Już jest! Magazyn E-commerce w Praktyce

Prowadzisz sklep internetowy? Sprzedajesz w internecie? Zamów prenumeratę w promocyjnej cenie

Dowiedz się więcej

Dlaczego email marketing przeżywa drugą młodość?

Pierwszy mail został wysłany w 1971 roku. Pierwszy mass mailing z ofertą promocyjną maszyn DMC trafił do grupy 400 osób w 1976 roku. Efektem tego działania była sprzedaż towaru o wartości 13 milionów dolarów. Facebook powstał w 2004 roku. YouTube w 2005; Twitter w 2006; w 2010 Instagram, a w 2011 Snapchat. Obecnie na każdej z tych platform firmy mogą tworzyć reklamy i budować swoją społeczność.

Dlaczego email marketing przeżywa drugą młodość?

Pierwszy mail został wysłany w 1971 roku. Pierwszy mass mailing z ofertą promocyjną maszyn DMC trafił do grupy 400 osób w 1976 roku. Efektem tego działania była sprzedaż towaru o wartości 13 milionów dolarów. Facebook powstał w 2004 roku. YouTube w 2005; Twitter w 2006; w 2010 Instagram, a w 2011 Snapchat. Obecnie na każdej z tych platform firmy mogą tworzyć reklamy i budować swoją społeczność.

W porównaniu do wyżej wymienionych narzędzi w digital marketingu, które mają zaledwie kilka lub kilkanaście lat, email marketing z prawie 40 letnim stażem, bynajmniej nie jest statecznym mężczyzną w średnim wieku tylko nobliwym staruszkiem.

Co warto podkreślić, nie świadczy to o tym, że jest on skazany na zapomnienie. Przeciwnie – biorąc pod uwagę rozwój tego kanału można śmiało stwierdzić, że email marketing czeka druga młodość.

Oto kilka statystyk, które pokazują, że email marketing jeszcze “is not dead”.

  • 50% marketerów przewiduje, że ich wydatki na email marketing wzrosną (DMA)
  • aż 54% respondentów twierdzi, że email jest dla nich najlepszym kanałem, jeśli chodzi o otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach (Marketing Sherpa)
  • według DMA, średni zwrot z inwestycji, jaki przynosi wysyłka kampanii mailingowej wynosi nawet do 3800%

Dane te wskazują na mocną pozycję email marketingu, który świetnie sprawdza się w m.in. w budowaniu trwałych relacji ze swoimi klientami, pozwala na dojrzewanie leadów i generuje sprzedaż.

By jeszcze lepiej wykorzystać to narzędzie, email marketer musi być na bieżąco z funkcjonalnościami, takimi jak: marketing automation, personalizacja, segmentacja i wiele innych. Powinien również wiedzieć, jak działa konkurencja i jak na te działania reagują odbiorcy.

Jednak skąd czerpać wiedzę, by orientować się w obecnych trendach i umiejętnie je wykorzystywać? Warto śledzić blogi firm, które zajmują się email marketingiem, badać działania konkurencji lub marek, które bardzo dobrze radzą sobie w tym kanale marketingu. Warto również poświęcić czas na zapoznanie się z aktualnymi badaniami i raportami ze świata email marketingu. Jeśli są one przeprowadzone na konkretnych danych, pozwalają spojrzeć bardziej dogłębnie na to, co faktycznie reprezentuje rynek.

Przykładowo: czy przekonanie, że wysyłki we wtorek i czwartek przynoszą świetne wyniki, jest trafne? Czy godzina 10:00 jest najlepszą na dostarczanie newsletterów do swoich subskrybentów? Odpowiedź na te i wiele innych pytań można znaleźć w raporcie email marketing w liczbach. Został on stworzony na podstawie analizy m.in. 10 miliardów wysłanych wiadomości. Marketer znajdzie w nim takie informacje jak:

  • jaki jest średni Open Rate i CTR dla różnych wielkości baz (od poniżej 10.000 odbiorców do ponad miliona),
  • jakie taktyki najczęściej stosują marketerzy, a które są zaniedbywane,
  • jaki jest udział autoresponderów w stosunku do wszystkich wysłanych kampanii,
  • ilu marketerów personalizuje swoje wysyłki.

Zobacz infografikę i pobierz raport, by dowiedzieć się więcej!

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę