Magazyn

Numer 6 (62) listopad-grudzień 2023

Temat numeru: Content marketing i copywriting w erze AI

Liczba stron: 116

Z „M+” 62 dowiesz się m.in.:

  • jakie trendy zapanują w content marketingu w 2024 r.,
  • jak wykorzystać humor w działaniach contentowych marki,
  • czy warto komunikować się w kanałach, w których nie ma Twojej konkurencji,
  • jak rozpocząć wdrażanie prostego języka w firmie,
  • jak wykorzystać wiedzę o mózgu w tworzeniu treści,
  • jak stworzyć kalendarz trendów dla własnej marki,
  • jak wykorzystać sztuczną inteligencję w content marketingu i copywritingu,
  • jakie narzędzia AI warto zastosować w pracy marketera,
  • jak skutecznie pisać prompty i uzyskiwać dobre treści w ChatGPT,
  • jak krok po kroku stworzyć obraz za pomocą Midjourney,
  • jak przygotować artykuł na bloga z użyciem Jasper.ai,
  • jak opowiadać́ historie przy wsparciu sztucznej inteligencji,
  • jak bezpiecznie pod kątem prawnym wykorzystywać AI w content marketingu,
  • jak i dlaczego korzystać z treści od użytkowników.
„M+” 62 to 116 stron lektury, która pomoże Ci tworzyć atrakcyjne, spójne i przyciągające uwagę treści, a także używać do tego narzędzi sztucznej inteligencji.

Numer 5 (61) wrzesień-październik 2023

Temat numeru: Budowanie strategii marketingowej i sprzedaży

Liczba stron: 148

Z „M+” 61 dowiesz się m.in.:

  • jak z głową ułożyć działania marketingowe – od koncepcji po wykonanie,
  • jak korzystać z segmentacji przy budowaniu strategii marki,
  • jak wykorzystać matrycę pozycjonowania marki jako narzędzie warsztatowe,
  • jak odkryć i zakomunikować unikatowość brandu,
  • jak zadbać o spójność komunikacyjną marki,
  • kim jest brand hero i jaką może pełnić funkcję w strategii marketingowej,
  • jak krok po kroku wprowadzić prosty język do komunikacji marki,
  • jak podejść do wyboru kanałów marketingowych dla swojej firmy,
  • o czym pamiętać pod kątem integracji działań komunikacyjnych w 2024 r.,
  • jak tworzyć efektywne strategie z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI,
  • jak wykorzystać dane z Google Analytics 4 w planowaniu strategii marketingowej,
  • jaka jest rola marketingu afiliacyjnego w strategii sprzedaży,
  • jak przeprowadzić integrację działów marketingu i sprzedaży w firmach B2B.
„M+” 61 to aż 148 stron lektury, która pomoże Ci zbudować i wdrożyć skuteczną strategię marketingową i sprzedażową w Twojej firmie.

Numer 4 (60) lipiec-sierpień 2023

Temat numeru: Strategie cenowe i techniki obrony ceny

Liczba stron: 108

Z „M+” 60 dowiesz się m.in.:

  • jak usprawnić zarządzanie ceną w firmie,
  • jak za pomocą dynamicznego cennikowania reagować na zmiany w popycie i konkurencji,
  • jak strategicznie i z głową podejść do ustalania cen w sklepie internetowym,
  • jak różnicować ceny na rynkach zagranicznych,
  • jak wykorzystać sztuczną inteligencję w procesie ustalania cen,
  • jak ekonomia behawioralna może pomóc w projektowaniu cen w umyśle konsumenta,
  • jak bronić cen za pomocą technik aikido, karate, capoeiry i incepcji negatywnej,
  • jak projektować ceny z wykorzystaniem wiedzy psychologicznej,
  • na czym polegają taktyki negocjacji handlowych i jak się przed nimi bronić,
  • jakich metod użyć, aby sprzedać drożej,
  • jakie są sposoby na skuteczne i szybkie uzasadnienie ceny.
„M+” 60 to 108 stron lektury, która pomoże Ci prowadzić skuteczną politykę cenową i elastycznie reagować na rynkowe wyzwania.

Numer 3 (59) maj-czerwiec 2023

Temat numeru: Skuteczna i odpowiedzialna komunikacja

Liczba stron: 108

Z „M+” 59 dowiesz się m.in.:

  • na czym polega odpowiedzialna komunikacja,
  • jak zadbać o dostępność cyfrową treści,
  • czym jest prosty język i jak go stosować w marketingu oraz komunikacji wewnętrznej,
  • jak budować świadomość marki z dbałością o spójność komunikacji,
  • czym jest brand one pager i jak krok po kroku go przygotować,
  • jak dobrze zrozumieć potrzeby odbiorców z różnych grup pokoleniowych,
  • czym jest model ORB i jak wykorzystać go w marketingu,
  • jak działania PR-owe mogą zwiększyć widoczność i zasięg kampanii marketingowyc,
  • jakie kanały społecznościowe sprawdzą się w komunikacji z konkretną grupą docelową,
  • jakie trendy obowiązują w social mediach w 2023 r.,
  • jak wykorzystać marketingowy i sprzedażowy potencjał Pinteresta,
  • dlaczego łamanie tabu na TikToku jest szansą dla marketerów,
  • jak budować wokół marki zaangażowaną społeczność,
  • jak przełamać bierność zakupową klienta B2B za pomocą insightu komercyjnego,
  • jak usprawnić komunikację wewnętrzną w małej, średniej i dużej firmie.
W numerze przeczytasz także dwie inspirujące rozmowy – z prof. Dariuszem Dolińskim o związkach psychologii i marketingu oraz z Agą Szóstek o projektowaniu doświadczeń.

Numer 2 (58) marzec-kwiecień 2023

Temat numeru: Martech i adtech w praktyce. Technologie i narzędzia wspierające marketerów + dodatek: Przewodnik po reklamie (D)OOH w 2023 roku

Liczba stron: 120

Z „M+” 58 dowiesz się m.in.:

  • w jakich obszarach marketingu i reklamy można zastosować narzędzia AI w 2023 r.,
  • jak sztuczna inteligencja może wspierać obsługę klienta,
  • jak marketerzy mogą przyśpieszyć swoją pracę dzięki narzędziu HubSpot Marketing Hub,
  • za pomocą jakich narzędzi do analizy danych można zoptymalizować sprzedaż,
  • jakie możliwości w zakresie tworzenia raportów daje Looker Studio,
  • jakie rozwiązania w Google Workspace usprawnią pracę marketera,
  • w jaki sposób wykorzystać możliwości narzędzi marketing automation,
  • jak zautomatyzować komunikację z klientami z bazy własnej,
  • jak mądrze korzystać z rozwiązań automatycznych w Google Ads,
  • na czym polega technologia cross-device i jakie są korzyści z jej stosowania,
  • co Digital Service Act oznacza dla marketerów i przedsiębiorców,
  • jak bez drogich narzędzi stworzyć kampanię ABM na LinkedInie.

W dodatku o reklamie (D)OOH w 2023 r. przeczytasz m.in.:

  • jak rozwija się rynek DOOH w Polsce i na świecie,
  • z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć podczas projektowania kampanii OOH,
  • jak targetować cyfrową reklamę zewnętrzną za pomocą analizy danych,
  • w jaki sposób rozliczane są kampanie na rynku DOOH,
  • czego może dotyczyć kampania OOH realizująca misję,
  • jakie przepisy regulują stawianie zewnętrznych nośników reklamowych.
W numerze także dwie inspirujące rozmowy – z Natalią Hatalską CEO, założycielką, head of foresight infuture.institute – instytutu badań nad przyszłością, analityczką, trendwatcherką, publicystką i autorką licznych projektów badawczych. W cyklu #porozmawiajmyomarce z Anneli Hansson strateżką marki, edukatorką, byłą CMO w szwedzkiej firmie Lantmännen: największej spółdzielni rolniczej w Europie Północnej, rozmawiamy o budowaniu marki, wiarygodności, zaufaniu i zrównoważonym rozwoju. Znajdziesz także szablon raportu w Looker Studio przygotowany specjalnie dla czytelników „Marketera+”.

Numer 1 (57) styczeń-luty 2023

Temat numeru: AI i kreatywność w marketingu + dodatek: Przewodnik po nowoczesnych eventach

Liczba stron: 158

Z „M+” 57 dowiesz się m.in.:

  • jak w ostatnim czasie rozwinęły się uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja,
  • w jakich obszarach marketingu i sprzedaży sprawdza się AI,
  • jakie narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą wspierać marketerów,
  • jakie były kulisy powstania kampanii „Ja w przyszłości” z wykorzystaniem AI,
  • co wynika z badania „AI Advertising” i jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy,
  • jak skutecznie rozwiązywać problemy i twórczo generować pomysły,
  • jakie techniki i narzędzia pozwalają pokonać kryzys twórczy w pracy marketera,
  • w jaki sposób kreatywny marketing może ratować nudne branże,
  • jak pogodzić wytyczne SEO z oczekiwaniami odbiorcy i tworzyć inspirujące artykuły,
  • jak przygotować skuteczne case study w B2B,
  • jak uniknąć plagiatu w działaniach kreatywnych,
  • jak tworzyć bardziej perswazyjne treści, wykorzystując techniki psychologiczne.

W dodatku o nowoczesnych eventach przeczytasz m.in.:

  • na jakie trendy zwrócić uwagę w 2023 r. przy organizacji spotkań i wydarzeń,
  • jak mądrze wybrać miejsce na event firmowy,
  • jak wiedzę o mózgu wykorzystać w projektowaniu wydarzeń,
  • jak zadbać o brand experience, czyli punkty styku uczestników eventów online i offline z marką,
  • czym są roundtables oraz jaką funkcję spełniają w marketingu B2B,
  • jak przygotować i wypromować konferencję,
  • jak zorganizować zeroemisyjny i ekologiczny event.

Numer 6(56) listopad-grudzień 2022

Temat numeru: Skuteczne marketing i sprzedaż w czasie recesji

Liczba stron: 104

Z „M+” 56 dowiesz się m.in.:
  • czego marketerzy i przedsiębiorcy mogą się nauczyć z przeszłych recesji,
  • jak podejść do kryzysu z głową i potraktować go jako szansę na optymalizację działań oraz uniknięcie niepotrzebnych kosztów,
  • jakich zwrotów, określeń i obietnic używać, aby dostosować komunikację i działania reklamowe do postaw konsumentów w czasach niepewności,
  • jak zadbać o stałych klientów bez obniżania cen i marży,
  • w jakie narzędzia warto inwestować, żeby zacząć 2023 r. bez długu technologicznego,
  • jak w dobie kryzysu taniej i skuteczniej docierać do odbiorców w mediach społecznościowych,
  • jak w czasie recesji szukać nowych przychodów od obecnych klientów,
  • jak za pomocą uczciwego dialogu tłumaczyć klientom, dlaczego jest drożej,
  • jak usprawnić e-mail marketing w czasach kryzysu,
  • jakie narzędzia są przydatne do ogarnięcia kilku serwisów społecznościowych jednocześnie,
  • jak kreatywnie na LinkedInie stworzyć kampanię, o której będzie głośno,
  • czym jest soft power communication i jak ją wykorzystać w komunikacji wzbudzającej pożądanie produktu.

Numer 5(55) wrzesień-październik 2022

Temat numeru: Skuteczny digital marketing B2B + dodatek: Upominki biznesowe. Inspiracje 2022

Liczba stron: 128

Z „M+” 55 dowiesz się m.in.:
  • jak mądrze wpisać digital w strategię marketingu B2B,
  • na jakie działania marketingowe online postawić w 2023 r.,
  • jak planować działania marketingowo-sprzedażowe B2B za pomocą metody GPS,
  • jak ułożyć lejek marketingowy i tworzyć efektywne reklamy Google Ads,
  • dlaczego działania firmy warto oprzeć na danych i jak wdrożyć strategię od podstaw,
  • czym są intent data i jakie korzyści przyniesie ich wykorzystanie w marketingu B2B,
  • jak skutecznie się reklamować i pozyskiwać leady B2B na platformach społecznościowych Mety,
  • jak wykorzystać video content marketing na TikToku w działaniach B2B,
  • jak skutecznie szukać i pozyskiwać klientów biznesowych na LinkedInie,
  • jak pozyskiwać kontakty przez telefon, Messengera lub WhatsAppa,
  • jak zbudować bazę odbiorców i prowadzić efektywny e-mail marketing w B2B,
  • co i jak analizować na stronach docelowych generujących leady,
  • jak wykorzystać growth hacking w B2B, aby zdobyć więcej klientów online,
  • jakie narzędzia przydają się do pozyskiwania leadów B2B,
  • czym jest neurocopywriting i dlaczego warto go stosować w komunikacji marketingowej.
W dodatku o upominkach biznesowych przeczytasz m.in.:
  • jak wykorzystać gadżety do wsparcia sprzedaży,
  • na co zwrócić uwagę podczas wybierania upominków dla uczestników wydarzeń B2B,
  • o czym warto pamiętać, gdy wybierasz gadżety wspierające markę pracodawcy,
  • w jaki sposób zadbać, aby upominek był spójny z Twoją marką, a zarazem uniwersalny,
  • jak dopasować prezent do odbiorcy i okoliczności,
  • jakie możliwości stwarza technologia pod kątem upominków dla pracowników i klientów.

Numer 4(54) lipiec-sierpień 2022

Temat numeru: Skuteczna reklama w wyszukiwarkach + dodatek: Kariera i edukacja w marketingu

Liczba stron: 128

Z „M+” 54 dowiesz się m.in.:
  • jak pisać i konfigurować skuteczne reklamy elastyczne,
  • jakie są sposoby na zwiększenie wskaźnika CTR w kampaniach Google Ads,
  • czym są kampanie Performance Max i jak krok po kroku je tworzyć,
  • na co zwrócić uwagę, żeby uniknąć kanibalizacji kampanii tekstowych w wyszukiwarce,
  • jak skutecznie wykorzystać Google Ads w małej lub średniej firmie,
  • jak używać planera słów kluczowych i Google Trends do badania zmian zachowań,
  • jak krok po kroku przeprowadzić analizę własnych treści, aby uzyskać lepszą widoczność strony,
  • jak wykorzystać dane Google’a w optymalizacji kampanii reklamowych,
  • dlaczego warto się reklamować również w wyszukiwarkach Bing, Yandex, Baidu i DuckDuckGo,
  • jakie są możliwości działań reklamowych w wyszukiwarce Allegro,
  • jak identyfikować frazy kluczowe i tworzyć atrakcyjny content dla użytkownika i robota wyszukiwarki,
  • jak przygotować czytelny raport z kampanii reklamowej,
  • co warto mierzyć, aby kontrolować efekty kampanii i zgodność z celami oraz KPI,
  • na czym polegają nieczyste zagrania w Google Ads i jak się przed nimi bronić,
  • jak przygotować umowę z agencją SEM lub SEO, aby zabezpieczyć się przed konsekwencjami prawnymi,
  • czego będą wymagały od marketerów zachodzące zmiany w zasadach zbierania i przetwarzania danych marketingowych.
W dodatku o karierze i edukacji w marketingu przeczytasz m.in.:
  • jakie będą przyszłe kluczowe kompetencje marketerów,
  • na jakie cechy kandydata do pracy zwrócić uwagę podczas rekrutacji,
  • jak weryfikować wiedzę i umiejętności kandydata przed rozmową kwalifikacyjną, w trakcie i po niej,
  • dlaczego warto wspierać marki osobiste pracowników,
  • co to jest employee advocacy i jak działa,
  • do czego marketerom przydaje się certyfikat DIMAQ.

Numer 3(53) maj-czerwiec 2022

Temat numeru: UX w praktyce. Jak projektować komunikaty, strony WWW i oferty, które angażują i sprzedają

Liczba stron: 106

Z „M+” 53 dowiesz się m.in.:
  • na co zwrócić uwagę podczas tworzenia nowoczesnej strony internetowej,
  • jak dbać o treści, pozycjonowanie, dostępność i architekturę informacji,
  • jak szybko i zgodnie z budżetem wdrożyć nową stronę WWW,
  • co sprawia, że użytkownicy uznają stronę internetową za godną zaufania,
  • jakie są obecne trendy w UX i kiedy warto je wykorzystywać,
  • jakie zasady z różnych obszarów psychologii przydają się w projektowaniu UI i UX,
  • czym są heurystyki Nielsena i w jaki sposób dzięki nim możesz projektować produkty i usługi spójne z dążeniami klientów,
  • jaka jest rola badań UX w projektowaniu strony internetowej i jak je przeprowadzić,
  • jak personalizować ścieżkę zakupową i dbać o pozytywne doświadczenie użytkownika,
  • jak na stronie WWW wpływać na postrzeganie cen przez klientów,
  • jakie techniki prostego języka sprawdzą się w tekstach marketingowych,
  • jak korzystać z emoji w marketingu i UX,
  • jak pisać angażujące teksty reklam na Facebooku i Instagramie,
  • jakie elementy zamieścić na swoim profilu na LinkedInie,
  • na co zwrócić uwagę podczas tworzenia wiadomości tekstowych,
  • jak odkryć wartość biznesową swojej oferty,
  • jak wykorzystywać języki korzyści i strat do konstruowania skutecznych komunikatów,
  • jak napisać ofertę zgodnie z prawem.

Numer 2(52) marzec-kwiecień 2022

Temat numeru: Marketing jako wsparcie sprzedaży

Liczba stron: 104

Z M+52 dowiesz się m.in.:
  • wsparcie sprzedaży – na czym polega, po co je wdrażać i jak to robić,
  • jakie sprawdzone narzędzia pozwolą usprawnić pracę handlowców,
  • komunikacja w social mediach a cele biznesowe – jak najlepiej wykorzystać jej potencjał,
  • jak marketing online wspomaga działania offline w branży medycznej,
  • na czym polega podejście punktowe i procesowe do sprzedaży i jak samodzielnie sprawdzić, które przeważa w Twojej firmie,
  • jakie działania i wskaźniki pomogą uporządkować współpracę zespołów sprzedaży i marketingu,
  • jak dzięki matrycy strategii treści zaplanować materiały, których celem jest wsparcie potencjalnego klienta na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego,
  • empatia w sprzedaży B2B – jak nawiązywać, budować i podtrzymywać relacje z klientami B2B i jak dobrze „zaopiekować się” nawet drobnymi graczami, żeby zdobyć ich zaufanie,
  • jak ułożyć współpracę na linii marketing – sprzedaż, żeby wdrożyć w firmie social selling,
  • jak umiejętnie połączyć kontakty e-mailowe i telefoniczne, żeby uzyskać efekt synergii,
  • jak prowadzić kampanię sprzedażową na różnych rynkach,
  • dlaczego reklamy programatyczne to dobry wybór w marketingu globalnym,
  • jak klienci postrzegają ceny, jakie są motywy zakupów i jak wykorzystać je przy ustalaniu strategii cenowej,
  • jak skutecznie zakomunikować i sprzedać promocję,
  • jakie są kreatywne pomysły na aranżację przestrzeni publicznej,
  • jakie są nowe możliwości DOOH,
  • dlaczego warto mierzyć i analizować efektywność kodów QR w kampaniach OOH.

Numer 1(51) styczeń-luty 2022

Temat numeru: Skuteczny marketing 2022

Liczba stron: 132

Z M+51 dowiesz się m.in.
  • jakie obszary aktywności marketingowej będą szczególnie ważne i w które z nich warto zainwestować w najbliższym czasie, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów,
  • jakie kanały komunikacji zyskają i dlaczego, a które mogą stracić na znaczeniu,
  • co będzie wywierać największy wpływ na marketing,
  • jakie będą największe wyzwania dla marketerów i gdzie szukać przewagi konkurencyjnej,
  • czym jest projektowanie empatyczne oraz jak zaplanować proces projektowy,
  • jak zmieniają się zachowania konsumentów oraz jak marketing może za nimi nadążać,
  • czego klienci oczekują dzisiaj od marek i komunikacji marketingowej oraz jak sprawić, aby relacje z nimi opierały się na uczciwości i zaufaniu,
  • jak sprytnie i w nieszablonowy sposób docierać do nowych klientów oraz jak należy podejść do niestandardowych reklam w nietypowych mediach, takich jak Tinder, Messenger, Pornhub czy telegazeta,
  • jak krok po kroku przeprowadzić skuteczną kampanię na TikToku,
  • co obecnie dzieje się w metaświecie i jakie możliwości marketingowe daje to medium,
  • jakie błędy popełniają marketerzy w obszarze content marketingu, które utrudniają osiągnięcie założonych celów,
  • gdzie szukać inspiracji do content marketingu,
  • jak z jednokierunkowego formatu reklamowego, jakim jest SMS, tworzyć kanały dwukierunkowej komunikacji,
  • jak stworzyć organicznie skuteczną listę e-mailingową i umiejętnie nią zarządzać,
  • czym jest Google Voice Search oraz jak zoptymalizować stronę WWW pod kątem wyszukiwania głosowego.  
Z dodatku „Przewodnik po nowoczesnych eventach” dowiesz się m.in.: 
  • jak opracować budżet wydarzenia i o niczym nie zapomnieć,
  • jakie pytania warto sobie zadać na etapie planowania eventu,
  • jak powinna wyglądać tabela kosztów imprezy oraz jak ograniczyć koszty organizacji eventu,
  • jakie są największe zalety oraz wady eventów stacjonarnych, online oraz hybrydowych,
  • czym jest wydarzenie hybrydowe i jakie eventy można zrealizować w takiej formie,
  • jakie elementy należy uwzględnić podczas planowania wydarzenia hybrydowego,
  • jak przygotować plan wydarzenia łączącego offline z online’em,
  • z czego wynika problem w komunikacji między brand managerem a przedstawicielem obiektu eventowego oraz jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy nimi w trakcie planowania oraz organizacji wydarzenia.
  • jakie są korzyści organizacji kameralnych spotkań biznesowych,
  • na co powinny zwrócić uwagę firmy, które planują organizację kameralnego spotkania firmowego.