Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Szkolenia

18-12-2017 - 19-12-2017

Budżet marketingowy – tworzenie i zarządzanie

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: Atrium Centrum, al. Jana Pawła II 27

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Poznanie w praktyce metod tworzenia i oceny efektywności budżetu marketingowego-dzięki uczestnictwu w symulacji rynkowej MARKETING BUDGET
  • Nabycie umiejętności przekładania strategicznych celów rynkowych na cele marketingowe i doboru do nich odpowiednich narzędzi
  • Poznanie najnowszych narzędzi i metod tworzenia i zarządzania budżetami marketingowymi (budżety elastyczne, budżety scenariuszowe i in.)
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie podziału budżetu na narzędzia off-line
    i on-line oraz media obce i własne
  • Przegląd najważniejszych trendów rynkowych i narzędzi marketingu, które mają szansę odnieść sukces w roku 2017

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Dyrektorów i menedżerów marketingu odpowiedzialnych za tworzenie budżetów działów marketingu
  • Product managerów, specjalistów ds. marketingu, menedżerów komunikacji marketingowej konsultujących tworzenie planów marketingowych i odpowiadających za realizację ich części
  • Menedżerów i specjalistów działów controllingu, finansów i rachunkowości zarządczej rozliczających budżety marketingowe
  • Analityków i controllerów marketingowych
  • Specjalistów i menedżerów z agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych
  • Wszystkich zainteresowanych efektywnym wydatkowaniem budżetu marketingowego – także właścicieli i szefów firm

Program szkolenia:

Dzień 1 – Nowe trendy w budżetowaniu marketingu, strategie budowania budżetów – symulacja rynkowa MARKETING BUDGET

1. Kluczowe zmiany w strategiach i budżetach marketingowych w epoce nowych mediów:

  • Inspirujący quiz zespołowy „1 minute Internet” inaugurujący zajęcia
  • Przełomowe zmiany rynkowe modyfikujące strategie firm: konsumenci cyfrowi, hiperkonkurencja, nowe technologie badawcze, automatyzacja procesów i in.
  • Ewolucja wydatków marketingowych – od budowania wizerunku i świadomości po generowanie leadów, silniejsze powiązanie ze sprzedażą, nakłady na marketing kosztami zmiennymi a nie stałymi
  • Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING BUDGET

  • Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
  • Etap wstępny symulacji – weryfikacja założeń, dopasowanie budżetów do rynku, raportowanie wyników i ocena efektywności działań
  • Etap 1 symulacji – rywalizacja na stabilnym rynku dla produktów w różnych fazach cyklu życia
  • Etap 2 symulacji – zarządzanie budżetami i efektywnością działań
    w warunkach dynamicznych zmian na rynku
  • Podsumowanie symulacji i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi
  • Innowacyjna 5-6 godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny i interakcyjny sposób przyswoić zasady zarządzania budżetem marketingowym w różnych sytuacjach rynkowych

3. Budżetowanie strategiczne w marketingu – praktyczne podsumowanie, wnioski i najważniejsze narzędzia

  • Budżetowanie marketingu w całości procesu zarządzania rynkiem i sprzedażą oraz w strukturze rachunku wyników
  • Metody wyznaczania wysokości i struktury budżetów marketingowych
    w praktyce – wnioski z symulacji rynkowej
  • Czynniki decydujące o sukcesie rynkowym w warunkach silnej konkurencji oraz wzrostu znaczenia e-narzędzi w marketingu
  • Praktyczne podsumowanie wyników symulacji rynkowej wraz z wnioskami, wskaźnikami i metodami do wykorzystania w codziennej pracy.

Dzień 2 – Taktyczno-operacyjne zarządzanie budżetem marketingowym

1. Od strategii marketingowej do budżetu marketingowego – jak w praktyce powstają budżety

  • Budżety wynikowe – plan działań rynkowych skorelowany z wynikami i/lub budżetami lat poprzednich
  • Budżety ad hoc – dopasowanie budżetów kwartalne/miesięczne w zależności
    od sytuacji rynkowej
  • Budżety elastyczne, budżety scenariuszowe, budżety success fee i w oparciu
    o Marketing Scorecard – przyszłość budżetowania marketingu
  • Od celów strategicznych, poprzez plan sprzedaży i opcje produkt-rynek do wyznaczenia celów i budżetów marketingowych – praktyka działania i narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy
  • Przegląd metod budżetowania i wynikających z nich wyzwań oraz praktyczne narzędzie (w MS Excel) do wyznaczania strategii i celów oraz przełożenia ich na budżety marketingowe

2. Taktyka planowania budżetu: push/pull, off-line/on-line, ATL/BTL, POE i in.

  • Budżet marketingowy a budżet sprzedażowy – powiązania w zależności od sektora i rynku
  • Strategie pull i strategie push w planowaniu budżetu marketingowego – permission marketing versus marketing perswazyjny
  • Kalkulacja budżetu na narzędzia off-line i on-line – zasady i rozwiązania
  • Tradycyjny sposób podziału budżetu (ATL/BTL) a nowoczesne rozwiązania (model POE)
  • Struktura budżetu marketingowego w praktyce działań marketingu 3.0
  • Omówienie metod rozplanowania budżetów marketingowych na przykładach konkretnych firm i marek, przegląd metod i procesu taktycznego planowania budżetów marketingowych

3. Tradycyjne narzędzia ATL w budżetach marketingowych 2017

  • Trendy w korzystaniu z narzędzi ATL – zmiany w konsumpcji mediów: fragmentaryzacja telewizji i radia, VOD i radio cyfrowe, wyzwania związane z mierzalnością outdoor, malejąca rola prasy
  • Reklama i inne formaty telewizyjne – wymóg wysokich budżetów, współpraca z domami mediowymi – kiedy warto z tych narzędzi korzystać?
  • Wykorzystanie radia w praktyce – niski koszt, potencjał samodzielnego planowania, jak efektywnie wykorzystać radio
  • Outdoor własny i powierzony – metody pomiaru skuteczności i efektywności
  • Prasa tradycyjna i branżowa – jak ją efektywnie wykorzystać?
  • Przegląd trendów rynkowych w zakresie tradycyjnych narzędzi ATL i metod ich wykorzystania w praktyce – najnowsze badania, sprawdzone strategie oraz metody rozliczania

4. Tradycyjne narzędzia BTL – ich planowanie i wdrożenie

  • Tradycyjny PR i publicity, sponsoring, monitoring mediów – w ramach budżetu marketingowego czy poza nim?
  • Targi i eventy – metody planowania oraz rozliczania
  • Promocje sprzedaży – rozplanowanie w budżecie i harmonogramie w praktyce
  • Narzędzia wsparcia sprzedaży – foldery/ulotki, trade marketing, upominki firmowe – jak je efektywnie planować
  • Praktyczne narzędzia planowania i rozliczania wydatków klasyfikowanych tradycyjnie jako BTL, przegląd rozwiązań rynkowych, rekomendacje praktyczne, przykłady efektywnych działań w obszarze BTL

5. Budżet marketingowy on-line w praktyce

  • Praktyczny quiz (mini-gra): budżety on-line w różnych sytuacja rynkowych i na różnych rynkach
  • Kluczowe wyzwanie pull/push: SEO/AdWords versus reklama odsłonowa, kontekstowa i natywna
  • E-mail marketing i social media – narzędzia uzupełniające budżet on-line
  • Nowe trendy: VOD, video marketing, content marketing, mobile, marketing personalizowany/on-demand i in.
  • W obszernej części poświęconej narzędziom on-line dokonamy oceny rozplanowania narzędzi on-line w budżecie marketingowym, uczestniczyć też będziemy w krótkiej symulacji ilustrującej sposoby planowania budżetu marketingu on-line w zależności od sektora, sytuacji rynkowej i wysokości budżetu

6. Ocena efektywności budżetu marketingowego i przyszłość budżetowania działań marketingowych

  • Marketing Scorecard, kontrola budżetu bieżąca, miesięczna, kwartalna i roczna, audyt marketingowy w praktyce – sposoby kontroli wydatkowanego budżetu
  • Big data, marketing automation, marketing rzeczy – zbliżająca się rewolucja w sposobach planowania i rozliczania wydatków marketingowych
  • Prognozy i trendy – świat mediów i narzędzi marketingowych 2020
  • Ostatnia część zajęć poświęcona będzie w całości metodom oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych oraz nowym trendom w marketingu i nowoczesnej sprzedaży oraz sposobom w jaki wpłyną one na budżety marketingowe.

Koszt

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący

Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Dodatkowe informacje

szkolenia@szkoleniaatrium.pl
tel. 607 710 797


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.