Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Raport o internecie rzeczy od IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentował raport „Internet Rzeczy w Polsce”. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów rozwojowych światowej gospodarki przyszłości. Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z IoT oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

Raport o internecie rzeczy od IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentował raport „Internet Rzeczy w Polsce”. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów rozwojowych światowej gospodarki przyszłości. Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z IoT oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

Internet rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia – np. rzeczy osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze – komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77% badanych korzysta z domowego Wi-Fi, a 86% jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia. – Internauci są bardzo dobrze przygotowani na adaptację internetu rzeczy, a jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, takich jak sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem czy też zużyciem energii elektrycznej – ocenia Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska. – Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie IoT, a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49% badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41% będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

Pobierz raport „Internet Rzeczy w Polsce”.

Premiera raportu „Internet Rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. Towarzyszył jej panel dyskusyjny z udziałem ekspertów wyspecjalizowanych w tematyce internetu rzeczy. Dyskusja dotyczyła szans oraz zagrożeń, jakie niesie za sobą IoT: barier rozwojowych, sposobu monetyzacji i wykorzystania w marketingu, a także ochrony prywatności. Retransmisję z panelu można obejrzeć poniżej.

Retransmisja z panelu dyskusyjnego z udziałem ekspertów wyspecjalizowanych w tematyce internetu rzeczy
www.youtube.com/watch?v=2q6ioN0gKNE

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę