Psychologia konsumenta i neuromarketing w praktyce

210 stron praktycznej wiedzy!

Zobacz numer

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się:

  • jak wzmacniać widoczność strony firmowej w wyszukiwarce,
  • jak poprawić SEO wskazać praktyczne porady redagowania contentu w internecie
  • jak wdrażać strategię content marketingową
  • w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje
  • jak stosować narzędzia perswazji skuteczne w internecie
  • jakie stosować mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci

PROFIL UCZESTNIKA

Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów. Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.

PROGRAM SZKOLENIA:

Dzień 1: Content marketing krok po kroku

1. Content marketing bez tajemnic

Budowanie strategii content marketingowej krok po kroku
Profil odbiorcy.
Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony

2. Promocja w ramach content marketingu

  • sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
  • Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń
  • pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)
  • newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu
  • w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści
  • własne platformy (blog) versus platformy publiczne (Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn)
  • reklama natywna jako przykład aktywności CM
  • Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu

3. Content Marketing a SEO

  • Budowanie strategii content marketingowej z myślą o pozycjonowaniu krok po kroku
  • Uxer Experience a SEO
  • Pozyskiwanie wartościowych linków w zamian za wartościowy content (link-building SEO)
  • Ocena skuteczności, czyli jak sprawdzić, czy dany content przyniósł oczekiwany efekt?
  • Jak mierzyć działania i skuteczność content marketingu – sprawdzone narzędzia

4. SEO, czyli jak pozycjonować serwis w wynikach wyszukiwania Google

  • Audyt serwisu pod kątem SEO – jak sprawdzić w praktyce siłę i słabości naszego serwisu?
  • Strategia pozycjonowania – taktyka on-site i off-site
  • Optymalizacja serwisu – techniczne aspekty i merytoryczna treść
  • SEO On-site – jak redaktor może przyczynić się do pozycjonowania witryny
  • 10 zasad redaktora i dziennikarza internetowego w redagowaniu informacji pod SEO
  • znajomość podstawowych pojęć – takich jak: link-buliding, meta-tagi; przyjazne linki
  • podstawowa znajomość struktury kodu HTML i jej związku z SEO (tytuł strony, znaczniki H1…H3, meta-tagi, alt-text)

Dzień 2: Redagowanie treści online – copwyriting i neuromarketing w praktyce sprzedażowej

1. Jak pisać by pozyskać uwagę odbiorcy i go zaangażować?

  • 10 sprawdzonych sposobów na pochwycenie uwagi odbiorcy – jak budować atrakcyjny temat
  • Nano, mikro i marko content – jak redagować komunikaty by zostać precyzyjnie zrozumianym
  • Visual Content – jak obraz i wideo wpływ na odbiorcę
  • Mobile vs desktop – jak pisać na urządzenia mobilne i obniżać współczynnik odrzuceń
  • Webwritering w praktyce – odwrócona piramida, skanowanie i skimming
  • Przegląd dobrych i złych przykładów redagowania treści – od WWW i SEO przez e-mail marketing i AdWords po social media
  • Przegląd narzędzi webwritera
  • Ćwiczenie praktyczne

2. Copywriting, czyli jak pisać w sieci by sprzedać?

  • Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
  • W jaki sposób „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji
  • 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
  • W jaki sposób przestawiać oferty pakietowe, by skłaniać do zakupów
  • Siła “9-tki” i limitowanie oferty na klienta – jak tricki psychologiczne wpływają na mózg klienta
  • Kolory w marketingu – jak kształt i kolor wpływa na kliknięcia
  • Kotwiczenie – jak tworzyć punkt odniesienia do ceny czy innych cech oferty
  • Kupon na 20 zł teraz czy 30 zł do wykorzystania za miesiąc – co w praktyce oznacza awersja do ryzyka
  • Różnice płci – co działa na mężczyzn a jak argumentować ofertę do kobiet?
  • Straszyć czy śmieszyć – które komunikaty lepiej działają na odbiorcę?
  • W jaki sposób używać liczb i procentów, by zwiększać sprzedaż i minimalizować “ból” klienta
  • Praktyczne przykłady copywritingu, neuromarketingu i tricki psychologiczne

3. Jak projektować formaty reklamowe?

  • Tworzenie postów w social media budujących zaangażowanie – przegląd dobrych i złych praktyk
  • W jaki sposób projektować formaty reklamy display by zwracały uwagę i skłaniały do kliknięcia
  • Jak projektować e-mailingi i newslettery przykuwające wzrok
  • Copywriting w Google AdWords
  • Niestandardowe formaty text-grafika-wideo w komunikacji marketingowej
  • Przykłady i dobre praktyki

4. Pomiar skuteczności contentu online

  • Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu?
  • Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
  • Szacowanie efektywności działań – od CPV do ROI

Cena szkolenia: 1750 zł netto za 2 dni szkoleniowe.
W trakcie szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunche.

Prowadzący

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu “Online Marketing Polska”. Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.

Leszek A. Nowak

Certyfikowany trener IAB Polska programu DIMAQ, jak również certyfikowany specjalista Google Adwords. Ekspert i doradca w zakresie marketingu internetowego. Posiada 20-letnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. Prowadził również własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst & Young.


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę