Bestseller!

„Abc marketingu B2B” to obowiązkowa lektura dla marketerów B2B!

Dowiedz się więcej

Dzień 1

Customer journey w praktyce – budowanie strategii i plan taktyczny w digital marketingu

1. Customer journey map w praktyce – jak identyfikować touchpointy i projektować ścieżkę zakupową klienta?

strategia STP – segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie online w praktyce
w jakiś sposób identyfikować grupę docelową w sieci? – badania, narzędzia, praktyka
Segment vs Persona – jak zobrazować optymalnego odbiorcę?
Jak identyfikować punkty styku (touchpoints) dla wybranego produktu/usługi?
od płatnych przez własne po pozyskane – kanały komunikacji POEM w praktyce i ich rola w customer journey
Customer journey online – jak projektować mapę podróży klienta?
3 determinanty sukcesu w Customer Experience
Ćwiczenie praktyczne – planowanie customer journey dla wybranych branż krok po kroku

2. Strategia w digital marketingu – jak zaplanować działania w kanale online?

Ile wydawać i jak alokować budżet marketingowy w digital marketingu?
Formy i narzędzia w e-marketingu – jak dzielić budżet w zależności od skali budżetu?
Planowanie kampanii internetowej krok po kroku – od KPI i celów przez dobór formatów i mediów po mierniki sukcesu i modele rozliczeń
Kampanie typu branding i direct response – dobór formatów reklamy internetowej: od wizerunku do sprzedaży
jak planować powierzchnię reklamową w sieci? – kluczowe modele emisji i rozliczeń
Przegląd narzędzi reklamy internetowej od A do Z:
SEO w praktyce – jak optymalizować serwisy i pozyskiwać linki by zwiększać pozycje w Google?
Jak planować kampanie AdWords i re-marketingowe kierowane do biznesu?
E-mailingi i newslettery – jak projektować skuteczne kreacje wizerunkowo-sprzedażowe za pośrednictwem e-mail marketingu
Display, wideo i mobile – jak precyzyjnie docierać do TG? Od mediów do kreacji
Programmatic i RTB – jak przenieść kampanie wizerunkowo-zasięgowe na wyższy poziom?
Content marketing w pigułce– jak marketing treści zmienia model komunikacji z potencjalnymi i obecnym kientami?
Podstawy strategii social media w 5 kluczowych platformach (LinkedIn, blog, Facebook, Twitter, Slideshare) – między brandingiem a sprzedażą.
Pozostałe formy e-marketingu – ePR, sponsoring, viral marketing, digital influencers
jak wybrać i z kim współpracować przy projektach online? – agencje, wydawcy i domy mediowe: kryteria wyboru, brief, zasady współpracy i rozliczenia
Kampanie reklamowe z ograniczonym budżetem – możliwości i przykłady aktywności
Integracja kanałów online i offline w praktyce – case studies
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie i ocena kreacji reklamowych

Dzień 2

Kampanie sprzedażowe i direct response krok po kroku – jak pozyskiwać klientów na produkty i usługi w internecie?

1. Planowanie kampanii sprzedażowych online – działania direct response i generowanie leadów w praktyce

Generowanie leadów od A do Z – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe w internecie?
Jak skłaniać potencjalnych klientów do pozostawienia danych teleadresowych wraz ze zgodą na kontakt handlowy i marketingowy?
Jak budować bazę odbiorców – e-mail, SMS, dane z social media?
Co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
Lejek sprzedażowy – od rekordu/użytkownika do klienta. W jaki sposób „przepychać” użytkownika by uczynić z niego klienta?
Model generowanie leadów w sieci– które narzędzia są najskuteczniejsze w procesie pozyskiwania danych online?
Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B – jakie narzędzia online zapewniają najwyższą konwersję?
dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce. Sprawdzone sposoby „pielęgnowania” kontaktów i „dorastania” do sprzedaży.
jak wykorzystać automation marketing do identyfikacji i pozyskiwania klientów? – segmentacja, scoring i dynamiczne treści
Performance marketing i afiliacja – jak wykorzystać potencjał partnerów by sprzedawali nasze usługi? Jak rozliczać się z partnerami i ile płacić?
Własne programy partnerskie (member gets member) online – czym motywować klientów by rekomendowali nasze usługi i produkty?
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. WWW, która sprzedaje i skuteczne landing page od A do Z

Jak zaprojektować i zoptymalizować skuteczną stronę produktową?
jak projektować efektywne strony WWW zachęcające do pozostawienia danych kontaktowych?
Landing Page bez tajemnic – treść, layout, formularz od A do Z
strategiczny trójkąt sprzedażowej WWW – które elementy wpływają na wyższe konwersje i liczbę pozyskanych formularzy?
sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW – co jest skuteczne, a co tylko zabiera czas użytkownika?
Projektowanie formularza kontaktowego krok po kroku – najlepsze wzorce i typowe błędy
dlaczego użytkownicy kłamią przy wypełnianiu formularzy i które elementy pomijać?
wnioski internetowe i checkout w e-commerce – jak projektować by zwiększać konwersje (kroki, postęp, etykiety, bodźce, itp.)
Ćwiczenie praktyczne – WWW LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować aktywność sprzedażową online?

monitoring i optymalizacja działań – co mierzyć i jak optymalizować działania pro-sprzedażowe w sieci?
jak interpretować dane w procesie lead generation?
Kalkulowanie kosztów w praktyce – od rekordu przez leada po klienta
Ile kosztuje użytkownik, potencjalny klient i faktyczna akcja online?

Cena szkolenia:
1590 zł netto
Dla prenumeratorów Marketera+ zniżka 10%.

Prowadzący: Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. w branży internetowej. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR.
Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu “Online Marketing Polska”. Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę