Partner serwisu:

Magazyn

Numer 5 (67) wrzesień-październik 2024

Temat numeru: Budżet i plan marketingowy w praktyce

Liczba stron: 148

Z tematu numeru „M+” 67 dowiesz się m.in.:

  • jak planować i budżetować działania marketingowe w firmie,
  • jak stworzyć dobry budżet i opracować skuteczny plan marketingowy,
  • od czego zacząć pracę nad budżetem i jak efektywnie wydawać pieniądze na marketing,
  • w jaki sposób identyfikować priorytety budżetowe dla różnych kanałów,
  • jak skutecznie dzielić budżet między działania wizerunkowe a performance,
  • jakie strategie i pomysły wdrożyć w planie marketingowym, aby poprawić efekty działań i przyspieszyć wzrost biznesu,
  • o czym pamiętać przy planowaniu działań marketingowych dla zetek i silversów,
  • jak skutecznie prowadzić kampanię z ograniczonym budżetem,
  • jakie koszty wiążą się z dostępnością cyfrową i jak można je oszacować,
  • jak przygotować elastyczny plan marketingowy na TikToka bez nadwyrężania budżetu,
  • jak oszczędzać budżet i zarabiać więcej dzięki uproszczeniu komunikacji,
  • jak rozsądnie alokować środki i zwiększać efektywność kampanii w Google Ads,
  • jak wpisać podcast w strategię i plan marketingowy firmy,
  • jak optymalizować koszty druku materiałów POSM i upominków.

Z dodatku specjalnego o upominkach biznesowych dowiesz się m.in.:

  • jak wybrać odpowiedni gadżet w 2024 r.,
  • jakie są najlepsze praktyki ustalania budżetu na upominki biznesowe,
  • jak mierzyć efektywność działań wykorzystujących gadżety reklamowe,
  • jakie są trendy w upominkach biznesowych na nadchodzący sezon świąteczny,
  • jakie przedmioty najlepiej nadają się do personalizacji i jak skutecznie to robić,
  • jak podnieść postrzeganą wartość gadżetów bez przepalania budżetu marketingowego,
  • jakie są najczęstsze błędy w kampaniach marketingowych z wykorzystaniem artykułów promocyjnych.

Numer 4 (66) lipiec-sierpień 2024

Temat numeru: Sztuka brandingu. Jak budować markę i zaangażowaną społeczność + dodatek: Praca i kariera w marketingu

Liczba stron: 132

Z tematu numeru „M+” 66 dowiesz się m.in.:

  • jak stworzyć brand purpose i skutecznie go wdrożyć,
  • jakie są strategie budowania marki w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw,
  • jak wykorzystać archetypy do zbudowania silnej i spójnej osobowości marki,
  • jak wejść ze swoją marką na wyższy poziom świadomości konsumentów,
  • jak przekładać strategię marki na skuteczną egzekucję,
  • jak dopasować język marki do różnych kanałów komunikacji,
  • jak przyciągnąć odbiorców do brandu za pomocą lo-fi contentu,
  • jak zwrócić uwagę użytkowników w kampaniach social ads,
  • jak wybrać odpowiedni format podcastu dla brandu,
  • jak wykorzystać uszlachetnienia w druku opakowań do budowania wizerunku marki,
  • jak skutecznie budować społeczność wokół brandu,
  • jak mikrospołeczności rewolucjonizują współczesne strategie komunikacji online,
  • jak efektywnie współpracować z nano- i mikroinfluencerami,
  • jak wykorzystać TikToka do budowania zaangażowanej społeczności.

Z dodatku specjalnego o pracy i karierze w marketingu dowiesz się m.in.:

  • jak zaplanować swoją ścieżkę rozwoju w marketingu,
  • jakie rady mają CMO dla początkujących marketerów,
  • z jakich źródeł zdobywać marketingową wiedzę,
  • jak rozwijać swoją karierę z „Marketerem+”.

Numer 3 (65) maj-czerwiec 2024

Temat numeru: Nowoczesne marketing i sprzedaż B2B

Liczba stron: 132

Z „M+” 65 dowiesz się m.in.:

  • jak kompleksowo zaplanować i wdrożyć proces sprzedaży B2B,
  • jak dobrać odpowiednie treści do poszczególnych etapów lejka sprzedażowego,
  • jak tworzyć content B2B zgodnie z zaleceniami Google’a, aby jednocześnie dbać o wiarygodność i pozycję w wyszukiwarce,
  • w jakich obszarach sztuczna inteligencja może wyręczyć marketerów B2B,
  • jak za pomocą analizy win-loss wykorzystać perspektywę klientów w komunikacji B2B,
  • jak zbudować przewagę konkurencyjną w sektorze B2B dzięki stosowaniu prostego języka,
  • jak w praktyce zastosować podejście B2H w celu generowania leadów,
  • jak skutecznie wykorzystać lead magnet w kampanii marketingowej B2B,
  • jak zoptymalizować landing page, aby skutecznie pozyskiwać leady,
  • jak stosować neurodoładowania na stronie WWW, żeby zwiększyć szansę na zakup,
  • jak tworzyć angażujący content dla klientów B2B w mediach społecznościowych,
  • jak skutecznie wykorzystać podcast marketing w biznesie,
  • jak lojalizować klientów B2B i wspierać sprzedaż za pomocą programów lojalnościowych,
  • jak krok po kroku zaplanować wydarzenie biznesowe,
  • jak zatrzymać uwagę odbiorców podczas wystąpień publicznych,
  • jak wiedza o SEM pozwala tworzyć lepsze kampanie w social mediach.
„M+” 65 to 132 strony lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci skuteczniej prowadzić działania marketingowo-sprzedażowe w sektorze B2B.

Numer 2 (64) marzec-kwiecień 2024

Temat numeru: AI w marketingu + dodatek: Przewodnik po reklamie (D)OOH w 2024 roku

Liczba stron: 148

Z „M+” 64 dowiesz się m.in.:

  • jak stać się hipersprawną firmą, która wykorzystuje sztuczną inteligencję,
  • jak działają interaktywne formaty reklamowe napędzane przez AI,
  • jak skonstruować skuteczny prompt,
  • jak wykorzystać AI do generowania leadów,
  • jak z pomocą AI zaplanować treści z uwzględnieniem fraz kluczowych,
  • jak wykorzystywać dane i optymalizować kampanie dzięki sztucznej inteligencji,
  • jak z upraszczaniem języka radzą sobie ChatGPT i Gemini,
  • jak wykorzystać AI w przygotowywaniu strategii działania w social mediach,
  • jak samodzielnie stworzyć bota GPT,
  • jak wykorzystać AI do poprawy doświadczeń uczestnika programu lojalnościowego,
  • jak zagraniczne brandy wykorzystują sztuczną inteligencję w swoich kampaniach,
  • jak korzystać z AI, aby uchronić się przed konsekwencjami prawnymi,
  • jak sztuczna inteligencja wpłynie na przyszłość marketingu.
  • jakie są najnowsze trendy i innowacje w reklamie (D)OOH.
„M+” 64 to aż 148 stron lektury, która pomoże Ci wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w marketingu oraz pokaże, jak zaplanować skuteczną kampanię (D)OOH.

Numer 1 (63) styczeń-luty 2024

Temat numeru: Algorytmy mediów społecznościowych. Jak działać skutecznie + dodatek: Przewodnik po nowoczesnych eventach 2024

Liczba stron: 206

Z „M+” 63 dowiesz się m.in.:

  • jak wykorzystać narzędzia AI w pracy social media marketera,
  • jak skutecznie targetować reklamy w mediach społecznościowych,
  • jak rozwinąć konto marki na Instagramie w 2024 r.,
  • jak wykorzystać algorytm TikToka do budowania społeczności,
  • jak nowy serwis Threads może Ci pomóc w rozwoju marki,
  • jak tworzyć krótkie formy wideo do mediów społecznościowych,
  • jak szybko projektować grafiki z pomocą sztucznej inteligencji,
  • jak efektywnie analizować dane z social mediów z wykorzystaniem ChatGPT,
  • jak zorganizować komunikację za pomocą metody message house,
  • jak prowadzić inkluzywną komunikację w mediach społecznościowych,
  • jak tworzyć mózgolubne posty, które przyciągają uwagę odbiorców,
  • jak obsługiwać klienta w mediach społecznościowych,
  • jak zadbać o cyberbezpieczeństwo przy prowadzeniu kont firmowych w social mediach.
„M+” 63 to aż 206 stron lektury, która pomoże Ci skutecznie wykorzystywać social media, prowadzić efektywną komunikację oraz organizować atrakcyjne eventy.

Numer 6 (62) listopad-grudzień 2023

Temat numeru: Content marketing i copywriting w erze AI

Liczba stron: 116

Z „M+” 62 dowiesz się m.in.:

  • jakie trendy zapanują w content marketingu w 2024 r.,
  • jak wykorzystać humor w działaniach contentowych marki,
  • czy warto komunikować się w kanałach, w których nie ma Twojej konkurencji,
  • jak rozpocząć wdrażanie prostego języka w firmie,
  • jak wykorzystać wiedzę o mózgu w tworzeniu treści,
  • jak stworzyć kalendarz trendów dla własnej marki,
  • jak wykorzystać sztuczną inteligencję w content marketingu i copywritingu,
  • jakie narzędzia AI warto zastosować w pracy marketera,
  • jak skutecznie pisać prompty i uzyskiwać dobre treści w ChatGPT,
  • jak krok po kroku stworzyć obraz za pomocą Midjourney,
  • jak przygotować artykuł na bloga z użyciem Jasper.ai,
  • jak opowiadać́ historie przy wsparciu sztucznej inteligencji,
  • jak bezpiecznie pod kątem prawnym wykorzystywać AI w content marketingu,
  • jak i dlaczego korzystać z treści od użytkowników.
„M+” 62 to 116 stron lektury, która pomoże Ci tworzyć atrakcyjne, spójne i przyciągające uwagę treści, a także używać do tego narzędzi sztucznej inteligencji.

Numer 5 (61) wrzesień-październik 2023

Temat numeru: Budowanie strategii marketingowej i sprzedaży

Liczba stron: 148

Z „M+” 61 dowiesz się m.in.:

  • jak z głową ułożyć działania marketingowe – od koncepcji po wykonanie,
  • jak korzystać z segmentacji przy budowaniu strategii marki,
  • jak wykorzystać matrycę pozycjonowania marki jako narzędzie warsztatowe,
  • jak odkryć i zakomunikować unikatowość brandu,
  • jak zadbać o spójność komunikacyjną marki,
  • kim jest brand hero i jaką może pełnić funkcję w strategii marketingowej,
  • jak krok po kroku wprowadzić prosty język do komunikacji marki,
  • jak podejść do wyboru kanałów marketingowych dla swojej firmy,
  • o czym pamiętać pod kątem integracji działań komunikacyjnych w 2024 r.,
  • jak tworzyć efektywne strategie z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI,
  • jak wykorzystać dane z Google Analytics 4 w planowaniu strategii marketingowej,
  • jaka jest rola marketingu afiliacyjnego w strategii sprzedaży,
  • jak przeprowadzić integrację działów marketingu i sprzedaży w firmach B2B.
„M+” 61 to aż 148 stron lektury, która pomoże Ci zbudować i wdrożyć skuteczną strategię marketingową i sprzedażową w Twojej firmie.

Numer 4 (60) lipiec-sierpień 2023

Temat numeru: Strategie cenowe i techniki obrony ceny

Liczba stron: 108

Z „M+” 60 dowiesz się m.in.:

  • jak usprawnić zarządzanie ceną w firmie,
  • jak za pomocą dynamicznego cennikowania reagować na zmiany w popycie i konkurencji,
  • jak strategicznie i z głową podejść do ustalania cen w sklepie internetowym,
  • jak różnicować ceny na rynkach zagranicznych,
  • jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesie ustalania cen,
  • jak ekonomia behawioralna może pomóc w projektowaniu cen w umyśle konsumenta,
  • jak bronić cen za pomocą technik aikido, karate, capoeiry i incepcji negatywnej,
  • jak projektować ceny z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej,
  • na czym polegają taktyki negocjacji handlowych i jak się przed nimi bronić,
  • jakich metod użyć, aby sprzedać drożej,
  • jakie są sposoby na skuteczne i szybkie uzasadnienie ceny.
„M+” 60 to 108 stron lektury, która pomoże Ci prowadzić skuteczną politykę cenową i elastycznie reagować na rynkowe wyzwania.

Numer 3 (59) maj-czerwiec 2023

Temat numeru: Skuteczna i odpowiedzialna komunikacja

Liczba stron: 108

Z „M+” 59 dowiesz się m.in.:

  • na czym polega odpowiedzialna komunikacja,
  • jak zadbać o dostępność cyfrową treści,
  • czym jest prosty język i jak go stosować w marketingu oraz komunikacji wewnętrznej,
  • jak budować świadomość marki z dbałością o spójność komunikacji,
  • czym jest brand one pager i jak krok po kroku go przygotować,
  • jak dobrze zrozumieć potrzeby odbiorców z różnych grup pokoleniowych,
  • czym jest model ORB i jak wykorzystać go w marketingu,
  • jak działania PR-owe mogą zwiększyć widoczność i zasięg kampanii marketingowyc,
  • jakie kanały społecznościowe sprawdzą się w komunikacji z konkretną grupą docelową,
  • jakie trendy obowiązują w social mediach w 2023 r.,
  • jak wykorzystać marketingowy i sprzedażowy potencjał Pinteresta,
  • dlaczego łamanie tabu na TikToku jest szansą dla marketerów,
  • jak budować wokół marki zaangażowaną społeczność,
  • jak przełamać bierność zakupową klienta B2B za pomocą insightu komercyjnego,
  • jak usprawnić komunikację wewnętrzną w małej, średniej i dużej firmie.
W numerze przeczytasz także dwie inspirujące rozmowy – z prof. Dariuszem Dolińskim o związkach psychologii i marketingu oraz z Agą Szóstek o projektowaniu doświadczeń.

Numer 2 (58) marzec-kwiecień 2023

Temat numeru: Martech i adtech w praktyce. Technologie i narzędzia wspierające marketerów + dodatek: Przewodnik po reklamie (D)OOH w 2023 roku

Liczba stron: 120

Z „M+” 58 dowiesz się m.in.:

  • w jakich obszarach marketingu i reklamy można zastosować narzędzia AI w 2023 r.,
  • jak sztuczna inteligencja może wspierać obsługę klienta,
  • jak marketerzy mogą przyśpieszyć swoją pracę dzięki narzędziu HubSpot Marketing Hub,
  • za pomocą jakich narzędzi do analizy danych można zoptymalizować sprzedaż,
  • jakie możliwości w zakresie tworzenia raportów daje Looker Studio,
  • jakie rozwiązania w Google Workspace usprawnią pracę marketera,
  • w jaki sposób wykorzystać możliwości narzędzi marketing automation,
  • jak zautomatyzować komunikację z klientami z bazy własnej,
  • jak mądrze korzystać z rozwiązań automatycznych w Google Ads,
  • na czym polega technologia cross-device i jakie są korzyści z jej stosowania,
  • co Digital Service Act oznacza dla marketerów i przedsiębiorców,
  • jak bez drogich narzędzi stworzyć kampanię ABM na LinkedInie.

W dodatku o reklamie (D)OOH w 2023 r. przeczytasz m.in.:

  • jak rozwija się rynek DOOH w Polsce i na świecie,
  • z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć podczas projektowania kampanii OOH,
  • jak targetować cyfrową reklamę zewnętrzną za pomocą analizy danych,
  • w jaki sposób rozliczane są kampanie na rynku DOOH,
  • czego może dotyczyć kampania OOH realizująca misję,
  • jakie przepisy regulują stawianie zewnętrznych nośników reklamowych.
W numerze także dwie inspirujące rozmowy – z Natalią Hatalską CEO, założycielką, head of foresight infuture.institute – instytutu badań nad przyszłością, analityczką, trendwatcherką, publicystką i autorką licznych projektów badawczych. W cyklu #porozmawiajmyomarce z Anneli Hansson strateżką marki, edukatorką, byłą CMO w szwedzkiej firmie Lantmännen: największej spółdzielni rolniczej w Europie Północnej, rozmawiamy o budowaniu marki, wiarygodności, zaufaniu i zrównoważonym rozwoju. Znajdziesz także szablon raportu w Looker Studio przygotowany specjalnie dla czytelników „Marketera+”.

Numer 1 (57) styczeń-luty 2023

Temat numeru: AI i kreatywność w marketingu + dodatek: Przewodnik po nowoczesnych eventach 2023

Liczba stron: 158

Z „M+” 57 dowiesz się m.in.:

  • jak w ostatnim czasie rozwinęły się uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja,
  • w jakich obszarach marketingu i sprzedaży sprawdza się AI,
  • jakie narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą wspierać marketerów,
  • jakie były kulisy powstania kampanii „Ja w przyszłości” z wykorzystaniem AI,
  • co wynika z badania „AI Advertising” i jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy,
  • jak skutecznie rozwiązywać problemy i twórczo generować pomysły,
  • jakie techniki i narzędzia pozwalają pokonać kryzys twórczy w pracy marketera,
  • w jaki sposób kreatywny marketing może ratować nudne branże,
  • jak pogodzić wytyczne SEO z oczekiwaniami odbiorcy i tworzyć inspirujące artykuły,
  • jak przygotować skuteczne case study w B2B,
  • jak uniknąć plagiatu w działaniach kreatywnych,
  • jak tworzyć bardziej perswazyjne treści, wykorzystując techniki psychologiczne.

W dodatku o nowoczesnych eventach przeczytasz m.in.:

  • na jakie trendy zwrócić uwagę w 2023 r. przy organizacji spotkań i wydarzeń,
  • jak mądrze wybrać miejsce na event firmowy,
  • jak wiedzę o mózgu wykorzystać w projektowaniu wydarzeń,
  • jak zadbać o brand experience, czyli punkty styku uczestników eventów online i offline z marką,
  • czym są roundtables oraz jaką funkcję spełniają w marketingu B2B,
  • jak przygotować i wypromować konferencję,
  • jak zorganizować zeroemisyjny i ekologiczny event.

Numer 6(56) listopad-grudzień 2022

Temat numeru: Skuteczne marketing i sprzedaż w czasie recesji

Liczba stron: 104

Z „M+” 56 dowiesz się m.in.:
  • czego marketerzy i przedsiębiorcy mogą się nauczyć z przeszłych recesji,
  • jak podejść do kryzysu z głową i potraktować go jako szansę na optymalizację działań oraz uniknięcie niepotrzebnych kosztów,
  • jakich zwrotów, określeń i obietnic używać, aby dostosować komunikację i działania reklamowe do postaw konsumentów w czasach niepewności,
  • jak zadbać o stałych klientów bez obniżania cen i marży,
  • w jakie narzędzia warto inwestować, żeby zacząć 2023 r. bez długu technologicznego,
  • jak w dobie kryzysu taniej i skuteczniej docierać do odbiorców w mediach społecznościowych,
  • jak w czasie recesji szukać nowych przychodów od obecnych klientów,
  • jak za pomocą uczciwego dialogu tłumaczyć klientom, dlaczego jest drożej,
  • jak usprawnić e-mail marketing w czasach kryzysu,
  • jakie narzędzia są przydatne do ogarnięcia kilku serwisów społecznościowych jednocześnie,
  • jak kreatywnie na LinkedInie stworzyć kampanię, o której będzie głośno,
  • czym jest soft power communication i jak ją wykorzystać w komunikacji wzbudzającej pożądanie produktu.