Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
NAJNOWSZY NUMER

Jak usprawnić e-commerce w B2B i B2C w 2018 roku?

Zamów numer

Raport: XIV edycja Badania Poczty SARE

W ubiegłym roku, Natalia Hatalska, autorka bloga Hatalska.com tak skomentowała wyniki Badania poczty SARE „widać, że przeżywamy renesans newsletterów…”. I tak rzeczywiście się dzieje. SARE właśnie opublikowało Raport XIV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce, który potwierdził, że 90% ankietowanych subskrybuje newslettery.

Raport: XIV edycja Badania Poczty SARE

Można powiedzieć, że prawie każdy z nas, kto ma dostęp do sieci, posiada chociaż jedną skrzynkę pocztową, i zapisał się na newsletter. Jakie są powody subskrypcji? Króluje content, szybki dostęp do informacji oraz korzyści – rabaty, udział w konkursie. Dzięki respondentom Badania dowiedzieliśmy się więcej o sile e-maila i kampaniach na nim opartych. Eksperci z branży marketingu, monitorowania mediów i prawa udzielili komentarzy do poszczególnych części raportu.

Jakie trendy związane z pocztą elektroniczną kształtują się w wynikach?

raport_SARE

Email is the King

 Piotr Bucki, bloger, dziennikarz i doświadczony coach komentuje raport w ten sposób:
„Prawie 80% traktuje newsletter jako formę pozyskiwania interesujących treści z serwisu. Być może wynika to z tego, że część użytkowników orientuje się, że hegemon Facebook bardzo obcina zasięgi i trudno czerpać informacje z fanpage’y ulubionych marek. Bo nawet jeśli je polubimy, to nie ma już żadnej gwarancji, że będą do nas docierać. W tej sytuacji rzeczywiście newsletter daje gwarancję, że jeśli treści nas interesują, to… do nas dotrą.(…)”.

Zgadzamy się z Piotrem – email ze swoim 40-letnim doświadczeniem przeszedł wiele lepszych i gorszych momentów. Jeszcze kilka lat temu, nie miało znaczenia, jaka treść była wysyłana do odbiorców. Dziś wiemy, że bez strategii email marketingu, personalizacji, targetowania oraz testowania kampanii ich powodzenie jest niemożliwe. Potwierdziły to wyniki naszego Badania.

Spam wciąż na porządku dziennym

Kwestia spamu – jego otrzymywania oraz walki z nim to dla nas ważne zagadnienie. Niestety, w dalszym ciągu spośród wiadomości, które przychodzą na nasze skrzynki mailowe, wiele jest takich, których nie chcemy otrzymywać. I właśnie tak jest definiowany spam przez aż 72% ankietowanych. Jak wyniki dotyczące otrzymywania spamu i jego faktycznej definicji komentuje Przemysław Marcol, Prezes Fundacji FORCE?

„Widać, że co raz więcej osób rozumie pojęcie spamu we właściwy sposób, tzn. nie każda reklama jest już traktowana jako spam, bo nie każda nią jest. Ta, którą chcemy otrzymywać, która jest dla nas w pewnym sensie informacją użyteczną, którą „zamawiamy” i na otrzymywanie której się zgadzamy, nie jest spamem…”.

Mobile przede wszystkim

Żyjemy w czasach, w których ciągle jesteśmy online – dzięki smartfonom i stałemu dostępowi do internetu. Dlatego też, coraz częściej sprawdzamy pocztę elektroniczną przez aplikację mobilną. Już 30% ankietowanych zadeklarowało, że to właśnie smartfon jest narzędziem do przeglądania maili. Jaka aplikacja wygrywa? Te informacje znajdziesz w raporcie!

Patronat nad tegorocznym Badaniem objęli:

iab.polska, Izba  Gospodarki Elektronicznej, Marketer+, Magazyn Online Marketing Polska, Brief, Instytut Monitorowania Mediów, Mam Startup, NowyMarketing.pl, Nowoczesna Firma, INIS, mr Target, Salelifter, Magazyn Koncept oraz portal Istotnie.pl.

Zapraszamy do pobrania raportu!

Link do pobrania: https://sare.pl/raport/

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.