Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Szukając klienta. Jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpadać w pułapkę sprzedawania wszystkim

Czy wiesz, jakie naprawdę mamy potrzeby i jak podejmujemy decyzje? Zastanawiałeś się, kim jest trudny klient i jak sobie z nim radzić? Albo, na czym polega segmentacja i jakie są modele podziału rynku? No, bo kto kupuje markę a kto produkt?

Szukając klienta. Jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpadać w pułapkę sprzedawania wszystkim

Czy wiesz, jakie naprawdę mamy potrzeby i jak podejmujemy decyzje? Zastanawiałeś się, kim jest trudny klient i jak sobie z nim radzić? Albo, na czym polega segmentacja i jakie są modele podziału rynku? No, bo kto kupuje markę a kto produkt?

Jeszcze całkiem niedawno, a z drugiej strony jednak w trochę już zamierzchłych czasach, życie zawodowe zdawało się być prostsze. Dział marketingu był odpowiedzialny za tworzenie kreacji i realizację konceptów reklamowych, zaś do zadań działu handlowego należało szukanie oraz pozyskiwanie klientów. Dział obsługi klienta dbał o kontakty posprzedażowe. I tak się toczyło. Potencjalnym klientom wysyłało się listy, telefonowało się do nich, spotykało na targach, konferencjach i imprezach branżowych. A później wydarzyło się coś niespodziewanego (!?) i życie wyemigrowało do Internetu. Wyraźny podział i istniejące różnice pomiędzy marketingiem a sprzedażą zatarły się. Zaś uwaga skupiona w całości została na „jakości doświadczania marki”.

Czy wobec takiego obrotu sprawy, w przyszłości zawód handlowca przestanie mieć rację bytu?
Czy działy marketingu i obsługi klienta będą dzierżyć palmę pierwszeństwa, a praca sprzedawcy zdigitalizowana, odejdzie do lamusa?

Zdecydowanie zaprzeczmy tej wizji! Handlowcy będą potrzebni zawsze – wszak handlowanie to najstarsze zajęcie na świecie! Pamiętać jednak trzeba, że i ta profesja musi nadążyć za otaczającymi nas zmianami. Trzeba odpowiedzieć
na pytanie, jakich kompetencji będzie potrzebował współczesny (i przyszły) handlowiec, by móc skutecznie funkcjonować na nowoczesnym rynku?
Czy w obecnych czasach handlowiec może działać efektywnie bez wiedzy i umiejętności z dziedziny marketingu? A jeżeli ich potrzebuje, to, na których się skupić?

Sporo pytań, jeszcze więcej wątpliwości. Jednak ta książka jest próbą znalezienia odpowiedzi na pojawiające się niewiadome. Porusza zagadnienia, które wchodzą w zakres zarówno sprzedaży, jak i marketingu. Przesuwa granicę istniejącej definicji sprzedaży w obszar marketingu. Łączy sprzedaż i marketing w takim stopniu, jaki jest potrzebny sprzedawcom, którzy chcą odnosić sukcesy na nowoczesnym rynku.

O autorach:

Arkadiusz Bednarski – trener i praktyk sprzedaży. W swojej 20-letniej karierze przeszedł drogę od handlowca, przez kierownika i dyrektora sprzedaży, po członka zarządu spółki prawa handlowego. Jest autorem koncepcji budowy sieci sprzedaży, przyczynił się do rozwoju wielu firm. Prowadzi autorskie seminaria i szkolenia sprzedażowe w kraju i za granicą. Od 20 lat jest trenerem, przeszkolił ponad 12 tysięcy osób z 23 krajów.

Absolwent Wydziału Zarządzania i Technologii Żywności Akademii Morskiej w Gdyni oraz studiów na kierunku negocjacje i mediacje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.

Autor licznych publikacji prasowych oraz 14 książek, w tym kilku bestsellerów — wśród nich Mistrza sprzedaży, który doczekał się już trzech wydań.

Kinga Religa – praktyk i trener marketingu. Absolwentka Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończyła kurs Professional Diploma in Marketing i uzyskała międzynarodowy dyplom potwierdzający kwalifikacje i kompetencje marketingowe w The Chartered Institute of Marketing w Londynie.

Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting w Katowicach, kieruje zespołem odpowiedzialnym za projekty z zakresu promocji, w tym dokumenty strategii komunikacji marketingowej, prace koncepcyjne i kreatywne, przygotowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych wraz z nadzorem organizacyjnym i merytorycznym, realizacja projektów badawczych. Angażuje się w przedsięwzięcia związane z marketingiem terytorialnym, promocją miast i regionów. Jest autorką i współautorką wielu kampanii promocyjnych z tego obszaru, realizowanych w kraju i za granicą.

Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Śląskim i w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, a także szkolenia i warsztaty z zakresu marketingu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Autorka artykułów na temat komunikacji marketingowej w branżowych czasopismach.

Książka jest dostępna na stronie OnePress.

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę