Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

Raport o internecie rzeczy od IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentował raport „Internet Rzeczy w Polsce”. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów rozwojowych światowej gospodarki przyszłości. Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z IoT oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

Raport o internecie rzeczy od IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zaprezentował raport „Internet Rzeczy w Polsce”. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów rozwojowych światowej gospodarki przyszłości. Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z IoT oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

Internet rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia – np. rzeczy osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze – komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77% badanych korzysta z domowego Wi-Fi, a 86% jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia. – Internauci są bardzo dobrze przygotowani na adaptację internetu rzeczy, a jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, takich jak sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem czy też zużyciem energii elektrycznej – ocenia Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska. – Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie IoT, a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49% badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41% będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

Pobierz raport „Internet Rzeczy w Polsce”.

Premiera raportu „Internet Rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. Towarzyszył jej panel dyskusyjny z udziałem ekspertów wyspecjalizowanych w tematyce internetu rzeczy. Dyskusja dotyczyła szans oraz zagrożeń, jakie niesie za sobą IoT: barier rozwojowych, sposobu monetyzacji i wykorzystania w marketingu, a także ochrony prywatności. Retransmisję z panelu można obejrzeć poniżej.

Retransmisja z panelu dyskusyjnego z udziałem ekspertów wyspecjalizowanych w tematyce internetu rzeczy
www.youtube.com/watch?v=2q6ioN0gKNE

Polecane prezentacje i narzędzia:

Postfity

Postfity to narzędzie do planowania postów na takich portalach jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, VKontakte oraz Xing.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę