Partner serwisu:

Magazyn

Numer 1(57) styczeń-luty 2023

Temat numeru: AI i kreatywność w marketingu + dodatek: Przewodnik po nowoczesnych eventach

Liczba stron: 158

Z „M+” 57 dowiesz się m.in.:

  • jak w ostatnim czasie rozwinęły się uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja,
  • w jakich obszarach marketingu i sprzedaży sprawdza się AI,
  • jakie narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą wspierać marketerów,
  • jakie były kulisy powstania kampanii „Ja w przyszłości” z wykorzystaniem AI,
  • co wynika z badania „AI Advertising” i jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy,
  • jak skutecznie rozwiązywać problemy i twórczo generować pomysły,
  • jakie techniki i narzędzia pozwalają pokonać kryzys twórczy w pracy marketera,
  • w jaki sposób kreatywny marketing może ratować nudne branże,
  • jak pogodzić wytyczne SEO z oczekiwaniami odbiorcy i tworzyć inspirujące artykuły,
  • jak przygotować skuteczne case study w B2B,
  • jak uniknąć plagiatu w działaniach kreatywnych,
  • jak tworzyć bardziej perswazyjne treści, wykorzystując techniki psychologiczne.

W dodatku o nowoczesnych eventach przeczytasz m.in.:

  • na jakie trendy zwrócić uwagę w 2023 r. przy organizacji spotkań i wydarzeń,
  • jak mądrze wybrać miejsce na event firmowy,
  • jak wiedzę o mózgu wykorzystać w projektowaniu wydarzeń,
  • jak zadbać o brand experience, czyli punkty styku uczestników eventów online i offline z marką,
  • czym są roundtables oraz jaką funkcję spełniają w marketingu B2B,
  • jak przygotować i wypromować konferencję,
  • jak zorganizować zeroemisyjny i ekologiczny event.

Numer 6(56) listopad-grudzień 2022

Temat numeru: Skuteczne marketing i sprzedaż w czasie recesji

Liczba stron: 104

Z „M+” 56 dowiesz się m.in.:
  • czego marketerzy i przedsiębiorcy mogą się nauczyć z przeszłych recesji,
  • jak podejść do kryzysu z głową i potraktować go jako szansę na optymalizację działań oraz uniknięcie niepotrzebnych kosztów,
  • jakich zwrotów, określeń i obietnic używać, aby dostosować komunikację i działania reklamowe do postaw konsumentów w czasach niepewności,
  • jak zadbać o stałych klientów bez obniżania cen i marży,
  • w jakie narzędzia warto inwestować, żeby zacząć 2023 r. bez długu technologicznego,
  • jak w dobie kryzysu taniej i skuteczniej docierać do odbiorców w mediach społecznościowych,
  • jak w czasie recesji szukać nowych przychodów od obecnych klientów,
  • jak za pomocą uczciwego dialogu tłumaczyć klientom, dlaczego jest drożej,
  • jak usprawnić e-mail marketing w czasach kryzysu,
  • jakie narzędzia są przydatne do ogarnięcia kilku serwisów społecznościowych jednocześnie,
  • jak kreatywnie na LinkedInie stworzyć kampanię, o której będzie głośno,
  • czym jest soft power communication i jak ją wykorzystać w komunikacji wzbudzającej pożądanie produktu.

Numer 5(55) wrzesień-październik 2022

Temat numeru: Skuteczny digital marketing B2B + dodatek: Upominki biznesowe. Inspiracje 2022

Liczba stron: 128

Z „M+” 55 dowiesz się m.in.:
  • jak mądrze wpisać digital w strategię marketingu B2B,
  • na jakie działania marketingowe online postawić w 2023 r.,
  • jak planować działania marketingowo-sprzedażowe B2B za pomocą metody GPS,
  • jak ułożyć lejek marketingowy i tworzyć efektywne reklamy Google Ads,
  • dlaczego działania firmy warto oprzeć na danych i jak wdrożyć strategię od podstaw,
  • czym są intent data i jakie korzyści przyniesie ich wykorzystanie w marketingu B2B,
  • jak skutecznie się reklamować i pozyskiwać leady B2B na platformach społecznościowych Mety,
  • jak wykorzystać video content marketing na TikToku w działaniach B2B,
  • jak skutecznie szukać i pozyskiwać klientów biznesowych na LinkedInie,
  • jak pozyskiwać kontakty przez telefon, Messengera lub WhatsAppa,
  • jak zbudować bazę odbiorców i prowadzić efektywny e-mail marketing w B2B,
  • co i jak analizować na stronach docelowych generujących leady,
  • jak wykorzystać growth hacking w B2B, aby zdobyć więcej klientów online,
  • jakie narzędzia przydają się do pozyskiwania leadów B2B,
  • czym jest neurocopywriting i dlaczego warto go stosować w komunikacji marketingowej.
W dodatku o upominkach biznesowych przeczytasz m.in.:
  • jak wykorzystać gadżety do wsparcia sprzedaży,
  • na co zwrócić uwagę podczas wybierania upominków dla uczestników wydarzeń B2B,
  • o czym warto pamiętać, gdy wybierasz gadżety wspierające markę pracodawcy,
  • w jaki sposób zadbać, aby upominek był spójny z Twoją marką, a zarazem uniwersalny,
  • jak dopasować prezent do odbiorcy i okoliczności,
  • jakie możliwości stwarza technologia pod kątem upominków dla pracowników i klientów.

Numer 4(54) lipiec-sierpień 2022

Temat numeru: Skuteczna reklama w wyszukiwarkach + dodatek: Kariera i edukacja w marketingu

Liczba stron: 128

Z „M+” 54 dowiesz się m.in.:
  • jak pisać i konfigurować skuteczne reklamy elastyczne,
  • jakie są sposoby na zwiększenie wskaźnika CTR w kampaniach Google Ads,
  • czym są kampanie Performance Max i jak krok po kroku je tworzyć,
  • na co zwrócić uwagę, żeby uniknąć kanibalizacji kampanii tekstowych w wyszukiwarce,
  • jak skutecznie wykorzystać Google Ads w małej lub średniej firmie,
  • jak używać planera słów kluczowych i Google Trends do badania zmian zachowań,
  • jak krok po kroku przeprowadzić analizę własnych treści, aby uzyskać lepszą widoczność strony,
  • jak wykorzystać dane Google’a w optymalizacji kampanii reklamowych,
  • dlaczego warto się reklamować również w wyszukiwarkach Bing, Yandex, Baidu i DuckDuckGo,
  • jakie są możliwości działań reklamowych w wyszukiwarce Allegro,
  • jak identyfikować frazy kluczowe i tworzyć atrakcyjny content dla użytkownika i robota wyszukiwarki,
  • jak przygotować czytelny raport z kampanii reklamowej,
  • co warto mierzyć, aby kontrolować efekty kampanii i zgodność z celami oraz KPI,
  • na czym polegają nieczyste zagrania w Google Ads i jak się przed nimi bronić,
  • jak przygotować umowę z agencją SEM lub SEO, aby zabezpieczyć się przed konsekwencjami prawnymi,
  • czego będą wymagały od marketerów zachodzące zmiany w zasadach zbierania i przetwarzania danych marketingowych.
W dodatku o karierze i edukacji w marketingu przeczytasz m.in.:
  • jakie będą przyszłe kluczowe kompetencje marketerów,
  • na jakie cechy kandydata do pracy zwrócić uwagę podczas rekrutacji,
  • jak weryfikować wiedzę i umiejętności kandydata przed rozmową kwalifikacyjną, w trakcie i po niej,
  • dlaczego warto wspierać marki osobiste pracowników,
  • co to jest employee advocacy i jak działa,
  • do czego marketerom przydaje się certyfikat DIMAQ.

Numer 3(53) maj-czerwiec 2022

Temat numeru: UX w praktyce. Jak projektować komunikaty, strony WWW i oferty, które angażują i sprzedają

Liczba stron: 106

Z „M+” 53 dowiesz się m.in.:
  • na co zwrócić uwagę podczas tworzenia nowoczesnej strony internetowej,
  • jak dbać o treści, pozycjonowanie, dostępność i architekturę informacji,
  • jak szybko i zgodnie z budżetem wdrożyć nową stronę WWW,
  • co sprawia, że użytkownicy uznają stronę internetową za godną zaufania,
  • jakie są obecne trendy w UX i kiedy warto je wykorzystywać,
  • jakie zasady z różnych obszarów psychologii przydają się w projektowaniu UI i UX,
  • czym są heurystyki Nielsena i w jaki sposób dzięki nim możesz projektować produkty i usługi spójne z dążeniami klientów,
  • jaka jest rola badań UX w projektowaniu strony internetowej i jak je przeprowadzić,
  • jak personalizować ścieżkę zakupową i dbać o pozytywne doświadczenie użytkownika,
  • jak na stronie WWW wpływać na postrzeganie cen przez klientów,
  • jakie techniki prostego języka sprawdzą się w tekstach marketingowych,
  • jak korzystać z emoji w marketingu i UX,
  • jak pisać angażujące teksty reklam na Facebooku i Instagramie,
  • jakie elementy zamieścić na swoim profilu na LinkedInie,
  • na co zwrócić uwagę podczas tworzenia wiadomości tekstowych,
  • jak odkryć wartość biznesową swojej oferty,
  • jak wykorzystywać języki korzyści i strat do konstruowania skutecznych komunikatów,
  • jak napisać ofertę zgodnie z prawem.

Numer 2(52) marzec-kwiecień 2022

Temat numeru: Marketing jako wsparcie sprzedaży

Liczba stron: 104

Z M+52 dowiesz się m.in.:
  • wsparcie sprzedaży – na czym polega, po co je wdrażać i jak to robić,
  • jakie sprawdzone narzędzia pozwolą usprawnić pracę handlowców,
  • komunikacja w social mediach a cele biznesowe – jak najlepiej wykorzystać jej potencjał,
  • jak marketing online wspomaga działania offline w branży medycznej,
  • na czym polega podejście punktowe i procesowe do sprzedaży i jak samodzielnie sprawdzić, które przeważa w Twojej firmie,
  • jakie działania i wskaźniki pomogą uporządkować współpracę zespołów sprzedaży i marketingu,
  • jak dzięki matrycy strategii treści zaplanować materiały, których celem jest wsparcie potencjalnego klienta na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego,
  • empatia w sprzedaży B2B – jak nawiązywać, budować i podtrzymywać relacje z klientami B2B i jak dobrze „zaopiekować się” nawet drobnymi graczami, żeby zdobyć ich zaufanie,
  • jak ułożyć współpracę na linii marketing – sprzedaż, żeby wdrożyć w firmie social selling,
  • jak umiejętnie połączyć kontakty e-mailowe i telefoniczne, żeby uzyskać efekt synergii,
  • jak prowadzić kampanię sprzedażową na różnych rynkach,
  • dlaczego reklamy programatyczne to dobry wybór w marketingu globalnym,
  • jak klienci postrzegają ceny, jakie są motywy zakupów i jak wykorzystać je przy ustalaniu strategii cenowej,
  • jak skutecznie zakomunikować i sprzedać promocję,
  • jakie są kreatywne pomysły na aranżację przestrzeni publicznej,
  • jakie są nowe możliwości DOOH,
  • dlaczego warto mierzyć i analizować efektywność kodów QR w kampaniach OOH.

Numer 1(51) styczeń-luty 2022

Temat numeru: Skuteczny marketing 2022

Liczba stron: 132

Z M+51 dowiesz się m.in.
  • jakie obszary aktywności marketingowej będą szczególnie ważne i w które z nich warto zainwestować w najbliższym czasie, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów,
  • jakie kanały komunikacji zyskają i dlaczego, a które mogą stracić na znaczeniu,
  • co będzie wywierać największy wpływ na marketing,
  • jakie będą największe wyzwania dla marketerów i gdzie szukać przewagi konkurencyjnej,
  • czym jest projektowanie empatyczne oraz jak zaplanować proces projektowy,
  • jak zmieniają się zachowania konsumentów oraz jak marketing może za nimi nadążać,
  • czego klienci oczekują dzisiaj od marek i komunikacji marketingowej oraz jak sprawić, aby relacje z nimi opierały się na uczciwości i zaufaniu,
  • jak sprytnie i w nieszablonowy sposób docierać do nowych klientów oraz jak należy podejść do niestandardowych reklam w nietypowych mediach, takich jak Tinder, Messenger, Pornhub czy telegazeta,
  • jak krok po kroku przeprowadzić skuteczną kampanię na TikToku,
  • co obecnie dzieje się w metaświecie i jakie możliwości marketingowe daje to medium,
  • jakie błędy popełniają marketerzy w obszarze content marketingu, które utrudniają osiągnięcie założonych celów,
  • gdzie szukać inspiracji do content marketingu,
  • jak z jednokierunkowego formatu reklamowego, jakim jest SMS, tworzyć kanały dwukierunkowej komunikacji,
  • jak stworzyć organicznie skuteczną listę e-mailingową i umiejętnie nią zarządzać,
  • czym jest Google Voice Search oraz jak zoptymalizować stronę WWW pod kątem wyszukiwania głosowego.  
Z dodatku „Przewodnik po nowoczesnych eventach” dowiesz się m.in.: 
  • jak opracować budżet wydarzenia i o niczym nie zapomnieć,
  • jakie pytania warto sobie zadać na etapie planowania eventu,
  • jak powinna wyglądać tabela kosztów imprezy oraz jak ograniczyć koszty organizacji eventu,
  • jakie są największe zalety oraz wady eventów stacjonarnych, online oraz hybrydowych,
  • czym jest wydarzenie hybrydowe i jakie eventy można zrealizować w takiej formie,
  • jakie elementy należy uwzględnić podczas planowania wydarzenia hybrydowego,
  • jak przygotować plan wydarzenia łączącego offline z online’em,
  • z czego wynika problem w komunikacji między brand managerem a przedstawicielem obiektu eventowego oraz jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy nimi w trakcie planowania oraz organizacji wydarzenia.
  • jakie są korzyści organizacji kameralnych spotkań biznesowych,
  • na co powinny zwrócić uwagę firmy, które planują organizację kameralnego spotkania firmowego.

Numer 6(50) listopad-grudzień 2021

Temat numeru: Marketing odpowiedzialny społecznie

Liczba stron: 132

Swoją wiedzą dzielą się:
  • Paulina Goch-Kenawy wyjaśnia, czego marki komercyjne mogą się nauczyć od społecznych, czym różni się koncepcja CSR od zjawiska marek z misją społeczno-kulturową oraz jakie są zasady tworzenia marek komercyjnych z celem społeczno-kulturowym,
  • Igor Owczarek w sekcji „Marketing od kulis” opisuje, czym jest i jak wygląda marketing zaangażowany społecznie w Many Mornings oraz o czym warto pamiętać podczas realizacji programów CSR-owych i CRM-owych w firmie.
  • Marta Ulman oraz Katarzyna Wąsowska odpowiadają na pytania: kim jest konsument świadomy społecznie, jakie wartości są ważne dla konsumentów kierujących się społeczną odpowiedzialnością, jakie obszary CSR uznają oni za istotne oraz jakimi zasadami należy się kierować w planowaniu działań oraz tworzeniu strategii w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
  • Magdalena Marzec z sekcji „Zdaniem Marketerki" odpowiada na pytanie, dlaczego jej zdaniem do neutralnego światopoglądowo marketingu nie ma już powrotu.
  • Katarzyna Misiaszek w sekcji „Marketing od kulis” opisuje, jak wygląda marketing zaangażowany społecznie w Kubocie, jakie działania podejmuje marka w ramach Pride Month i Różowego Października oraz jakie są korzyści z wdrożenia CSR do strategii marki.
  • Mateusz Galica i Marta Marczuk wyjaśniają, jak krok po kroku przeprowadzić zieloną transformację w biznesie, odpowiadają na pytanie, jaką nową rolę powinny odgrywać firmy i marki oraz dlaczego nadszedł przełomowy dla marketingu moment, w którym należy przestać słuchać tylko potrzeb konsumenta.
  • Oliwia Tran i Kamil Mirowski w sekcji „Case Study” opisują, jak przebiegały i jakie były efekty akcji marki Żywiec „Daj butelce drugie Ż” i kampanii „Wielka Zwrotka Ż” oraz jak zaangażować konsumentów w działania proekologiczne.
  • Anna Gorączka w sekcji „Case Study” opisuje szczegółowo, jak działa sklep sieci Żabka zasilany w 100% zieloną energią.
  • Leszek Jasiński wyjaśnia, co ma dzisiaj wpływ na prawdziwą wartość produktów i usług, dlaczego w działaniach marketingowych warto poruszać tematy ważne społecznie, w jaki sposób firmy powinny mówić o swoim zaangażowaniu społecznym oraz jak w komunikacji działań CRM-owych wykorzystać marketing automation.
  • Konrad Kruczkowski odpowiada na pytania, kiedy CSR może być realną odpowiedzią na problemy marki, a kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem greenwashingu oraz wyjaśnia, jaką rolę w działaniach CSR-owych odgrywa komunikacja, jak ją krok po kroku zaplanować oraz jak branża reklamowa może się zaangażować w CSR.
  • Ewa Pniak w sekcji „Case Study” opisuje, jak przebiegała i jakie były efekty akcji marki Brita „Filtrujemy dla Bałtyku” oraz wyjaśnia, jaki jest przepis na dobrą akcję CSR-ową skierowaną do szkół.
  • Karolina Kukielska w sekcji „Zdaniem Marketerki" wyjaśnia, dlaczego CSR to długotrwały proces, a nie projekt, z którego trzeba się rozliczyć na koniec kwartału
  • Magdalena Olborska w sekcji „Case Study” pokazuje, jak przebiegał i jakie były efekty programu marki Samsung „CyfrOFFy kONtakt”.
  • Przemysław Madajczyk wyjaśnia, jakie narzędzia CSR-owe można wykorzystać w strategii działań prosprzedażowych oraz podaje przykłady skutecznych działań CSR-owych i ich wpływ na sprzedaż.
  • Tomek Bujok w sekcji „Zdaniem Marketera" wyjaśnia, dlaczego firmy powinny się angażować w CSR
  • Magdalena Jabłońska w sekcji „Marketing od kulis” wyjaśnia, jak połączyć CSR z ekonomią społeczną na przykładzie firmy Zeroban.
  • Ania Piwowarczyk w sekcji „Marketing od kulis” odpowiada na pytanie, czy w branży marketingowej jest miejsce na przedsiębiorczość społeczną i ilustruję tę odpowiedź przykładem agencji Leżę i Pracuję. Odpowiada także na pytanie, jakie warunki trzeba spełnić, żeby założyć przedsiębiorstwo społeczne.
  • Jacek Szlak w swoim felietonie wyjaśnia, dlaczego marketerom tylko się wydaje, że uprawiają CSR, jak długo można ignorować etykę w biznesie, jakie tematy wkrótce zawitają szerzej do strategii CSR-owych firm oraz jaka powinna być misja firmy odpowiedzialnej społecznie.

Numer 5(49) wrzesień-październik 2021

Temat numeru: Analiza danych i analityka marketingowa w praktyce

Liczba stron: 132

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • w jaki sposób sprawdzić jakość bazy danych klientów oraz jak zwiększyć tę bazę bez pogorszenia jej parametrów,
  • jak przeprowadzić analizę cen i ofert konkurencji, aby otrzymać maksymalnie użyteczne wnioski do wykorzystania w rozwoju biznesu,
  • jak wykorzystać jakościową analizę danych do identyfikacji trendów i insightów konsumenckich online,
  • jakie informacje gromadzone są przez platformy sklepów internetowych oraz systemy marketingowe i jak ocenić ich przydatność,
  • jak interpretować dane z Google Analytics i wykorzystywać tę wiedzę do optymalizacji strony i poprawy UX,
  • jak z wykorzystaniem Google Analytics znaleźć przyczyny migracji klientów oraz jak im przeciwdziałać,
  • jak dzięki analityce zbudować skuteczny lejek sprzedażowo-marketingowy w e-sklepie,
  • jak analizować efekty działań w mediach społecznościowych, aby pokazać ich realny wpływ na cele biznesowe,
  • jak wyznaczać KPI i jak je mierzyć w programie socialsellingowym,
  • czym jest analiza konkurencji w SEO i jak ją prawidłowo przeprowadzić,
  • jak analizować treści na stronie, żeby wyciągnąć z nich jak najwięcej,
  • jak projektować dashboardy oraz raporty, które pozwolą podejmować właściwe decyzje,
  • jak dzięki warsztatom projektowym poradzić sobie z problemami, które wynikają z danych analitycznych.
Z dodatku „Upominki biznesowe. Inspiracje 2021” dowiesz się m.in.:
  • jak działa mózg, który łowi gratisy,
  • dlaczego warto wręczać upominki w relacjach biznesowych i czym się kierować w ich wyborze,
  • jakich upominków biznesowych unikać,
  • jakie funkcje mogą pełnić gadżety reklamowe i jakimi zasadami trzeba kierować się przy ich wyborze,
  • na co zwrócić uwagę przy planowaniu kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych,
  • dlaczego niezbędne jest dopasowanie gadżetu reklamowego do celu akcji oraz do grupy odbiorców,
  • jakie elementy powinien zawierać brief akcji wykorzystującej gadżety,
  • kiedy zakup gadżetów powierzyć zewnętrznej agencji a kiedy składać zamówienia we własnym zakresie,
  • jak zbadać efektywność gadżetów reklamowych wykorzystanych w kampanii.
W cyklu „#porozmawiajmyomarce”, którym rozpoczynamy bieżące wydanie, polecamy inspirującą rozmowę z Jerome’em Josephem, CEO w The Brand Theatre Worldwide, jednym z najpopularniejszych na świecie mówców w zakresie budowania marki, internal brandingu, personal brandingu i customer experience, autorem ośmiu bestsellerów poświęconych brandingowi.

Numer 4(48) lipiec-sierpień 2021

Temat numeru: Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów i ich uwagę

Liczba stron: 132

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jak skutecznie docierać dziś do nowych klientów i skąd ich brać,
  • co wiadomo o uwadze odbiorców – nowej walucie na rynku reklamowym – i jak tę wiedzę wykorzystać w planowaniu kampanii,
  • jak pozyskiwać nowych klientów na podstawie danych,
  • jak rozpoznać intencje potencjalnych klientów i odpowiedzieć na nie w ludzki sposób,
  • jak odkryć potencjał środka lejka i generować więcej zapytań ofertowych w B2B,
  • jaką przyjąć strategię, aby docierać do klientów z młodego pokolenia i angażować ich w świat marki,
  • jak mówić do generacji Z, żeby Cię słyszała,
  • jak skutecznie docierać do seniorów i walczyć o ich uwagę,
  • jak odbiorcy reklam konsumują treści w różnych kanałach socialmediowych i jak walczyć tam o ich uwagę,
  • jak skutecznie pozyskiwać klientów w kanale mobilnym,
  • jak pisać krótkie teksty, które przyciągają uwagę i sprzedają.

  • Zofia Bugajna-Kasdepke, Franciszek Bazyli Georgiew, Marcin Morawski, Joanna Ogórek, Dawid Pożoga, Aleksandra Wiśniewska oraz Maciej Żyto w Forum „Marketera+”, które rozpoczyna temat przewodni numeru, odpowiadają na pytania: W jakim stopniu pandemia wpłynęła na sposób zdobywania nowych nabywców produktów lub usług? Jak dużym utrudnieniem w budowaniu profilu potencjalnych klientów stała się zmiana nawyków spowodowana koronawirusem? Które z kanałów pozyskiwania kupujących stały się bardziej efektywne, a które straciły na znaczeniu? Jaka grupa klientów jest dzisiaj szczególnie trudna do zdobycia i dlaczego?
  • Anna Piotrowska, która wyjaśnia nie tylko, jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów oraz jak i gdzie ich szukać, lecz także odpowiada na pytania, co zrobić, by oferta dotarła do osób, które jej potrzebują i jak stworzyć przekaz o ofercie zapadający w pamięć i powodujący, że klienci wybierają daną markę spośród konkurencyjnych.
  • Rafał Klara wyjaśnia m.in., czym jest uwaga i co mówi o niej psychologia, jakie wnioski dla marketerów płyną z badań nad uwagą oraz różnymi poziomami zaangażowania odbiorców oraz czym jest wskaźnik attentive CPM i jak mierzyć uwagę odbiorców.
  • Anna Karcz-Czajkowska dzieli się wskazówkami, czym jest data-driven-marketing, jak zbierać dane i nimi zarządzać oraz jak dzięki tym danym pozyskiwać nowych klientów.
  • Daniel Kotliński krok po kroku przeprowadza nas przez proces skutecznego pozyskiwania właściwych klientów w B2B i wyjaśnia, na którym etapie lejka marketingowego pojawia się luka komunikacyjna i jak ją zapełnić.
  • Natalia Nurek wyjaśnia, jak należy definiować młodych i jak pozyskiwać klientów z młodego pokolenia oraz angażować ich w świat marki.
  • Paulina Gadowska zabiera nas w świat generacji Z i wyjaśnia, na co w sposób szczególny marki powinny zwracać uwagę w komunikacji marketingowej skierowanej do młodego pokolenia.
  • Marta Ulman i Jakub Kwaczyński zdradzają, jak ogromny potencjał marketingowy drzemie w pokoleniu seniorów oraz jak skutecznie docierać do „wielokrotnie pełnoletnich" i jak walczyć o ich uwagę.
  • Edyta Sierosławska i Maciej Wosk wyjaśniają, jakie są główne cechy poszczególnych grup pokoleniowych, jak konsumują treści i jak do nich dotrzeć w mediach społecznościowych.
  • Nikodem Sarna dzieli się wiedzą o kanale mobile i wyjaśnia, przy użyciu jakich kreacji i formatów najskuteczniej pozyskiwać klientów w mobile’u.
  • Katarzyna Sikora-Protasiuk zdradza 7 zasad, jak pisać krótkie teksty, które przyciągają uwagę i sprzedają.
  • Dr Adam Zemełka wyjaśnia, jak wykorzystać neuromarketing w walce o uwagę klienta.
Z dodatku „Efektywny wideomarketing w internecie” dowiesz się m.in.:
  • od czego powinieneś rozpocząć przygodę z wideo,
  • jak podejść do kręcenia wideo in-house przy ograniczonym budżecie,
  • o jakie najważniejsze elementy musisz zadbać podczas tworzenia nagrań wideo,
  • jaki sprzęt do nagrywania oraz narzędzia do obróbki wideo możesz wykorzystać,
  • czy wideo jest dobrym formatem do wykorzystania w social sellingu,
  • jak przygotować skuteczny cykl wideo w social mediach i jakie błędy są najczęściej popełniane w planowaniu i produkcji cyklu wideo,
  • jak wyznaczyć cele i gdzie szukać pomysłów na treści materiałów wideo,
  • które formaty reklamowe i metody kierowania na YouTubie będą najskuteczniejsze w kampanii nastawionej na performance,
  • o czym pamiętać podczas tworzenia kreacji reklamowej na YouTubie i jak zmierzyć efektywność tych działań,
  • jak optymalizować treści na YouTubie pod kątem SEO i jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania.

  • Kamila Kruk i Marcin Osman dzielą się wskazówkami, jak w sposób profesjonalny przygotować materiał wideo in-house przy ograniczonym budżecie.
  • Przez proces tworzenia materiałów wideo do wykorzystania w socialsellingu przeprowadza Karol Stróż.
  • Mateusz Walkowiak wyjaśnia, jaki potencjał mają materiały wideo wykorzystywane e-commerce na takich platformach jak TikTok i YouTube.
  • Katarzyna Świgost dzieli się wskazówkami, które formaty reklamowe i metody kierowania na YouTubie będą najskuteczniejsze w kampanii nastawionej na performance.
  • O optymalizacji treści na YouTubie pod kątem SEO pisze Przemysław Paruszewski.
  • Grzegorz Zięba podaje 7 praktycznych porad, jak przygotować i przeprowadzić skuteczne wydarzenie wideo online.
Z wywiadu z Peterem Hopwoodem dowiesz się m.in.:
  • co jest najważniejsze, gdy stoi się na scenie,
  • jakie błędy popełniają prelegenci eventów stacjonarnych i wirtualnych
  • co robić, aby nasze wystąpienia były dobre i wiarygodne.
W bieżącym numerze przeczytasz również felietony:
  • Anna Klamecka wyjaśnia, dlaczego powinniśmy zadbać o to, by tworzyć nie tylko reklamy, lecz także show, którego odbiorcy nie będą chcieli pominąć.
  • Jolanta Piela pisze o tym, jak wygląda intymna interakcja konsumenta z siecią neuronową oraz w jaki sposób wpływa ona na pracę marketera.
  • Jacek Szlak podpowiada, jak wybrać pole bitwy o klienta i w jakich przestrzeniach firmy powinny szukać przewag rynkowych.
  • Dr Adam Zemełka zdradza, jak wykorzystać neuromarketing w walce o uwagę klienta.
  • Marcin Kalkhoff pisze o tym, dlaczego firmy, marki, usługodawcy tańczą wokół klienta do chwili zakupu, a po jego zrealizowaniu natychmiast zwracają się w stronę kolejnego klienta.
  • Mateusz Walkowiak wyjaśnia, jaki potencjał mają materiały wideo wykorzystywane e-commerce na takich platformach jak TikTok i YouTube.
  • Sebstian Umiński uświadamia, że od półtora roku – dzięki spotkaniom na Teamsach i Zoomie – bawimy się bezkarnie w podglądaczy i sami dajemy się podglądać. Pokazuje także, jaki wpływ mogą mieć wideorozmowy na spotkania organizowane na żywo.

Numer 3(47) maj-czerwiec 2021

Temat numeru: Skuteczny content marketing. Jak tworzyć treści, które angażują i sprzedają

Liczba stron: 134

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jak krok po kroku opracować strategię content-marketingową,
  • jakie są najczęstsze błędy i problemy związane z zastosowaniem marketingu treści,
  • jak różnicować komunikację content-marketingową ze względu na to, na jakim etapie lejka zakupowego jest klient,
  • jak zbudować strategię marketingową, aby uzyskać efekt synergii SEO i content marketingu,
  • kiedy warto wdrożyć strategię recyklingu treści,
  • jak planować i tworzyć evergreen content,
  • jak skupić uwagę klienta i zaangażować go emocjonalnie,
  • jak tworzyć na Facebooku nieszablonowy social content, który angażuje i sprzedaje,
  • jak szybko stworzyć skuteczne teksty sprzedażowe dla produktów i usług,
  • jak projektować microcopy w usługach cyfrowych i aplikacjach,
  • jak krok po kroku opracować infografikę na potrzeby content marketingu,
  • jak zadbać o to, by webinar stał się interaktywnym doświadczeniem, które odbiorcy będą pamiętać na długo po jego zakończeniu,
  • w jakim obecnie kierunku zmierzają działania content-marketingowe marek.

  • O języku reklamy oraz o perswazji i manipulacji rozmawiamy z prof. dr hab. Jerzym Bralczykiem, polskim językoznawcą, profesorem nauk humanistycznych, specjalistą w zakresie języka mediów, reklamy i polityki, popularyzatorem poprawności języka.
  • Wojciech Szymański wyjaśnia, jak krok po kroku opracować strategię content-marketingową w 2021 r., jak zarządzać budżetem, aby osiągnąć najlepsze efekty oraz jakie są najczęstsze błędy i problemy związane z zastosowaniem marketingu treści.
  • Poszukujące contentu idealnego Kinga Duda oraz Karolina Chojnacka radzą, jak w czasach nadmiaru stworzyć angażujące treści i dopasować je do odbiorcy.
  • Karol Wójcik wyjaśnia, w jaki sposób przygotować strategię SEO-CM, która pomoże przyciągnąć wartościowy ruch i zwiększyć sprzedaż.
  • O tym, kiedy warto wdrożyć strategię recyklingu treści oraz o gotowych pomysłach na recykling treści oraz evergreen content opowiada Izabela Jułga.
  • Ewa Dudek dzieli się wskazówkami, jak za pomocą contentu skupić uwagę klienta i go zaangażować.
  • Wiedzą, jak tworzyć na Facebooku nieszablonowy social content, który angażuje i sprzedaje dzieli się Konrad Chowratowicz. Zdradza także, jak rozwiązać problem braku zaangażowania pod treściami publikowanymi w mediach społecznościowych.
  • Marcin Kalkhoff w swoim felietonie zdradza, dlaczego każda treść (coś) sprzedaje, ale nie zawsze to, co chcesz.
  • Małgorzata Szoka tłumaczy, jak i jakie narzędzia wykorzystać, aby szybko stworzyć skuteczne teksty sprzedażowe dla produktów i usług.
  • O tym, czy do każdego można mówić prostym językiem, jak odróżnić język trudny od bełkotu oraz jakie korzyści będzie miała organizacja, jeżeli uprości swój język, rozmawiamy z dr Tomaszem Piekotem, językoznawcą, współwłaścicielem firmy Logios, trenerem prostego języka, upraszczaczem tekstów i lingwistycznym stand-uperem.
  • Tajniki projektowania microcopy w usługach cyfrowych i aplikacjach zdradza Wojciech Aleksander.
  • Z Magdaleną Ziarko przechodzimy krok po kroku proces opracowywania infografiki na potrzeby content marketingu.
  • Claudia Ordecki wyjaśnia, jakie korzyści niesie nieszablonowe podejście do organizacji webinarów i jak zadbać o to, by webinar stał się interaktywnym doświadczeniem, które odbiorcy będą pamiętać na długo po jego zakończeniu.
  • Kierunki, w jakich zmierzają działania content-marketingowe marek, zdradza w swoim felietonie Jacek Szlak.
Numer zawiera dodatek specjalny „Social selling w B2B”, z którego dowiesz się m.in.:
  • jak zaplanować i wdrożyć program socialsellingowy w firmie,
  • czym pamiętać podczas integracji działań marketingowych ze sprzedażowymi,
  • jak marketer może wesprzeć handlowców w budowaniu ich marek osobistych,
  • jakie są najczęściej popełniane błędy w komunikacji biznesowej na LinkedInie,
  • jaka jest recepta na sukces komunikacyjny na LinkedInie.

  • Czy social selling jest dla każdego? Co powinni wiedzieć o nim sprzedawcy, a co – marketerzy oraz zarządzający? Co jest niezbędne do wprowadzenia skutecznego procesu socialsellingowego w firmie? Na te m.in. pytania w Forum Marketera+” odpowiadają eksperci – Igor Bielobradek, Tomasz Dreslerski, Grzegorz Piwowar, Joanna Waszak, Ilona Witczak-Wilińska, Magdalena Wosińska-Marzec – którzy na co dzień odpowiadają za prowadzenie i rozwój programów socialsellingowych. 
  • Marcin Sokołowski wyjaśnia, jak krok po kroku opracować program socialsellingowy w firmie oraz jak gromadzić, kategoryzować i promować content, by wykorzystać skalę, wiedzę, doświadczenie i potencjał całej firmy, a jednocześnie kontrolować jakość treści i skuteczność ich dystrybucji.
  • Joanna Waszak daje 7 najważniejszych wskazówek dla osób, które wprowadzają program social selling w firmie.
  • Czym jest marka osobista handlowca i co daje firmie świadome budowanie marki osobistej pracowników działu sprzedaży wyjaśnia Łukasz Kosuniak.
  • Bartłomiej Machnik nie tylko wylicza, jakie są najczęściej popełniane błędy w komunikacji biznesowej na LinkedInie, ale podpowiada również, jak osiągnąć sukces komunikacyjny na tej platformie.
  • Edyta Kowal prezentuje Antyporadnik ze szczyptą czarnego humoru, czyli jak nie nawiązywać relacji B2B.
W cyklu „#porozmawiajmyomarce” rozmawiamy z Brendą Bence, doświadczonym praktykiem w dziedzinie brandingu oraz pasjonatką budowania marki i przywództwa, a także współpracy między tymi dwiema sferami. Autorka książki „The Forgotten Choice” zdradza, jaka jest nowa rola lidera w zmieniającej się rzeczywistości, jak rozwijać markę osobistą, a także jakie błędy związane z brandingiem najczęściej popełniają marki. W tym wydaniu znajdziesz też:
  • Artykuł Joanny Burdek, w którym wyjaśnia, czym jest brand purpose i dlaczego marki, które istnieją dla klientów, prosperują lepiej.
  • Dr Adam Zemełka pisze o nieetycznej retoryce w marketingu i o tym, jak często padasz ofiarą manipulacji i jak na to zaradzić. 
  • Jolanta Piela zdradza, co jest największym wrogiem naszych możliwości oraz podpowiada,  jak radzić sobie z problemami i wyzwaniami.
  • Paula Sołtysiak oraz Monika Wasilonek radzą, jak radzić sobie z mechanizmem bezlitośnie wysokich standardów.

Numer 2(46) marzec-kwiecień 2021

Temat numeru: Skuteczne akcje promocyjne i prosprzedażowe w B2B i B2C

Liczba stron: 136

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jak opracować plan skutecznej akcji promocyjnej,
  • jaki stosunek do promocji mają konsumenci w Polsce i na świecie,
  • jaki wpływ na biznes i pozycjonowanie cenowe marki mają promocje,
  • jak w akcjach promocyjnych wykorzystać zdobycze psychologii do podbicia sprzedaży
  • jak i których produktów ceny obniżać, żeby było to bezpieczne dla biznesu,
  • jak wzbudzić w klientach przekonanie, że za chwilę przepadnie im świetna okazja,
  • kiedy używać cen z końcówką „99 gr”,
  • jak hot dogiem podnieść sprzedaż paliwa,
  • na co zwrócić uwagę w procesie przygotowania loterii promocyjnej, konkursu konsumenckiego i sprzedaży premiowej,
  • jakie są najczęstsze pytania marketerów w kontekście organizacji akcji promocyjnych i jak brzmią odpowiedzi,
  • jak dobierać kanały do implementacji mechanizmu promocji,
  • jak dotrzeć z promocją do okazjonalnych konsumentów,
  • jak analizować, w które kanały wsparcia sprzedaży warto zainwestować, żeby nie przepalić budżetu,
  • o czym pamiętać podczas definiowania kluczowych wskaźników efektywności kampanii sprzedażowej online,
  • jak wykorzystać e-mail marketing do wsparcia akcji konsumenckich i wsparcia sprzedaży,
  • jak krok po kroku przeprowadzić aktywację konsumencką w social mediach,
  • jak wykorzystać rozwiązania inteligentne Google Ads w akcjach konsumenckich,
  • jak używać kierowania reklam w Google Ads, aby skutecznie informować odbiorców o rabatach,
  • bonach premiowych, promocjach cenowych, ofertach refundowanych, darmowych próbkach itp.