40 WYDANIE M+!

Zyskaj praktyczną wiedzę o e-mail marketingu i automatyzacji

Sprawdź!

Szkolenia

09-06-2020

E-szkolenie Akademia Marketingu: Analityka internetowa w content marketingu

Miasto: online

Organizator: Akademia Marketingu

Miejsce: online

Niepoprawna konfiguracja narzędzi analitycznych, niekompletne dane i brak umiejętności analizy efektów – to trzy najczęstsze powody, które utrudniają marketerom mierzenie skuteczności tworzonych i publikowanych treści. Praktyczne rozwiązania wszystkich trzech problemów omówimy podczas szkolenia “Analityka internetowa w content marketingu”, podczas którego nauczysz się poprawnie zbierać wartościowe dane oraz tworzyć raporty pokazujące efekty marketingu treści.

Dla kogo kierujemy nasze e-szkolenie?

  • marketerów i managerów odpowiedzialnych za tworzenie treści i działania content marketingowe
  • pracowników działów marketingu, którzy chcą poszerzyć wiedzę techniczną o analizie danych w internecie i w pełni korzystać z możliwości Google Analytics
  • twórców stron internetowych prowadzących działania oparte na content marketingu

Szczegółowy program:
1. Konfiguracja i zbieranie danych
Podstawą podejmowania dobrych decyzji w oparciu o dane jest pewność, że możesz zaufać swoim wskaźnikom. W pierwszym etapie szkolenia zajmiemy się konfiguracją narzędzia i kodu śledzenia oraz upewnieniem się, że dane, które widzimy w Google Analytics są zgodne z prawdą. W tej części szkolenia:

  • skonfigurujemy śledzenia zdarzeń za pomocą Google Tag Managera
  • omówimy zaawansowane funkcje Google Analytics przydatne w content marketingu

2. Konfiguracja śledzenia zdarzeń na stronie:

  • anatomia i wykorzystanie zdarzeń w Google Analytics i innych popularnych narzędziach (Pixel, Facebooka, Hotjar),
  •  jak przygotować słownik zdarzeń i utrzymać higienę zbieranych w Google Analytics danych,
  • konfiguracja zdarzeń z wykorzystaniem Google Tag Managera oraz alternatywne rozwiązania,
  • zdarzenia jako konwersje, mikrokonwersje i anty-konwersje
  • wykorzystanie zdarzeń w segmentacji danych o tworzeniu grup odbiorców

3. Poprawność danych w Google Analytics i zaawansowane funkcje przydatne w mierzeniu efektów content marketingu:

  • słowniki danych i higiena konta – o czym warto pamiętać, żeby nie narobić ambarasu na koncie Google Analytics i w kontenerze Tag Managera,
  • wyznaczanie celów w Google Analytics i śledzenie wartości zdarzeń – jak wykorzystać dane transakcyjnie i wartości celów, kiedy nic nie sprzedajemy,
  • filtrowanie danych, czyli co i jak skonfigurować, aby widok danych pokazywał prawdę,
  • jak skonfigurować własne grupowanie treści i niestandardowe grupowanie kanałów, które pomogą ocenić skuteczność sekcji na stronie i wybranych źródeł ruchu,
  • jak zmierzyć skuteczność autora i kategorii na stronie lub przesłać do Google Analytics dane o pogodzie (wymiary i metryki niestandardowe oraz dane obliczone),

4. Raportowanie i wykorzystanie danych
Drugim najczęściej popełnianym błędem w pracy z danymi – poza błędną konfiguracją narzędzi – jest brak wykorzystania danych w codziennej optymalizacji i kampaniach marketingowych. Wyposażeni w poprawną konfigurację i odpowiednie narzędzia ruszymy poznać:

  • najpopularniejsze i najważniejsze raporty w Google Analytics,
  • metody i narzędzia analizy danych i prezentowania wyników inne niż Google Analytics (Google Sheets Hotjar, Google Data Studio) – wszystko w oparciu o realne case studies

5. Raportowanie efektów content marketingu w Google Analytics:

  • segmentacja danych – jak tworzyć i analizować własne segmenty sesji i użytkowników oraz jak aktywować te dane w kampaniach marketingowych,
  • najskuteczniejsze źródła ruchu – jak korzystać z UTM, aby wyciągnąć więcej danych o
    najbardziej wartościowych sesjach w witrynie,
  • raporty zachowania użytkowników na stronie, w szczególności: analiza stron wejścia (landing page) i stron wyjścia (exit page), analiza skuteczności treści na stronie internetowej, analiza wyszukiwań w witrynie
  • zdarzenia i interakcję ze stroną – jak mierzyć prawdziwe zaangażowanie użytkownika w treść
    witryny i oceniać skuteczność treści,
  • raporty niestandardowe – jak stworzyć własną kombinację wymiarów i metryk, kiedy zwykłe
    raporty nie odpowiadają na nasze pytania biznesowe,

6. Nie tylko Google Analytics.. praktyczne case studies z życia wzięte:

  •  jak wykorzystać Google Sheets do tworzenia map ciepła dla wybranych wymiarów i metryk i analizy danych poza interfejsem Google Analytics,
  • jak tworzyć własne dashboardy i narzędzia do monitorowania skuteczności treści z wykorzystaniem Google Data Studio,
  • jak połączyć dane ilościowe z Google Analytics z danymi jakościowymi i poszerzyć wiedzę“What?” z interfejsu Google o wiedzę “Why?” dotyczącą użytkowników

Koszt uczestnictwa: 299 zł netto

Prowadzący:
Mateusz Muryjas, Digital Analytics Consultant, Analityczny


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę