Skuteczny marketing przy niskim budżecie

Sprawdź nowy numer i dowiedz się jak działać skutecznie przy ograniczonym budżecie

Zobacz numer

Strategia omnichannel pod lupą – nowy numer magazynu „Marketer+”

Nieustanny rozwój technologii pozwolił zarówno marketerom, jak i klientom wykształcić nowe umiejętności, a mnogość dostępnych urządzeń zmieniła prezentowane przez nich do tej pory nawyki, wpływając tym samym na zachowania zakupowe. Zwiększenie liczby dostępnych kanałów stało się dla naszych odbiorców pewnym punktem zwrotnym – konsumenci masowo rozpoczęli korzystanie z wielu z nich jednocześnie, oczekując od marki zapewnienia spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, w którym miejscu znajdowali się na ścieżce zakupowej oraz wybranego sposobu kontaktu z marką.

Strategia omnichannel pod lupą – nowy numer magazynu „Marketer+”

Nieustanny rozwój technologii pozwolił zarówno marketerom, jak i klientom wykształcić nowe umiejętności, a mnogość dostępnych urządzeń zmieniła prezentowane przez nich do tej pory nawyki, wpływając tym samym na zachowania zakupowe. Zwiększenie liczby dostępnych kanałów stało się dla naszych odbiorców pewnym punktem zwrotnym – konsumenci masowo rozpoczęli korzystanie z wielu z nich jednocześnie, oczekując od marki zapewnienia spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, w którym miejscu znajdowali się na ścieżce zakupowej oraz wybranego sposobu kontaktu z marką.

Dostrzeżenie owych zmian w zachowaniach odbiorców pozwoliło marketerom na zmianę taktyki działania i stworzyło pole do podjęcia prawdziwego dialogu z konsumentem we wszystkich kanałach komunikacji. Omnichannel, bo to o niej mowa, bez wątpienia zaklasyfikować można jako strategię w pełni odpowiadającą na potrzeby dzisiejszych odbiorców. I choć pierwsze wzmianki o tej idei sięgają przełomu 2011 i 2012 roku, to nie sposób nie dostrzec, że wśród rodzimych marketerów panuje pewne błędne przekonanie. Mianowicie takie, że przytoczone wyżej koncepcje uznaje się za synonimiczne określenia jednego rewolucyjnego pojęcia, kiedy w istocie traktować się je powinno jako autonomiczne elementy stopniowej ewolucji.

Na 128 stronach najnowszego wydania zamieściliśmy artykuły, które przybliżą m.in.:

  • czym się charakteryzuje strategia omnichannel,
  • jaka jest różnica między wielo- a wszechkanałowością,
  • jakie zachowania prezentuje współczesny konsument i jak do niego dotrzeć z przekazem marketingowym,
  • jakie mechanizmy pomagają budować spójność doświadczeń zakupowych,
  • czego brakuje w obecnych modelach łączenia kanałów sprzedaży
  • oraz czy i jak zakończyć wojnę między marketingiem i sprzedażą.

Ze względu na zbliżający się wielkimi krokami okres świąteczny to wydanie poszerzyliśmy również o specjalny dział „Upominki i gadżety biznesowe. Inspiracje 2015”, w którym przedstawiamy ciekawe pomysły na prezent biznesowy.

Zamów teraz najnowszy numer „Marketera+”

Pełny spis treści nr 3(18) wrzesień – październik 2015:

  • Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
  • Jak projektować mobilne e-maile?

POD LUPĄ: STRATEGIA OMNICHANNEL

  • Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
  • Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannelu
  • Proces zakupowy dzisiejszego klienta
  • Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
  • Biznes to biznes?
  • RWD w omnichannelu, czyli o łączeniu punktów styku
  • Personalizacja. Zamień odwiedzających w kupujących
  • E-mail jako wspólny mianownik w omnichannelu
  • Wykorzystanie Wi-Fi w strategii omnichannel
  • Spójna komunikacja w social mediach jako element strategii omnichannel
  • Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich
  • Internet rzeczy – po co to i komu?
  • Jak wykorzystać beacony w komunikacji omnichannel?
  • Zarządzanie cenami oraz działaniami promocyjnymi z punktu widzenia spójności międzykanałowej strategii sprzedaży

DODATEK: UPOMINKI I GADŻETY BIZNESOWE

  • Lojalność zamknięta w małych gestach
  • Prezentacje produktów
  • Kupon promocyjny – niedocenione narzędzie penetracji kategorii FMCG
  • Buduj mądrze strategię, badaj użytkowników i ich wybory
  • Internetowe formy badania zwyczajów zakupowych shopperów
  • Archetypy marki. Tożsamość, wizerunek i komunikacja w social mediach Część 3.
  • Okrakiem na barykadzie Część 4.
  • Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 4.
  • Wielki Brat offline, czyli prawne aspekty beaconów
  • Marketing bez lukrowej waty
  • NARZĘDZIA MARKETERA I PREZENTACJE
  • Produkty i usługi wspierające pracę marketera
  • KALENDARZ MARKETERA: wrzesień, październik
  • Felieton: Kanał z niespodzianką

Zamów teraz najnowszy numer „Marketera+”

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę