Magazyn

Numer 5(32) listopad-grudzień 2018

Temat numeru: Marketing B2B

Liczba stron: 106

Z najnowszego numeru „Marketera+” dowiesz się m.in.:

  • jakie są obecnie największe wyzwania w marketingu B2B,
  • jakie zmiany w działaniach B2B można było zauważyć w ostatnich latach,
  • jakie są obszary wspólne marketingu B2B i marketingu B2C,
  • co motywuje do zakupu klienta B2B,
  • jak powinna wyglądać strategia marketingowa w firmie B2B,
  • jak zarządzać zespołem marketingu B2B, aby osiągać zamierzone cele,
  • jak ocenić stan zespołu marketingu B2B,
  • jak skonstruować ofertę w segmencie B2B,
  • jak wygląda mapa behawioralna polskich firm B2B,
  • jak sprawnie zintegrować procesy sprzedażowe z marketingowymi,
  • jakie są sprawdzone zasady komunikacji w B2B,
  • jak zadbać o spójność wizerunku marki B2B,
  • do kogo w B2B możesz pisać i dzwonić bez ograniczeń,
  • jakie treści serwować w zależności od etapu klienta B2B w lejku sprzedaży,
  • jakie media i formaty zaangażować w komunikację B2B,
  • które media społecznościowe warto wykorzystywać w komunikacji na rynku B2B,
  • jak działa social selling,
  • jak przygotować kreację reklamową do fazy lead generation,
  • na co zwrócić uwagę w tworzeniu strategii działań SEO i content-marketingowych dla B2B.

Numer 4(31) wrzesień-październik 2018

Temat numeru: Content marketing

Liczba stron: 128

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • czym jest, a czym nie jest content marketing,
  • jakie są najistotniejsze elementy strategii content-marketingowej,
  • jak poznać swojego odbiorcę i się z nim analitycznie zaprzyjaźnić,
  • jak w czasach nadpodaży treści dostarczyć potencjalnemu klientowi racjonalnych, zrozumiałych argumentów, przemawiających za marką i jej ofertą,
  • jak tworzyć content uwzględniający interesy nadawcy i odbiorcy w B2C i B2B,
  • jak w sześciu krokach stworzyć mapę treści i dotrzeć do grupy docelowej,
  • jak łączyć kreatywność z automatyzacją w content marketingu,
  • jak zawalczyć o uwagę klienta biznesowego marketingiem treści,
  • jak ogrzewać leada za pomocą content marketingu w świecie B2B,
  • jak zbudować swoją pozycję eksperta za pomocą marketingu treści,
  • jak ułatwić sobie pracę i tworzyć dobre treści dzięki odpowiednim narzędziom,
  • jakich błędów unikać w codziennej pracy content marketera,
  • skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści,
  • jak tworzyć efektywne komunikaty dzięki funkcji wstawiania słowa kluczowego,
  • jak tworzyć treści i kampanie dla graczy.

Numer 3(30) lipiec-sierpień 2018

Temat numeru: Zarządzanie produktem i ceną

Liczba stron: 86

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jak digitalizacja zmieniła koncepcję marketingu mix,
  • czym jest cykl życia produktu i jakie ma znaczenie dla firmy,
  • jak sprawić, aby Twój produkt stał się popularny,
  • co decyduje o wyborze produktu lub usługi przez konsumenta,
  • jakie powinny być role i kompetencje członków zespołu produktowego,
  • jak ocenić, które produkty będą miały największą wartość w niedalekiej przyszłości,
  • jak sprawić, aby klient w pełni wykorzystał produkt i stał się lojalny,
  • po jakie strategie cenowe warto sięgać na różnych etapach cyklu życia produktu,
  • co sprawia, że konsument jest w stanie zapłacić za produkt więcej,
  • jak dostosować opakowanie do produktu i kanału dystrybucji,
  • jak przyciągać uwagę klienta do produktu w miejscu sprzedaży.

Numer 2(29) maj-czerwiec 2018

Temat numeru: Skuteczne praktyki budowania silnej marki

Liczba stron: 132

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jak krok po kroku określić DNA marki,
  • jak nie narażać się na nieefektywne lokowanie budżetów i utratę wiarygodności,
  • o czym musi pamiętać marka, aby się skutecznie komunikować,
  • jakie podłoże jest niezbędne do wzbudzania emocji przez markę,
  • jak wykorzystać zmysły w procesie kreowania emocji związanych z marką,
  • jaka jest rola insightów w budowaniu silnej marki,
  • dlaczego prosta personalizacja w marketingu już nie wystarcza,
  • jakie narzędzia warto wykorzystać, aby wzmocnić swoją markę,
  • dlaczego w nowoczesnym biznesie światy offline i online powinny się przenikać,
  • co musisz zrobić, aby sprostać wymaganiom konsumenta w czasach nadmiaru,
  • które marki potrzebują sloganów przypisanych do brandu i jakie są z tego korzyści,
  • jak krok po kroku przeprowadzić audyt marki,
  • jak przeprowadzić analizę komunikacyjną marki,
  • jak diagnozować problemy i potrzeby grup docelowych i szukać na nie odpowiedzi,
  • jak wykorzystać Value Proposition Canvas do mapowania person,
  • jak skonfrontować tożsamość swojej marki z wynikami analizy potrzeb persony,
  • jak tworzyć skuteczne komunikaty,
  • jakie są mankamenty badania efektywności działań wizerunkowych,
  • jakie narzędzia służą do analizy brandingu,
  • czy świadomość marki i znajomość reklamy ma zawsze wpływ na wzrost sprzedaży,
  • jakie są wady i zalety różnych metod badań skuteczności kampanii wizerunkowych,
  • dlaczego pierwsza pozycja w wyszukiwarce nie zapewni Ci automatycznie konwersji, co wpływa na lepszą jakość reklam,
  • jak aplikacje wpływają na budowanie marki,
  • jak czatboty wpływają na budowę wizerunku marki,
  • jak wykorzystać czatboty do komunikacji z klientem,
  • jak budować pozytywne relacje z mediami,
  • jak dobrze napisać informację prasową, która będzie miała szansę na publikację.

Numer 1(28) marzec-kwiecień 2018

Temat numeru: Kampanie reklamowe w internecie i social media

Liczba stron: 104

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • w jakie narzędzia reklamy online warto inwestować w 2018 r.,
  • w którym kierunku zmierzają zmiany na Facebooku i w Google,
  • jak dopasować kampanię internetową do strategii firmy,
  • jak napisać efektywny brief do kampanii digital,
  • jaką część firmowego budżetu przeznaczyć na inwestycję w digital marketing,
  • jakie są przykłady narzędzi wspomagających analizę grupy docelowej,
  • jakimi zasadami warto się kierować przy tworzeniu kreacji sprzedażowych, a jakimi – przy wizerunkowych,
  • jakie są przykłady najbardziej efektywnych formatów reklamowych w social media w zależności od celów działań,
  • jak targetować przekaz do użytkowników mobilnych,
  • jak ograniczyć koszty dzięki ustawieniom kampanii AdWords,
  • jak nie zrazić do siebie odbiorcy komunikatu reklamowego,
  • jak tworzyć efektywne komunikaty remarketingowe,
  • jak mierzyć efekty prowadzonych działań reklamowych.

Numer 4(27) listopad 2017-styczeń 2018

Temat numeru: Jak usprawnić e-commerce w B2B i B2C w 2018 roku?

Liczba stron: 148

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jak przeprowadzić audyt działania sklepu internetowego i jakie obszary warto analizować,
  • jakie narzędzia i metody badawcze pomogą poznać realne zachowania i potrzeby użytkowników sklepu internetowego,
  • jakie błędy najczęściej popełniają właściciele e-commerce,
  • jak SEO może wspomóc sklep internetowy,
  • na co zwrócić uwagę, aby zwiększyć widoczność sklepu w wynikach organicznych w 2018 roku,
  • jak zaprojektować podróż klienta e-sklepu krok po kroku,
  • jak wykorzystać bota w sprzedaży i obsłudze klienta sklepu internetowego,
  • jakie rozwiązania płatnicze odpowiadają preferencjom Polaków i ułatwiają proces zakupowy,
  • jak podnieść konwersję w e-sklepie,
  • jakie są częste błędy e-sklepów, które wpływają negatywnie na sprzedaż,
  • jak obliczyć współczynnik retencji klientów e-sklepu,
  • jak przeprowadzić analizę stabilności bazy klientów B2B w e-commerce z wykorzystaniem matrycy lojalności,
  • co decyduje o zakupie w sklepie internetowym,
  • jakie aspekty brandingu e-sklepu mają szczególne znaczenie na polskim rynku,
  • o jakie kluczowe elementy związane z tworzeniem treści dla e-sklepu warto zadbać,
  • jak efektywnie wykorzystać narzędzia do social listeningu w sklepie internetowym,
  • jak wykorzystać monitoring internetu do wzrostu sprzedaży,
  • jakie social media wykorzystać w działaniach sklepu internetowego,
  • jakie mity krążą wokół kampanii AdWords dla e-commerce,
  • jakie są cztery skuteczne scenariusze remarketingowe dla e-sklepu,
  • jaka jest recepta na sukces kampanii remarketingowej w e-commerce,
  • jak odzyskać porzucone koszyki,
  • jakie formy dostawy motywują Polaków do zakupu,
  • jak uprościć zapis do newslettera na stronie e-sklepu, które checkboxy możesz usunąć ze stron swojego sklepu, a które warto uprościć.

Numer 3(26) wrzesień-październik 2017

Temat numeru: Jak zadbać o pozyskanych klientów?

Liczba stron: 122

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • w jakich kategoriach produktowych lepsze efekty dają strategie wzrostu, a w jakich strategie utrzymania,
  • jak utrzymać klientów z punktu widzenia komunikacji marketingowej,
  • czym dziś jest lojalność klienta i jak ją budować,
  • co wpływa na lojalność klienta,
  • jaka będzie przyszłość lojalności,
  • jakie są najlepsze praktyki budowania lojalności i utrzymania klienta,
  • jak do oceny konkurencyjności wykorzystać matrycę CEXP (customer experience) insight framework,
  • czym jest koncepcja live events i jak zaimplementować ją do swojej strategii,
  • jak właściwie rozumieć składowe formuły STP,
  • czy bycie marką masową oraz marką, która ma pozycjonowanie, to sprzeczność,
  • jakie są niestandardowe metody utrzymania klienta e-sklepu,
  • jak krok po kroku projektować działania zmierzające do utrzymania klientów,
  • gdzie szukać możliwości usprawnień wpływających na retencję,
  • jakie inicjatywy wzmacniają relacje z klientami i zwiększają ich zadowolenie,
  • jakie narzędzia pomagają w utrzymaniu stałego kontaktu z klientem,
  • jakie potrzeby klienta należy zaspokoić, aby go nie utracić,
  • jak wykorzystać sezonowość w utrzymywaniu i odzyskiwaniu klienta,
  • jak przez SMS zwiększać wartość koszyka, zbierać opinie od klientów i personalizować remarketing,
  • jak wykorzystać marketing treści do obsługi i utrzymania obecnego klienta,
  • czym jest model DISC i jak wdrożyć go do własnego biznesu,
  • jak usprawnić pracę działu client service zgodnie z modelem DISC,
  • dlaczego stali klienci odchodzą,
  • jak rozpoznać moment, w którym klient chce odejść, i jak wtedy zareagować,
  • jakie metody prewencyjne wprowadzić, aby nie pozwolić odejść klientowi,
  • jak zażegnać kryzys związany z jakością świadczonych usług,
  • jak budować relację, by stały klient nie chciał zmienić firmy na inną,
  • jak przygotować plan i rozpocząć odzyskiwanie utraconych klientów,
  • co uwzględnić, aby skutecznie odnowić z nimi współpracę i odbudować ich zaufanie,
  • jak zaplanować i optymalizować onboarding użytkowników,
  • jak wykorzystać onbording e-mailowy w strategii utrzymania klienta,
  • jak wykorzystać cykle automation do zaangażowania odbiorców.

Wydanie Specjalne 2017: Płatne kampanie w social media krok po kroku

Temat numeru: Płatne kampanie w social media krok po kroku

Liczba stron: 128

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jak skonfigurować menedżera firmy – przewodnik krok po kroku,
  • jak prawidłowo zainstalować pixel Facebooka i jakie są jego zaawansowane możliwości,
  • jak skutecznie zdefiniować grupę docelową, aby zmaksymalizować skuteczność reklam,
  • jak dobrać cel kampanii w zależności od celu biznesowego i mediowego,
  • jak dobrać umiejscowienie reklamy w zależności od celu jak został wybrany,
  • jak określić i dzielić budżet reklamowy,
  • jak dopilnować, aby budżet został optymalnie wykorzystany, a wydatki nie przekroczyły założonego limitu,
  • jak uniknąć zjawiska przepalania budżetu,
  • jak minimalizować koszty kampanii na Facebooku i maksymalizować efekty,
  • jak skonfigurować kampanię w remarketingu krok po kroku, jak zaplanować i przeprowadzić kampanię w Messengerze
  • jakie są najczęstsze błędy w ustawieniach kampanii reklamowych na Facebooku,
  • jak skutecznie realizować kampanie sprzedażowe na Facebooku,
  • jak wykorzystać sklep Facebooka w kampanii reklamowej,
  • jak przeprowadzić kampanię leadową na Facebooku krok po kroku,
  • jak przygotować landing page, który da wysoką konwersję kampanii kierowanych z Facebooka,
  • jak prawidłowo powiązać konto na Instagramie z kontem na Facebooku,
  • jak krok po kroku zaplanować kampanię na Instagramie – wizerunkową i sprzedażową,
  • jak zbudować efektywny biznesowo kanał na YouTube przy ograniczonym budżecie,
  • jak przygotować strategię działań reklamowych na YouTube krok po kroku,
  • jakie są rodzaje reklam na YouTube i poznasz ich możliwości,
  • jakie są opcje targetowania na YouTube, z których musisz skorzystać,
  • jak skonfigurować i uruchomić pierwszą kampanię na YouTube krok po kroku,
  • jak skutecznie moderować komentarze na YouTube.

Numer 2(25) maj-sierpień 2017

Temat numeru: Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Liczba stron: 142

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jaka jest rola performance marketingu w prowadzeniu biznesu i jak patrzeć na niego strategicznie,
  • jak działa marketing efektywnościowy w branżach B2B i B2C,
  • jaki dobrać wskaźnik do oceny działań marketingowych nakierowanych na sprzedaż i generowanie leadów,
  • jak mierzyć efekty bezpośrednie i pośrednie kampanii mediowych w modelu performance,
  • jakie modele atrybucji dostępne są w Google Analytics i jak szacować wartość pokrywających się źródeł ruchu,
  • jakie wnioski możesz uzyskać z analizy wskaźnika customer lifetime value,
  • co wpływa na powodzenie kampanii w modelu performance,
  • jakie narzędzia i kanały performance marketingu są najskuteczniejsze,
  • jak dobierać kreacje, miejsce emisji i co brać pod uwagę przy analizie ścieżki konwersji,
  • jakich błędów nie popełniać przy tworzeniu kreacji do działań performance,
  • jakie są modele rozliczeń w marketingu efektywnościowym i w jakich sytuacjach je stosować,
  • jak zarządzać budżetami wzajemnie przeplatających się kanałów, aby zwiększać zyski,
  • jakie są najczęstsze błędy w planowaniu budżetu kampanii efektywnościowej,
  • jakie wyzwania stoją przed marketerami, którzy korzystają z programmatic,
  • co powoduje, że klienci nie kończą zakupów,
  • jakie są skuteczne techniki remarketingowe i jak sprzedać więcej tym samym klientom,
  • jak działa sieć afiliacyjna i do jakich działań wykorzystać zrzeszonych w niej wydawców,
  • jak wykorzystać możliwości Facebooka do generowania leadów i sprzedaży,
  • jak przygotować skuteczną kreację do kampanii performance na Facebooku,
  • jak testować kampanię efektywnościową na Facebooku,
  • jak przygotować strategię generowania leadów i nie tracić szans sprzedażowych w B2B,
  • jak definiować i kategoryzować leady w organizacji,
  • jak ustalić koszt pozyskania leada,
  • jak tworzyć treści, które sprzedają,
  • jak przygotować webinarium B2B i generować leady dla działu sprzedaży,
  • jakie funkcje może pełnić e-mailing w cyklu sprzedażowym,
  • jak wykorzystać big data i targetowania wysyłek w e-mailingach, aby generować leady i sprzedaż.

Numer 1(24) luty-kwiecień 2017

Temat numeru: Jak tworzyć przekaz do klienta? Skuteczna komunikacja i promocja

Liczba stron: 116

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • czym jest wartościowa komunikacja,
  • jaki wpływ na późniejszą komunikację marki ma pozycjonowanie,
  • jak zbudować reputację, która przywiąże klientów do Twojego produktu,
  • od czego zacząć i jak wygląda proces audytu komunikacji,
  • jakie cechy ma skuteczny komunikat i jak dostosować go do zmieniającego się odbiorcy,
  • czym są insighty konsumenckie i jak ich szukać,
  • jak zaplanować strategię komunikacji krok po kroku,
  • jakie są najczęstsze błędy w komunikacji językowej i wizualnej marek,
  • czy w procesie komunikacji postawić na argumenty racjonalne czy emocjonalne,
  • jak dostosować komunikację marketingową do etapu, na jakim znajduje się klient w procesie zakupowym,
  • czemu służą i jak powinny być tworzone slogany reklamowe,
  • jak znaleźć wyróżnik marki (USP) dla produktu lub usługi,
  • jak przedstawiać korzyści i cenę w komunikacji z klientami.

Numer 4(23) listopad 2016-styczeń 2017

Temat numeru: Social media. Skuteczne praktyki

Liczba stron: 110

Z numeru dowiesz się m.in.:
  • jak prowadzić media społecznościowe w małej firmie,
  • jakie trendy panują obecnie w mediach społecznościowych,
  • jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg,
  • jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”,
  • kiedy warto zainwestować w reklamę w mediach społecznościowych,
  • jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku,
  • jak uruchomić kampanię remarketingu dynamicznego krok po kroku,
  • jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki?
  • jak napisać regulamin Facebook Lead Ads,
  • jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży,
  • co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji,
  • jak skutecznie działać na LinkedIn,
  • jak wdrożyć strategię social selling w B2B,
  • jak zwiększyć zaangażowanie subskrybentów newsletterów dzięki mediom społecznościowym.

Numer 3(22) wrzesień-październik 2016

Temat numeru: Personalizacja i automatyzacja w marketingu. Skuteczne praktyki

Liczba stron: 126

Czego się dowiesz, czytając magazyn? Sprawdź!

  • poznasz korzyści z personalizowania i automatyzowania swoich działań,
  • dowiesz się, w jaki sposób automatyzować personalizację,
  • po co marketerom personalizacja, jak działa, dlaczego jest skuteczna i od czego ją zacząć,
  • jak kierować przekaz do konkretnego odbiorcy,
  • jak personalizować działania online i offline, a także jak efektywnie połączyć te dwa kanały, kierując komunikat do konkretnego użytkownika,
  • jakich narzędzi używać, by tworzyć personalizowane kampanie w swojej firmie,
  • jakie są najciekawsze przykłady personalizacji działań marketingowych na rynku polskim i zagranicznym,
  • jak nietypowo zachęcić odbiorcę do zakupu na Twojej stronie,
  • jak powrócić do użytkowników z reklamą dokładnie tych samych produktów, które przeglądali,
  • jak prawidłowo segmentować bazę odbiorców newslettera i jak dopasować do klienta e-mailową komunikację marketingową,