Partner serwisu:

Magazyn

Numer 6(50) listopad-grudzień 2021

Temat numeru: Marketing odpowiedzialny społecznie

Liczba stron: 132

Spis treści:
  • Wywiad: Sally Hogshead: Inne jest lepsze od lepszego
  • 50 podcastów dla Marketera: Przegląd podcastów o marketingu i biznesie
  • Felieton: Popularność podcastów to kolejny sygnał od odbiorców, jakich treści oczekują | Paweł Taranowski
  • Felieton: Progresywne aplikacje mobilne – dlaczego warto postawić na PWA? (materiał partnera) | Andrzej Szylar
Temat numeru: Marketing odpowiedzialny społecznie
  • Czego marki komercyjne mogą się nauczyć od marek społecznych | Paulina Goch-Kenawy
  • W stronę lepszych poranków. Czym jest i jak wygląda marketing zaangażowany społecznie w Many Mornings? (marketing od kulis) | Igor Owczarek
  • Konsument odpowiedzialny społecznie. Kolejny trend czy realny nacisk na zmiany w organizacjach? | Marta Ulman, Katarzyna Wąsowska
  • Do neutralnego światopoglądowo marketingu nie ma już powrotu (zdaniem marketerki) | Magdalena Marzec
  • Marketing zaangażowany społecznie w Kubocie. Kulisy działań marki w ramach Pride Month i Różowego Października (marketing od kulis) | Katarzyna Misiaszek
  • Jak przeprowadzić zieloną transformację w biznesie | Mateusz Galica, Marta Marczuk
  • Potencjał drzemiący w butelce zwrotnej. Case study projektu „Daj butelce drugie Ż” i kampanii „Wielka Zwrotka Ż” (case study) | Oliwia Tran, Kamil Mirowski
  • Zielona z natury. Jak działa sklep sieci Żabka zasilany w 100% zieloną energią (marketing od kulis) | Anna Gorączka
  • Promocja motywowana nie tylko większą sprzedażą. Jak z głową prowadzić działania CRM-owe (cause-related marketing), w których wygrywają wszyscy | Leszek Jasiński
  • Nie kupuj tej kurtki! Jak skutecznie komunikować działania CSR-owe | Konrad Kruczkowski
  • Jak stworzyć program edukacyjny, który pokochają dzieci, nauczyciele, rodzice i planeta? Case study akcji „Filtrujemy dla Bałtyku” (case study) | Ewa Pniak
  • CSR to długotrwały proces, a nie projekt, z którego trzeba się rozliczyć na koniec kwartału (zdaniem marketerki) | Karolina Kukielska
  • Projekt edukacyjny, który rozwija dobre nawyki cyfrowe. Case study programu Samsunga „CyfrOFFy kONtakt” (case study) | Magdalena Olborska
  • Mechanizmy wykorzystujące CSR w konsumenckich akcjach wsparcia sprzedaży | Przemysław Madajczyk
  • Firmy powinny angażować się w CSR, bo świat tego potrzebuje (zdaniem marketera) | Tomek Bujok
  • Zeroban – drugie życie materiałów reklamowych, czyli jak połączyć CSR z ekonomią społeczną (marketing od kulis) | Magdalena Jabłońska
  • Czy w branży marketingowej jest miejsce na przedsiębiorczość społeczną? Poznaj Leżę i Pracuję! (marketing od kulis) | Ania Piwowarczyk
  • Walka o wspólne dobro walką o byt (felieton) | Jacek Szlak
Dodatek: Audyt marketingu w praktyce
  • Audyt nie ma złych intencji. Powinien coś usprawnić, ale wcale nie musi krytykować (felieton) | Marcin Kalkhoff
  • Jak przeprowadzić audyt strategii i taktyk marketingowych w firmie | Wojciech Walczak
  • Słowa są zwierciadłem wartości firmy. Jak przeprowadzić audyt stylu komunikacji marki | Barbara Krysztofczyk
  • Audyt analityki w 9 krokach | Michał Plebański
  • Jak analizować komunikację w mediach społecznościowych, czyli audyt profili marki w social mediach | Krystian Nowakowski
  • Audyt kampanii Google Ads. 40 elementów, na które warto zwrócić uwagę | Marcin Wsół
  • Jak przeprowadzić audyt działań marketingowych pod kątem prawnym. Część 1. E-mail marketing, pliki cookies i komunikacja w social mediach skuteczny marketing | Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk
  • Skuteczny marketing: Nie strzelaj z armaty do wróbla! Jak przygotować markę i pracowników do radzenia sobie z hejtem na LinkedInie | Marcin Sokołowski
  • Felieton: Mózg sprawiedliwy | Adam Zemełka

Numer 5(49) wrzesień-październik 2021

Temat numeru: Analiza danych i analityka marketingowa w praktyce

Liczba stron: 132

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • w jaki sposób sprawdzić jakość bazy danych klientów oraz jak zwiększyć tę bazę bez pogorszenia jej parametrów,
  • jak przeprowadzić analizę cen i ofert konkurencji, aby otrzymać maksymalnie użyteczne wnioski do wykorzystania w rozwoju biznesu,
  • jak wykorzystać jakościową analizę danych do identyfikacji trendów i insightów konsumenckich online,
  • jakie informacje gromadzone są przez platformy sklepów internetowych oraz systemy marketingowe i jak ocenić ich przydatność,
  • jak interpretować dane z Google Analytics i wykorzystywać tę wiedzę do optymalizacji strony i poprawy UX,
  • jak z wykorzystaniem Google Analytics znaleźć przyczyny migracji klientów oraz jak im przeciwdziałać,
  • jak dzięki analityce zbudować skuteczny lejek sprzedażowo-marketingowy w e-sklepie,
  • jak analizować efekty działań w mediach społecznościowych, aby pokazać ich realny wpływ na cele biznesowe,
  • jak wyznaczać KPI i jak je mierzyć w programie socialsellingowym,
  • czym jest analiza konkurencji w SEO i jak ją prawidłowo przeprowadzić,
  • jak analizować treści na stronie, żeby wyciągnąć z nich jak najwięcej,
  • jak projektować dashboardy oraz raporty, które pozwolą podejmować właściwe decyzje,
  • jak dzięki warsztatom projektowym poradzić sobie z problemami, które wynikają z danych analitycznych.
Z dodatku „Upominki biznesowe. Inspiracje 2021” dowiesz się m.in.:
  • jak działa mózg, który łowi gratisy,
  • dlaczego warto wręczać upominki w relacjach biznesowych i czym się kierować w ich wyborze,
  • jakich upominków biznesowych unikać,
  • jakie funkcje mogą pełnić gadżety reklamowe i jakimi zasadami trzeba kierować się przy ich wyborze,
  • na co zwrócić uwagę przy planowaniu kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych,
  • dlaczego niezbędne jest dopasowanie gadżetu reklamowego do celu akcji oraz do grupy odbiorców,
  • jakie elementy powinien zawierać brief akcji wykorzystującej gadżety,
  • kiedy zakup gadżetów powierzyć zewnętrznej agencji a kiedy składać zamówienia we własnym zakresie,
  • jak zbadać efektywność gadżetów reklamowych wykorzystanych w kampanii.
W cyklu „#porozmawiajmyomarce”, którym rozpoczynamy bieżące wydanie, polecamy inspirującą rozmowę z Jerome’em Josephem, CEO w The Brand Theatre Worldwide, jednym z najpopularniejszych na świecie mówców w zakresie budowania marki, internal brandingu, personal brandingu i customer experience, autorem ośmiu bestsellerów poświęconych brandingowi.

Numer 4(48) lipiec-sierpień 2021

Temat numeru: Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów i ich uwagę

Liczba stron: 132

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jak skutecznie docierać dziś do nowych klientów i skąd ich brać,
  • co wiadomo o uwadze odbiorców – nowej walucie na rynku reklamowym – i jak tę wiedzę wykorzystać w planowaniu kampanii,
  • jak pozyskiwać nowych klientów na podstawie danych,
  • jak rozpoznać intencje potencjalnych klientów i odpowiedzieć na nie w ludzki sposób,
  • jak odkryć potencjał środka lejka i generować więcej zapytań ofertowych w B2B,
  • jaką przyjąć strategię, aby docierać do klientów z młodego pokolenia i angażować ich w świat marki,
  • jak mówić do generacji Z, żeby Cię słyszała,
  • jak skutecznie docierać do seniorów i walczyć o ich uwagę,
  • jak odbiorcy reklam konsumują treści w różnych kanałach socialmediowych i jak walczyć tam o ich uwagę,
  • jak skutecznie pozyskiwać klientów w kanale mobilnym,
  • jak pisać krótkie teksty, które przyciągają uwagę i sprzedają.

  • Zofia Bugajna-Kasdepke, Franciszek Bazyli Georgiew, Marcin Morawski, Joanna Ogórek, Dawid Pożoga, Aleksandra Wiśniewska oraz Maciej Żyto w Forum „Marketera+”, które rozpoczyna temat przewodni numeru, odpowiadają na pytania: W jakim stopniu pandemia wpłynęła na sposób zdobywania nowych nabywców produktów lub usług? Jak dużym utrudnieniem w budowaniu profilu potencjalnych klientów stała się zmiana nawyków spowodowana koronawirusem? Które z kanałów pozyskiwania kupujących stały się bardziej efektywne, a które straciły na znaczeniu? Jaka grupa klientów jest dzisiaj szczególnie trudna do zdobycia i dlaczego?
  • Anna Piotrowska, która wyjaśnia nie tylko, jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów oraz jak i gdzie ich szukać, lecz także odpowiada na pytania, co zrobić, by oferta dotarła do osób, które jej potrzebują i jak stworzyć przekaz o ofercie zapadający w pamięć i powodujący, że klienci wybierają daną markę spośród konkurencyjnych.
  • Rafał Klara wyjaśnia m.in., czym jest uwaga i co mówi o niej psychologia, jakie wnioski dla marketerów płyną z badań nad uwagą oraz różnymi poziomami zaangażowania odbiorców oraz czym jest wskaźnik attentive CPM i jak mierzyć uwagę odbiorców.
  • Anna Karcz-Czajkowska dzieli się wskazówkami, czym jest data-driven-marketing, jak zbierać dane i nimi zarządzać oraz jak dzięki tym danym pozyskiwać nowych klientów.
  • Daniel Kotliński krok po kroku przeprowadza nas przez proces skutecznego pozyskiwania właściwych klientów w B2B i wyjaśnia, na którym etapie lejka marketingowego pojawia się luka komunikacyjna i jak ją zapełnić.
  • Natalia Nurek wyjaśnia, jak należy definiować młodych i jak pozyskiwać klientów z młodego pokolenia oraz angażować ich w świat marki.
  • Paulina Gadowska zabiera nas w świat generacji Z i wyjaśnia, na co w sposób szczególny marki powinny zwracać uwagę w komunikacji marketingowej skierowanej do młodego pokolenia.
  • Marta Ulman i Jakub Kwaczyński zdradzają, jak ogromny potencjał marketingowy drzemie w pokoleniu seniorów oraz jak skutecznie docierać do „wielokrotnie pełnoletnich" i jak walczyć o ich uwagę.
  • Edyta Sierosławska i Maciej Wosk wyjaśniają, jakie są główne cechy poszczególnych grup pokoleniowych, jak konsumują treści i jak do nich dotrzeć w mediach społecznościowych.
  • Nikodem Sarna dzieli się wiedzą o kanale mobile i wyjaśnia, przy użyciu jakich kreacji i formatów najskuteczniej pozyskiwać klientów w mobile’u.
  • Katarzyna Sikora-Protasiuk zdradza 7 zasad, jak pisać krótkie teksty, które przyciągają uwagę i sprzedają.
  • Dr Adam Zemełka wyjaśnia, jak wykorzystać neuromarketing w walce o uwagę klienta.
Z dodatku „Efektywny wideomarketing w internecie” dowiesz się m.in.:
  • od czego powinieneś rozpocząć przygodę z wideo,
  • jak podejść do kręcenia wideo in-house przy ograniczonym budżecie,
  • o jakie najważniejsze elementy musisz zadbać podczas tworzenia nagrań wideo,
  • jaki sprzęt do nagrywania oraz narzędzia do obróbki wideo możesz wykorzystać,
  • czy wideo jest dobrym formatem do wykorzystania w social sellingu,
  • jak przygotować skuteczny cykl wideo w social mediach i jakie błędy są najczęściej popełniane w planowaniu i produkcji cyklu wideo,
  • jak wyznaczyć cele i gdzie szukać pomysłów na treści materiałów wideo,
  • które formaty reklamowe i metody kierowania na YouTubie będą najskuteczniejsze w kampanii nastawionej na performance,
  • o czym pamiętać podczas tworzenia kreacji reklamowej na YouTubie i jak zmierzyć efektywność tych działań,
  • jak optymalizować treści na YouTubie pod kątem SEO i jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania.

  • Kamila Kruk i Marcin Osman dzielą się wskazówkami, jak w sposób profesjonalny przygotować materiał wideo in-house przy ograniczonym budżecie.
  • Przez proces tworzenia materiałów wideo do wykorzystania w socialsellingu przeprowadza Karol Stróż.
  • Mateusz Walkowiak wyjaśnia, jaki potencjał mają materiały wideo wykorzystywane e-commerce na takich platformach jak TikTok i YouTube.
  • Katarzyna Świgost dzieli się wskazówkami, które formaty reklamowe i metody kierowania na YouTubie będą najskuteczniejsze w kampanii nastawionej na performance.
  • O optymalizacji treści na YouTubie pod kątem SEO pisze Przemysław Paruszewski.
  • Grzegorz Zięba podaje 7 praktycznych porad, jak przygotować i przeprowadzić skuteczne wydarzenie wideo online.
Z wywiadu z Peterem Hopwoodem dowiesz się m.in.:
  • co jest najważniejsze, gdy stoi się na scenie,
  • jakie błędy popełniają prelegenci eventów stacjonarnych i wirtualnych
  • co robić, aby nasze wystąpienia były dobre i wiarygodne.
W bieżącym numerze przeczytasz również felietony:
  • Anna Klamecka wyjaśnia, dlaczego powinniśmy zadbać o to, by tworzyć nie tylko reklamy, lecz także show, którego odbiorcy nie będą chcieli pominąć.
  • Jolanta Piela pisze o tym, jak wygląda intymna interakcja konsumenta z siecią neuronową oraz w jaki sposób wpływa ona na pracę marketera.
  • Jacek Szlak podpowiada, jak wybrać pole bitwy o klienta i w jakich przestrzeniach firmy powinny szukać przewag rynkowych.
  • Dr Adam Zemełka zdradza, jak wykorzystać neuromarketing w walce o uwagę klienta.
  • Marcin Kalkhoff pisze o tym, dlaczego firmy, marki, usługodawcy tańczą wokół klienta do chwili zakupu, a po jego zrealizowaniu natychmiast zwracają się w stronę kolejnego klienta.
  • Mateusz Walkowiak wyjaśnia, jaki potencjał mają materiały wideo wykorzystywane e-commerce na takich platformach jak TikTok i YouTube.
  • Sebstian Umiński uświadamia, że od półtora roku – dzięki spotkaniom na Teamsach i Zoomie – bawimy się bezkarnie w podglądaczy i sami dajemy się podglądać. Pokazuje także, jaki wpływ mogą mieć wideorozmowy na spotkania organizowane na żywo.

Numer 3(47) maj-czerwiec 2021

Temat numeru: Skuteczny content marketing. Jak tworzyć treści, które angażują i sprzedają

Liczba stron: 134

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jak krok po kroku opracować strategię content-marketingową,
  • jakie są najczęstsze błędy i problemy związane z zastosowaniem marketingu treści,
  • jak różnicować komunikację content-marketingową ze względu na to, na jakim etapie lejka zakupowego jest klient,
  • jak zbudować strategię marketingową, aby uzyskać efekt synergii SEO i content marketingu,
  • kiedy warto wdrożyć strategię recyklingu treści,
  • jak planować i tworzyć evergreen content,
  • jak skupić uwagę klienta i zaangażować go emocjonalnie,
  • jak tworzyć na Facebooku nieszablonowy social content, który angażuje i sprzedaje,
  • jak szybko stworzyć skuteczne teksty sprzedażowe dla produktów i usług,
  • jak projektować microcopy w usługach cyfrowych i aplikacjach,
  • jak krok po kroku opracować infografikę na potrzeby content marketingu,
  • jak zadbać o to, by webinar stał się interaktywnym doświadczeniem, które odbiorcy będą pamiętać na długo po jego zakończeniu,
  • w jakim obecnie kierunku zmierzają działania content-marketingowe marek.

  • O języku reklamy oraz o perswazji i manipulacji rozmawiamy z prof. dr hab. Jerzym Bralczykiem, polskim językoznawcą, profesorem nauk humanistycznych, specjalistą w zakresie języka mediów, reklamy i polityki, popularyzatorem poprawności języka.
  • Wojciech Szymański wyjaśnia, jak krok po kroku opracować strategię content-marketingową w 2021 r., jak zarządzać budżetem, aby osiągnąć najlepsze efekty oraz jakie są najczęstsze błędy i problemy związane z zastosowaniem marketingu treści.
  • Poszukujące contentu idealnego Kinga Duda oraz Karolina Chojnacka radzą, jak w czasach nadmiaru stworzyć angażujące treści i dopasować je do odbiorcy.
  • Karol Wójcik wyjaśnia, w jaki sposób przygotować strategię SEO-CM, która pomoże przyciągnąć wartościowy ruch i zwiększyć sprzedaż.
  • O tym, kiedy warto wdrożyć strategię recyklingu treści oraz o gotowych pomysłach na recykling treści oraz evergreen content opowiada Izabela Jułga.
  • Ewa Dudek dzieli się wskazówkami, jak za pomocą contentu skupić uwagę klienta i go zaangażować.
  • Wiedzą, jak tworzyć na Facebooku nieszablonowy social content, który angażuje i sprzedaje dzieli się Konrad Chowratowicz. Zdradza także, jak rozwiązać problem braku zaangażowania pod treściami publikowanymi w mediach społecznościowych.
  • Marcin Kalkhoff w swoim felietonie zdradza, dlaczego każda treść (coś) sprzedaje, ale nie zawsze to, co chcesz.
  • Małgorzata Szoka tłumaczy, jak i jakie narzędzia wykorzystać, aby szybko stworzyć skuteczne teksty sprzedażowe dla produktów i usług.
  • O tym, czy do każdego można mówić prostym językiem, jak odróżnić język trudny od bełkotu oraz jakie korzyści będzie miała organizacja, jeżeli uprości swój język, rozmawiamy z dr Tomaszem Piekotem, językoznawcą, współwłaścicielem firmy Logios, trenerem prostego języka, upraszczaczem tekstów i lingwistycznym stand-uperem.
  • Tajniki projektowania microcopy w usługach cyfrowych i aplikacjach zdradza Wojciech Aleksander.
  • Z Magdaleną Ziarko przechodzimy krok po kroku proces opracowywania infografiki na potrzeby content marketingu.
  • Claudia Ordecki wyjaśnia, jakie korzyści niesie nieszablonowe podejście do organizacji webinarów i jak zadbać o to, by webinar stał się interaktywnym doświadczeniem, które odbiorcy będą pamiętać na długo po jego zakończeniu.
  • Kierunki, w jakich zmierzają działania content-marketingowe marek, zdradza w swoim felietonie Jacek Szlak.
Numer zawiera dodatek specjalny „Social selling w B2B”, z którego dowiesz się m.in.:
  • jak zaplanować i wdrożyć program socialsellingowy w firmie,
  • czym pamiętać podczas integracji działań marketingowych ze sprzedażowymi,
  • jak marketer może wesprzeć handlowców w budowaniu ich marek osobistych,
  • jakie są najczęściej popełniane błędy w komunikacji biznesowej na LinkedInie,
  • jaka jest recepta na sukces komunikacyjny na LinkedInie.

  • Czy social selling jest dla każdego? Co powinni wiedzieć o nim sprzedawcy, a co – marketerzy oraz zarządzający? Co jest niezbędne do wprowadzenia skutecznego procesu socialsellingowego w firmie? Na te m.in. pytania w Forum Marketera+” odpowiadają eksperci – Igor Bielobradek, Tomasz Dreslerski, Grzegorz Piwowar, Joanna Waszak, Ilona Witczak-Wilińska, Magdalena Wosińska-Marzec – którzy na co dzień odpowiadają za prowadzenie i rozwój programów socialsellingowych. 
  • Marcin Sokołowski wyjaśnia, jak krok po kroku opracować program socialsellingowy w firmie oraz jak gromadzić, kategoryzować i promować content, by wykorzystać skalę, wiedzę, doświadczenie i potencjał całej firmy, a jednocześnie kontrolować jakość treści i skuteczność ich dystrybucji.
  • Joanna Waszak daje 7 najważniejszych wskazówek dla osób, które wprowadzają program social selling w firmie.
  • Czym jest marka osobista handlowca i co daje firmie świadome budowanie marki osobistej pracowników działu sprzedaży wyjaśnia Łukasz Kosuniak.
  • Bartłomiej Machnik nie tylko wylicza, jakie są najczęściej popełniane błędy w komunikacji biznesowej na LinkedInie, ale podpowiada również, jak osiągnąć sukces komunikacyjny na tej platformie.
  • Edyta Kowal prezentuje Antyporadnik ze szczyptą czarnego humoru, czyli jak nie nawiązywać relacji B2B.
W cyklu „#porozmawiajmyomarce” rozmawiamy z Brendą Bence, doświadczonym praktykiem w dziedzinie brandingu oraz pasjonatką budowania marki i przywództwa, a także współpracy między tymi dwiema sferami. Autorka książki „The Forgotten Choice” zdradza, jaka jest nowa rola lidera w zmieniającej się rzeczywistości, jak rozwijać markę osobistą, a także jakie błędy związane z brandingiem najczęściej popełniają marki. W tym wydaniu znajdziesz też:
  • Artykuł Joanny Burdek, w którym wyjaśnia, czym jest brand purpose i dlaczego marki, które istnieją dla klientów, prosperują lepiej.
  • Dr Adam Zemełka pisze o nieetycznej retoryce w marketingu i o tym, jak często padasz ofiarą manipulacji i jak na to zaradzić. 
  • Jolanta Piela zdradza, co jest największym wrogiem naszych możliwości oraz podpowiada,  jak radzić sobie z problemami i wyzwaniami.
  • Paula Sołtysiak oraz Monika Wasilonek radzą, jak radzić sobie z mechanizmem bezlitośnie wysokich standardów.

Numer 2(46) marzec-kwiecień 2021

Temat numeru: Skuteczne akcje promocyjne i prosprzedażowe w B2B i B2C

Liczba stron: 136

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jak opracować plan skutecznej akcji promocyjnej,
  • jaki stosunek do promocji mają konsumenci w Polsce i na świecie,
  • jaki wpływ na biznes i pozycjonowanie cenowe marki mają promocje,
  • jak w akcjach promocyjnych wykorzystać zdobycze psychologii do podbicia sprzedaży
  • jak i których produktów ceny obniżać, żeby było to bezpieczne dla biznesu,
  • jak wzbudzić w klientach przekonanie, że za chwilę przepadnie im świetna okazja,
  • kiedy używać cen z końcówką „99 gr”,
  • jak hot dogiem podnieść sprzedaż paliwa,
  • na co zwrócić uwagę w procesie przygotowania loterii promocyjnej, konkursu konsumenckiego i sprzedaży premiowej,
  • jakie są najczęstsze pytania marketerów w kontekście organizacji akcji promocyjnych i jak brzmią odpowiedzi,
  • jak dobierać kanały do implementacji mechanizmu promocji,
  • jak dotrzeć z promocją do okazjonalnych konsumentów,
  • jak analizować, w które kanały wsparcia sprzedaży warto zainwestować, żeby nie przepalić budżetu,
  • o czym pamiętać podczas definiowania kluczowych wskaźników efektywności kampanii sprzedażowej online,
  • jak wykorzystać e-mail marketing do wsparcia akcji konsumenckich i wsparcia sprzedaży,
  • jak krok po kroku przeprowadzić aktywację konsumencką w social mediach,
  • jak wykorzystać rozwiązania inteligentne Google Ads w akcjach konsumenckich,
  • jak używać kierowania reklam w Google Ads, aby skutecznie informować odbiorców o rabatach,
  • bonach premiowych, promocjach cenowych, ofertach refundowanych, darmowych próbkach itp.

Numer 1(45) styczeń-luty 2021

Temat numeru: Jak skutecznie reklamować się w internecie w 2021 roku?

Liczba stron: 102

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
  • jakie są kolejne etapy projektowania efektywnej kampanii online,
  • ile kosztuje online marketing i jaki jest próg wejścia w ten kanał,
  • na które kanały digitalowe warto zwrócić uwagę w 2021 r.,
  • jak planować budżet do kampani internetowej,
  • jak optymalnie wydać na marketing online kilkadziesiąt tysięcy złotych w zależności od typu biznesu,
  • ile wydawać na działania budujące wizerunek, a ile na wspierające sprzedaż,
  • na co zwracać uwagę przy doborze mediów do kampanii internetowej,
  • co powinien zawierać mediaplan kampanii,
  • jak krok po kroku projektować komunikację opartą na lejku zakupowym,
  • jakie elementy powinna zawierać skuteczna kreacja reklamowa,
  • na co zwrócić uwagę w kompozycji reklamy, aby zwiększyć jej skuteczność,
  • jak przeprowadzić testy A/B kreacji reklamowej,
  • jakie zasady pomogą Ci tworzyć wyraziste i szczypiące teksty reklamowe,
  • jakie narzędzia pomogą Ci tworzyć teksty, które wybiją odbiorcę z pasywnej konsumpcji treści,
  • jak budować więź z klientem w digitalu,
  • NPS, CSAT, DSAT, CES, FCR – jak mierzyć satysfakcję klienta,
  • jakich 8 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę, aby zwiększyć efektywność działań w social mediach w 2021 roku,
  • jak osiągnąć ROAS na poziomie 800% w trzy miesiące dzięki precyzyjnemu targetowaniu na Facebooku i YouTubie,
  • jak działa nowy algorytm LinkedIna, czyli co ma wpływ na zasięg organiczny,
  • jak planować, tworzyć i dystrybuować angażujące treści na LinkedInie,
  • jak wykorzystać analizę RFM w optymalizacji kampanii e-mail marketingowych,
  • jakie KPI należy uwzględnić w analityce aplikacji mobilnych.

Numer 6(44) listopad-grudzień 2020

Temat numeru: Skuteczny plan marketingowy

Liczba stron: 146

Z tematu numeru dowiesz się m. in.:

  • jak zmieniły się w ostatnim roku sposób docierania do klienta i priorytety marketerów,
  • jak krok po kroku opracować (i wdrożyć) plan marketingowy dla firmy B2B i B2C,
  • jak planować budżet w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym,
  • na jakie kanały komunikacji warto zwrócić uwagę w 2021 r.,
  • jak i kiedy przeprowadzić audyt marketingowy w firmie,
  • jak zastosować model Kano do rozwoju produktu i budowania satysfakcji klienta,
  • w jaki sposób stworzyć angażującą kampanię z influencerami w 2021 r.,
  • jak aktywizować klientów działaniami e-mail-marketingowymi,
  • jak mądrze wpisać podcast w plan marketingowy swojej marki,
  • jak skutecznie pozyskiwać i lojalizować klientów w aplikacjach mobilnych,
  • dlaczego przyszłość leży w usługach głosowych i jak już dziś marki wykorzystują Asystenta Google w komunikacji.

Dodatek specjalny „Strategia marketingowa”:

  • co robić, żeby praca strategiczna miała dla firmy sens,
  • co odróżnia strategię od taktyki, czym jest, a czym nie jest strategia marketingowa,
  • jakie są elementy strategii marketingowej,
  • jak wykorzystać wiedzę przydatną w SEO do opracowania strategii marketingowej,
  • jak zaplanować i przeprowadzić online efektywne warsztaty strategiczne dla marki,
  • jak ocenić, czy przyjęte założenia strategiczne są właściwe,
  • jak technologia może pomóc w osiągnięciu celów strategicznych,
  • jak dostosować strategię e-commerce do globalnych trendów i zmian w zachowaniach klientów,
  • czy strategia kulturowa to odpowiedź na rynek po pandemii,
  • jak budować mocny przekaz reklamowy bazujący na polaryzacji i napięciach społecznych, nie wzbudzają przy tym skrajnych opinii,
  • jaki powinien być dyrektor marketingu przyszłości.

Numer 5(43) wrzesień-październik 2020

Temat numeru: Psychologia konsumenta i neuromarketing w praktyce

Liczba stron: 210

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:

  • jak rozpocząć przygodę z neurmarketingiem w firmie,
  • którymi kierunkami najnowszych badań psychologicznych marketerzy powinni się szczególnie zainteresować,
  • jakie są najpowszechniejsze mity z zakresu psychologii wykorzystywane w świecie marketingu i reklamy,
  • jak działają dwa systemy ludzkiego mózgu, kiedy klient podejmuje decyzje ekonomiczne,
  • czym są teoria leniwego mózgu, inklinacja negatywna i mentalizacja,
  • czym są heurystyki i jak je zastosować w komunikacji marki,
  • jakie są najczęściej popełniane błędy poznawcze i jak wykorzystać je w działaniach marketingowych,
  • jak wykorzystywać coraz więcej danych o konsumencie i jednocześnie wzmacniać jego poczucie zaufania do marki,
  • jakie są główne zasady wywierania wpływu na ludzi,
  • jak w praktyce wykorzystać badania neuromarketingowe – EEG, GSR i RT,
  • na jakie pytania pozwala odpowiedzieć połączenie badań tradycyjnych i badań biometrycznych,
  • jak marketerzy mogą w praktyce wykorzystać psychologię i badania mózgu do tworzenia skuteczniejszej komunikacji,
  • jaki powinien być komunikat, aby dotrzeć do mózgu klienta
  • jak konstruować argumentację w komunikacie,
  • jak pisać o różnych ofertach do różnych odbiorców w spójny i efektywny sposób,
  • jakie zasady mogą ułatwić projektowanie kampanii wzbudzających emocje,
  • jak uprościć przekaz marki, żeby nie zmęczyć mózgu konsumenta,
  • czy można osiągnąć zysk przez zniechęcanie klientów do zakupów,
  • jak tworzyć strategie marek premium,
  • jak zaprojektować opakowanie produktu, aby wywołać określone zachowania i emocje klienta,
  • jak wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii w UX,
  • jak wykorzystać zdobycze ekonomii behawioralnej w e-mail marketingu, kiedy neuromarketing przekracza granice etyki.

Dodatek specjalny „Gadżety i upominki biznesowe. Inspiracje 2020”:

  • jakimi kryteriami powinieneś się kierować w doborze odpowiedniego gadżetu,
  • jak tworzyć materiały reklamowe zgodne z DNA firmy,
  • jakimi kryteriami kierować się przy wyborze etów reklamowych,
  • na co zwrócić uwagę przy doborze kolorów i rozmieszczaniu logotypu na gadżetach,
  • jakie są gadżetowe trendy i nowości oraz jakiego typu upominki będą królowały w nadchodzące święta,
  • jak sprawić, żeby firmowe upominki świąteczne (i nie tylko) podbiły serca klientów, pracowników i kontrahentów,
  • jak dzięki gadżetom promocyjnym wyróżnić się na targach i konferencjach branżowych,
  • w jaki sposób z głową wykorzystywać gadżety w kampaniach z influencerami.

Dodatek specjalny „Przewodnik po nowoczesnych eventach”:

  • jak koronawirus wpłynął na organizację eventów stacjonarnych i jaka jest przyszłość wydarzeń offline,
  • jak zorganizować bezpieczny event w czasach pandemii COVID-19,
  • jak optymalizować wydatki, aby nie przekroczyć budżetu projektu eventowego,
  • o czym pamiętać przy wyborze obiektu, w którym odbędzie się event,
  • czym charakteryzują się mikroeventy i jak w praktyce wygląda ich organizacja,
  • jak zorganizować targi w czasach pandemii,
  • jak z głową krok po kroku zorganizować pierwszą konferencję online,
  • o czym pamiętać podczas organizacji targów online.

Numer 4(42) lipiec-sierpień 2020

Temat numeru: Skuteczny marketing przy niskim budżecie

Liczba stron: 126

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:

  • jak przy ograniczonym budżecie budować skuteczny marketing w służbie biznesu,
  • jakimi zasadami warto się kierować w działaniach marketingowych przy małym budżecie,
  • jak pokonać ograniczenia budżetowe, czyli uzyskać rezultaty niewspółmierne do zainwestowanych środków,
  • jak efektywnie inwestować środki z budżetu marketingowego,
  • jak odkrywać i walidować pomysły na nowe produkty, żeby nie tracić przy tym czasu ani pieniędzy,
  • co przy ograniczonym budżecie powinny robić małe, a co duże firmy,
  • w jaki sposób zorganizować zespół i zasoby do pracy z technologiami marketingowymi,
  • czym jest popularny growth hacking i jak go wykorzystać,
  • na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzi marketingowych, jak efektywnie z nich korzystać i nie przepłacać,
  • jak krok po kroku przeprowadzać eksperymenty marketingowe,
  • gdzie szukać oszczędności, a na co nie żałować przy launchu nowego produktu,
  • jak bez worka pieniędzy zbudować silną i rozpoznawalną markę,
  • o jakich podstawach marketingu warto pamiętać nawet przy ograniczonym budżecie,
  • jak i jakie działania marketingowe prowadzić w firmie B2B przy ograniczonym budżecie,
  • jak w czasach kryzysu optymalizować e-mail marketing,
  • jak niskim kosztem stworzyć i prowadzić bloga firmowego,
  • jak prowadzić kampanie Google Ads przy ograniczonym budżecie,
  • jak rozmawiać po angielsku o budżecie marketingowym i optymalizacji działań,
Poznasz też Top 10+ narzędzi growth hackera!

Numer 3(41) maj-czerwiec 2020

Temat numeru: Skuteczna reklama, sprzedaż i obsługa klienta w social mediach

Liczba stron: 144

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:

  • jak podjąć decyzję, w jakich mediach społecznościowych warto być obecnym i jakie treści tam publikować,
  • jak wyznaczać cele obecności w social mediach i dlaczego nie warto się skupiać na liczbie fanów,
  • jak zdecydować, kto ma być odpowiedzialny za obsługę mediów społecznościowych firmy,
  • jak planować budżet na kreację i na reklamy w social mediach,
  • jakie narzędzia pomogą prowadzić konta w social mediach,
  • jakim językiem powinna się posługiwać marka w mediach społecznościowych,
  • jakie są dobre i złe praktyki marek w social mediach w sytuacji zmiany,
  • jak zwiększyć zasięg postów i zaangażowanie użytkowników pod wpisami w social mediach,
  • o czym pamiętać podczas projektowania grafiki i tekstu posta reklamowego,
  • jakie techniki wykorzystać w kreacjach, aby zaintrygować odbiorców i skłonić ich do zakupu,
  • jak skutecznie analizować dane z mediów społecznościowych,
  • które wskaźniki podczas prowadzenia kampanii w social mediach warto monitorować i optymalizować,
  • jak tworzyć grupy na Facebooku i inne internetowe społeczności,
  • jakie najnowsze funkcje Instagrama wzbogacą komunikację Twojej marki,
  • jakie rozwiązania pomagają sprzedawać na Instagramie,
  • jak wdrożyć skuteczne działania socialsellingowe w firmie,
  • jak integrować social selling z pozostałą aktywnością marketingową i sprzedażową,
  • jakie formaty reklamowe, cele, modele rozliczeń i rodzaje reklam są dostępne na LinkedInie i z których najlepiej korzystać,
  • jak budować bazę odbiorców newslettera w mediach społecznościowych,
  • jak tworzyć skuteczne kampanie dla odbiorców podobnych do Twoich subskrybentów,
  • czym jest moderacja w modelu customer care,
  • jakie błędy popełniają moderatorzy najczęściej i jak ich unikać,
  • jak ograniczyć mechaniczność moderatora i kiedy skorzystać z bota w moderacji,
  • jak postępować z trollem internetowym.
i znacznie więcej!

Numer 2(40) marzec-kwiecień 2020

Temat numeru: E-mail marketing i automatyzacja

Liczba stron: 140

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:

  • jak tworzyć efektywną komunikację w 2020 r. z wykorzystaniem e-mail marketingu,
  • co robić, aby lepiej wykorzystywać budżet przeznaczony na e-mail marketing,
  • jak połączyć e-mail marketing z innymi kanałami komunikacji,
  • jakie czynniki u globalnych i lokalnych providerów wpływają na dostarczalność wiadomości transakcyjnych i marketingowych oraz co zrobić, aby poprawić dostarczalność wysyłek,
  • jak budować efektywną bazę adresów zgodnie z prawem i dobrymi praktykami,
  • jak dbać o higienę bazy odbiorców,
  • jakich narzędzi warto używać do tworzenia e-mailingów, ich testowania, wysyłki i analizy,
  • jak poprawić współczynnik otwieralności wiadomości marketingowych,
  • jak wzbudzić ciekawość odbiorców newslettera i ich zaangażować,
  • jak tworzyć e-maile i newslettery, które sprzedają,
  • jakie cechy ma skuteczne call to action,
  • jak skutecznie pozyskiwać leady i wykorzystywać wiedzę na ich temat,
  • jak tworzyć scenariusze e-mail-retargetingowe,
  • jakie są najczęściej popełniane błędy w e-mail marketingu i jak ich uniknąć,
  • jakie procesy marketingowo-sprzedażowe zautomatyzować w 2020 roku,
  • które punkty styku z odbiorcą warto automatyzować przez e-mailingi,
  • jakie przeszkody pojawiają się podczas wdrażania systemu marketing automation,
  • gdzie i jak tankować dane do automatyzacji marketingu,
  • jak wdrożyć scoring użytkowników,
  • jak z wykorzystaniem systemu marketing automation generować leady z webinarów i konferencji,
  • jak wykorzystać marketing automation w content marketingu do ogrzewania leadów,
  • jak za pomocą systemu marketing automation odzyskiwać porzucone koszyki.
i znacznie więcej!

Numer 1(39) styczeń-luty 2020

Temat numeru: Performance marketing i reklama efektywnościowa

Liczba stron: 116

Z tematu numeru dowiesz się m.in.:

  • czym jest marketing efektywnościowy,
  • co jest potrzebne do robienia skutecznego marketingu,
  • dlaczego istotne są remarketing i optymalizacja prowadzonych działań, jaka będzie przyszłość marketingu,
  • jakie są zagrożenia i wyzwania dla marketerów,
  • jak mierzyć efekty działań performance-marketingowych,
  • jak ustalić KPI kampanii efektywnościowej,
  • jakie są najczęstsze błędy marketerów prowadzących kampanie efektywnościowe,
  • czym jest cross-device,
  • jak zaplanować i wdrożyć działania rozliczane na podstawie efektu,
  • jak odejść od modelu last click i odkryć właściwe źródło konwersji w e-commerce,
  • czym jest nowa funkcja Google Attribution w Google Analytics i jak ją wykorzystać,
  • dlaczego warto zwrócić uwagę na model data-driven w kampaniach Google Ads,
  • dlaczego bezpieczeństwo rozliczenia za efekt może być pozorne,
  • jakie znaczenie ma atrybucja i dlaczego niektóre konwersje są iluzją,
  • w jaki sposób reklamodawcy mogą być oszukiwani przez nieuczciwych afiliantów,
  • dlaczego skupianie się na efekcie to krótkowzroczna strategia,
  • jakie są najefektywniejsze źródła ruchu w e-commerce,
  • jak zwiększyć wartość współczynnika konwersji,
  • jakimi metodami i narzędziami onsite utrzymać użytkowników w procesie zakupowym,
  • jak zwiększyć wartość koszyka i poziom zaangażowania użytkowników e-sklepu,
  • czy warto powierzyć budżet marketingowy algorytmom Facebooka, czyli CBO w pigułce,
  • jak testować i analizować wyniki kampanii CBO,
  • jak skutecznie wykorzystać e-mail marketing w kampaniach efektywnościowych,
  • jakie są główne grzechy marketerów wykorzystujących e-mail marketing w kampaniach performance’owych,
  • jak segmentować bazę odbiorców w kampaniach nastawionych na efekt,
  • jak wykorzystać analizę n-gramową do optymalizacji kampanii Google Ads,
  • czym są n-gramy i jak w praktyce wykorzystać je do optymalizacji słów kluczowych w kampaniach Google Ads,
  • jak zgodnie z prawem generować leady w B2B i B2C,
  • jakie wnioski dla marketerów płyną z decyzji UOKiK dotyczącej Netii
  • jak powinien brzmieć poprawny formularz zgody na wykorzystanie danych kontaktowych,
  • jakie błędy popełniła Netia podczas korzystania z gotowej bazy kontaktów, od czego rozpocząć działania sprzedażowe na LinkedInie,
  • na co zwrócić uwagę podczas budowania swojej marki osobistej,
  • jak zwiększyć swój wskaźnik SSI i szansę na pozyskiwanie leadów na LinkedInie,
  • jakich narzędzi użyć do budowania bazy leadów,
  • jak wykorzystać performance content marketing do ocieplania leadów,
  • jak tworzyć komunikaty zrozumiałe dla odbiorców i odpowiadające ich sposobowi myślenia,
i wiele więcej!