Nowy numer!

Jak działać reklamowo na Facebooku, Instagramie i LinkedIn.

Zobacz spis treści

Smartfony kontra e-mail, czyli jak dostosować newsletter do pocztowych aplikacji mobilnych

Już 15% e-maili marketingowych w Polsce otwieranych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba ta z roku na rok jest coraz większa. Zmieniające się nawyki społeczeństwa wymusiły spore zmiany w świecie online np. całkowite przeprojektowanie formatów reklamowych. Natomiast branża e-commerce musi dostosować do nowych warunków nie tylko proces zakupów, ale także komunikację z klientem – jak to zrobić przeczytać można w raporcie opracowanym przez firmę FreshMail.

Smartfony kontra e-mail, czyli jak dostosować newsletter do pocztowych aplikacji mobilnych

Już 15% e-maili marketingowych w Polsce otwieranych jest na urządzeniach mobilnych, a liczba ta z roku na rok jest coraz większa. Zmieniające się nawyki społeczeństwa wymusiły spore zmiany w świecie online np. całkowite przeprojektowanie formatów reklamowych. Natomiast branża e-commerce musi dostosować do nowych warunków nie tylko proces zakupów, ale także komunikację z klientem – jak to zrobić przeczytać można w raporcie opracowanym przez firmę FreshMail.

Newslettery muszą perfekcyjnie otwierać się na urządzeniach mobilnych i o tym między innymi piszą autorzy raportu o kodowaniu mailingów przy użyciu technologii CSS w aplikacjach pocztowych. Choć raport nie skupia się wyłącznie na tej kwestii, wiele wskazuje na to, że urządzenia mobilne spowodowały rewolucję w kodowaniu mailingów – obecnie standardem są newslettery responsywne, które automatycznie dostosowują się do rozdzielczości ekranu niezależnie od tego, czy jest to ekran notebooka, czy komórki.

Wydawać by się mogło, że dobrze skodowany newsletter wyświetli się tak samo we wszystkich programach pocztowych. Nic bardziej mylnego: raport FreshMaila pokazuje, że każdy program i aplikacja pocztowa obsługuje inaczej właściwości CSS. Najwięcej błędów przy wyświetlaniu wiadomości mogą powodować pliki wideo oraz gify. Z drugiej strony są one często najbardziej atrakcyjnym elementem mailingu. Raport CSS przedstawia jak poszczególne elementy są wyświetlane przy otwarciu newslettera w różnych aplikacjach pocztowych i przekazuje wiele praktycznych porad, jak uniknąć błędów przy kodowaniu.

W raporcie m.in.:

  • wyniki badań,
  • praktyczne porady dla projektantów mailingów i developerów,
  • kod przykładowego mailingu,
  • przepis na idealny mailing,
  • przydatne linki.

Raport można pobrać tutaj.

Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę