Książka z pewnością jest przydatną lekturą zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, jak i dla doświadczonych przedsiębiorców, których działania marketingowe nie przynoszą efektów bądź wymagają udoskonalenia. Warto dać się poprowadzić Tesławskiemu i  urozmaicić rynek promocji sprzedaży, co z pewnością może skutkować większymi zyskami w przedsiębiorstwie.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę