Musisz wiedzieć!

Jak skutecznie generować wartościowe leady i pozyskiwać klientów w b2b i b2c

Zobacz nowy numer!

Polacy chcą otrzymywać SMS-y o promocjach. Wyniki badania Komunikacja SMS w Polsce 2013

36,6% badanych wyraziło chęć otrzymywania powiadomień o promocjach w sklepach i punktach usługowych za pomocą SMS-ów. Zdecydowana większość respondentów (81,2%) uznała, że SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby ich skłonić do odwiedzenia strony internetowej sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą – wynika z badania przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl na próbce ponad 2160 respondentów.

Polacy chcą otrzymywać SMS-y o promocjach. Wyniki badania Komunikacja SMS w Polsce 2013

36,6% badanych wyraziło chęć otrzymywania powiadomień o promocjach w sklepach i punktach usługowych za pomocą SMS-ów. Zdecydowana większość respondentów (81,2%) uznała, że SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby ich skłonić do odwiedzenia strony internetowej sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą – wynika z badania przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl na próbce ponad 2160 respondentów.

Direct marketing nie jest już novum, jednak wciąż wielu marketerów ma z tą dziedziną styczność po raz pierwszy. Szczególnie jeśli chodzi o mobilną komunikację na masową skalę. Postrzegając SMS-y jako skuteczną i bezpośrednią formę dotarcia, promocji i komunikacji z odbiorcami, powoli dołączają ten kanał komunikacji do swojego planu marketingowego jako stały element. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że ta decyzja jest trafna, a krótkie wiadomości tekstowe mogą znacznie przyczynić się do budowania przewagi na tym jakże wymagającym rynku.

Najwyższy procent ankietowanych, którzy chcieliby otrzymywać SMS-y o promocjach był wśród mieszkańców miast od 20 tys. do 200 tysięcy i oscylował wokół 40%, natomiast najniższy odsetek był wśród mieszkańców wsi oraz miast – powyżej 200 tys. mieszkańców. Zdecydowana większość respondentów (80,4%) uznała, że SMS-y z ofertą promocyjną mogłyby skłonić ich do odwiedzenia najbliższego sklepu lub punktu usługowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą. Podobny procent ankietowanych (81,2%) uznał, że SMS-y mogłyby ich nakłonić do odwiedzenia stron internetowych promowanych marek.

Branże, którymi zainteresowani są respondenci w kontekście otrzymywania SMS-ów o promocjach w sklepach i punktach usługowych

polacy-chca-otrzymywac-sms-y-o-promocjach-wyniki-badania-komunikacja-sms-w-polsce-2013-01

Badanie Komunikacja SMS w Polsce 2013

Ponad połowa badanych z chęcią otrzymałaby wiadomości z branży mody. Również duży odsetek ankietowanych deklarował chęć otrzymania promocyjnego SMS-a z artykułami takimi jak produkty spożywcze 36,8%, sprzęt elektroniczny w tym RTV i AGD 31,5% oraz usługami kosmetycznymi 28,4%. Rozrywka i kultura to kolejne obszary, w jakich klienci
z chęcią zapoznawaliby się z ofertą przesłaną SMS-em.

Trzy czwarte respondentów (75%) byłaby zainteresowana otrzymywaniem SMS-ów dotyczących ich ulubionych marek. Podobnie ankietowani odpowiadali w zeszłorocznym badaniu – 75,4%. Jednoznacznie widzimy więc, że przywiązanie do konkretnego brandu uzasadnia dużo większą otwartość na otrzymywanie materiałów o charakterze marketingowym i reklamowym.

Ponad połowa badanych (64,4%) za najbardziej interesujący typ promocji, o którym chciałby być poinformowana za pomocą SMS-a, uznała rabat na zakup produktów oraz usług. Na drugim miejscu znalazł się gratis dodawany do zakupów lub usług (47,3%).

W dalszej kolejności ankietowani wyrażali zainteresowanie bonem na następne zakupy lub usługi dodane do paragonu (39,7%), drugim produktem lub usługą gratis albo rabatem na zakup drugiego produktu (37,2%) oraz konkursem z losowaniem nagród za zrobienie zakupów (25,1%).

Najbardziej interesujące typy promocji, o których informować można za pośrednictwem SMS-a

polacy-chca-otrzymywac-sms-y-o-promocjach-wyniki-badania-komunikacja-sms-w-polsce-2013-02

Badanie Komunikacja SMS w Polsce 2013

Pokazuje to wyjątkową elastyczność ze strony konsumentów w odbiorze komunikatów promocyjnych, ale przede wszystkim wskazuje na wysoką skuteczność technologii powiadomień tekstowych w dotarciu do konsumenta. A to z kolei jest bardzo ważnym czynnikiem w wyborze rozwiązania w dziedzinie marketingu. Oczywiście w zestawieniu z ceną, poziomem konwersji i potencjalnymi kosztami. Te jednak plasują rozwiązania SMS w czołówce, jako tanie i efektywne narzędzie wspierające sprzedaż.

>> Pobierz raport Komunikacja SMS w Polsce 2013

Polecane prezentacje i narzędzia:

Cluify

Cluify.com to aplikacja internetowa umożliwiająca analizę danych o ruchu klientów placówek stacjonarnych  i targetowanie reklam online do osób, które je odwiedziły dany punkt.

Zobacz prezentację

SentiOne

SentiOne to narzędzie do monitorowania internetu, które pozwala firmom w szybki sposób sprawdzić opinie internautów na temat produktu, marki lub firmy w sieci.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę