Psychologia konsumenta i neuromarketing w praktyce

210 stron praktycznej wiedzy!

Zobacz numer

[RAPORT] Zakupy modowe w dobie Covid-19. Jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe w branży fashion?

Ubrania sportowe i odzież skategoryzowana jako homewear wciąż cieszy się dużą popularnością. Największe spadki pandemia spowodowała wśród odzieży wyjściowej, takiej jak sukienki (o 65 proc.), czy garnitury (o 74 proc.). Dziś sytuacja zaczyna się stabilizować i wracać do normy. Wiele artykułów odzieżowych cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej, dziś już 72 proc. internautów robi zakupy w sieci.

[RAPORT] Zakupy modowe w dobie Covid-19. Jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe w branży fashion?

Ubrania sportowe i odzież skategoryzowana jako homewear wciąż cieszy się dużą popularnością. Największe spadki pandemia spowodowała wśród odzieży wyjściowej, takiej jak sukienki (o 65 proc.), czy garnitury (o 74 proc.). Dziś sytuacja zaczyna się stabilizować i wracać do normy. Wiele artykułów odzieżowych cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej, dziś już 72 proc. internautów robi zakupy w sieci.

Niepewność co do przyszłości spowodowana pandemią przewartościowała praktyki społeczne we wszystkich obszarach. Zatrzymanie nas w domach i koncentracja na własnym bezpieczeństwie sprawiły, że potrzeby kupowania dóbr materialnych zeszły na drugi plan. Trwało to jednak przez chwilę, ponieważ od momentu zapowiedzi wznowienia imprez zbiorowych, otwarcia granic i powrotu do w miarę “normalnego” funkcjonowania, e-konsumenci wrócili do poszukiwań zarówno ubrań, butów, dodatków, jak również biżuterii czy perfum.

 

W raporcie opracowanym przez ekspertów Sales Intelligence przedstawione zostały dane dotyczące zachowań e-klientów w robieniu zakupów modowych.

– Z naszej strony, jako firmy specjalizującej się we wspieraniu e-commerce, rekomendujemy śledzenie zachowania klientów. Mamy dziś do czynienia z sytuacją występowania wielu anomalii, a właściwy monitoring oraz szybkie reagowanie z pewnością uchroni wiele biznesów przed ich zamknięciem.
Wiktor Mazur, Wiceprezes Zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.

Celem powstania publikacji jest inspiracja biznesów, do podjęcia intensywnych działań marketingowo-sprzedażowych, które obecną sytuację związaną z pandemią mogą przekuć w korzyść, ponieważ Polacy zdecydowanie polubili zakupy przez Internet. Zmiana nawyków konsumencki jest podtrzymana. Grono osób kupujących online powiększyło się. Dla wielu jest to bezpieczna i wygodna forma zamawiania produktów.

– Przypuszczamy, że w najbliższych miesiącach udział e-commerce w obrotach retail będzie nadal wzrastał, zarówno w Polsce i na świecie. Sprzedawcy będą brali pod uwagę fakt, że kryzys, który obecnie przeżywamy może się powtórzyć (wiele słyszy się o drugiej fali epidemii jesienią), dlatego już teraz przygotowują się na tę okoliczność, przeprowadzając digitalizację swoich biznesów.
Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.

Obserwując zmiany w preferencjach zakupowych związanych z modą, raport podzielono na kilka kategorii. Przeanalizowane zostały topowe artykuły modowe, aby przedstawić obecną sytuację branży fashion w Polsce. Cały raport jest wzbogacony o listę wskazówek dla e-commerce oraz o dane dotyczące konkretnego produktu na rynku europejskim.

Publikację można pobrać tutaj

Patronat medialny nad raportem objęli: IAB.polska, Nowy Marketing, Mam Startup, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.

Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data.

Polecane prezentacje i narzędzia:

Pinpoint

PINPOINT – personalizowane kampanie multikanałowe integrujące pięć kanałów komunikacji: e-mail, SMS, direct mail, wideo i pURL (personalized URL).

Zobacz prezentację

Warexpo

Warexpo jest właścicielem i administratorem największej sieci słupów reklamowych w Warszawie. Usytuowanie nośników wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych stolicy pozwala na skuteczną reklamę out-of-home.

Zobacz prezentację

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę