40 WYDANIE M+!

Zyskaj praktyczną wiedzę o e-mail marketingu i automatyzacji

Sprawdź!

Dobre wdrożenie technologii Marketing Automation może przynieść niesamowite korzyści dla biznesu – zwiększyć konwersję, poprawić sprzedaż oraz zwiększyć satysfakcję klientów z naszych usług. Niestety, sam dobór odpowiedniej technologii Marketing Automation nie wystarczy. Trzeba dokładnie określić jakie cele biznesowe chcemy osiągnąć, w jaki sposób będziemy mierzyć stopień ich realizacji oraz rozłożyć proces wdrożenia systemu na poszczególne etapy. W trakcie szkolenia przejdziemy zarówno przez szczegóły (i pułapki!) implementacji technicznej, jak i odpowiednie ustrukturyzowanie procesów biznesowych. W drugiej połowie spotkania skupimy się na zasadach i najlepszych praktykach, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia ścieżek automatyzacji. Przyjrzymy się też przykładom efektywnego wykorzystania różnych funkcji systemów Marketing Automation przez firmy B2B i SaaS.

Dla kogo kierujemy nasze e-szkolenie?

  •  marketerów i managerów odpowiedzialnych za automatyzację w działach marketingu,
  • pracowników działów marketingu, którzy chcą poszerzyć wiedzę techniczną o analizie danych w internecie i Marketing Automation,
  • twórców stron internetowych

Szczegółowy program:
1. Biznesowe przygotowanie do wdrożenia Marketing Automation
Po wprowadzeniu do automatyzacji marketingu, zajmiemy się procesem planowania wdrożenia systemu Marketing Automation w firmie. Podczas części pierwszej szkolenia skupimy się na poniższych kwestiach:

  • czym jest Marketing Automation,
  • jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta,
  • jak różni się wykorzystanie automatyzacji przy różnych modelach biznesowych,
  • jak poprawnie zaplanować wdrożenie systemu do automatyzacji marketingu.

2. Implementacja techniczna
Kluczem do czerpania wymiernych korzyści biznesowych z wykorzystania systemu Marketing Automation jest jego poprawne wdrożenie. O jakich kwestiach pamiętać? Czego unikać? Ta część spotkania będzie pokrywała:

  • prezentację systemu User.com (demo aplikacji),
  • przegląd możliwości integracji danych i śledzenia (Google Tag Manager, Zapier, REST API),
  • instalację skryptu za pomocą GTM,
  • omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy instalacji,
  • strukturę danych na temat użytkowników i ich aktywności,
  • omówienie specyfiki różnych kanałów komunikacji i wiążących się z nimi kwestii technologicznych (dostarczalność, konfiguracja, integracje).

3. Najlepsze praktyki
Zazwyczaj osiągnięcie danego celu biznesowego powiązanego z automatyzacją marketingu można osiągnąć na kilka różnych sposobów. Jak jednak wybrać ten najbardziej optymalny? W części trzeciej skupimy się na najlepszych praktykach tworzenia automatyzacji służących do:

  • generowania leadów (pop-up, czatbot, zaczepki na czacie, formularze call back),
  • lead nurturingu, lead scoringu oraz automatycznej i półautomatycznej kwalifikacji.

4. Przykłady zastosowania Marketing Automation w praktyce
W ostatniej części szkolenia przyjrzymy się bardziej rozbudowanym przykładom zastosowania systemów do automatyzacji marketingu w biznesie. Omówimy następujące case studies:

  • zautomatyzowany onboarding dla aplikacji SaaS (kampanie edukacyjne, zarządzanie pracą zespołu obsługi klienta z wykorzystaniem modułu CRM),
  • usprawnienia pracy działu sprzedaży (CRM, elementy Sales Automation),
  • reaktywacji / odzyskania utraconych klientów,
  • stworzenia systemu powiadomień dla handlowców.

Koszt uczestnictwa: 299 zł netto

Prowadzący:
Mike Korba, CCO, User.com


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę