Zobacz teraz!

Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych

Dowiedz się więcej

Jak w praktyce stosować Analytics do optymalizacji działań marketingowych.

Od podstaw po zaawansowane działania z elementami Google Tag Managera.

Praca ikomersiaka lub marketera bez Google Analytics to jakieś nieporozumienie i smutny żart. Niestety, większość firm, pytanych o wnioski wyciągane z analityki, rozkłada ręce – nie ulepsza kampanii ani swoich stron na podstawie wyników analiz. Ponadto źle wdrożony kod czy niezrozumienie danych to często powody błędnych decyzji. Podczas szkolenia poznasz kilkanaście sposobów na praktyczne podejście do Google Analytics. Dowiesz się też, w jaki sposób na co dzień korzystają z niego specjaliści.

Dzięki dodatkowym materiałom oraz dostępowi do artykułów z darmową wiedzą zdobędziesz więcej informacji niż na typowym dwudniowym szkoleniu.

Program szkolenia

Moduł 0. Zero bzdurnych wstępów. Praktyka! Nagranie dostaniesz przed szkoleniem

  • Zamiast 10 slajdów wstępu z procentami – narzędzie do budowania raportów Barometr Zachowań Konsumentów.
  • Uruchomienie oficjalnego konta demo Google Analytics.
  • Najpopularniejszy raport – źródła ruchu.
  • Pojęcia: sesja, odsłona, czas trwania sesji i współczynnik odrzuceń na przykładzie.
  • Konwersja i wstęp do określania celu oraz pojęcia atrybucji.

Moduł 1. Wdrożenie śledzenia Google Analytics

  • Ćwiczenie: zakładanie własnego konta.
  • Podział: konto, usługa, widok oraz ich konfiguracja.
  • Ćwiczenie: samodzielne wdrożenie kodu w środowisku testowym.
  • Praktyczny pokaz: wdrożenie klasyczne oraz wdrożenie w WordPressie.
  • Ćwiczenie: wtyczka Google Tag Assistant i typowe błędy we wdrożeniach.
  • Ćwiczenie: konfiguracja celów oraz moduł e-commerce na przykładach danych.

Moduł 2. Wyciąganie praktycznych wniosków i analiza raportów

  • Kilkanaście głównych raportów z interfejsem Analytics z prawdziwymi danymi.
  • Pojęcia: segmentacja danych, tworzenie niestandardowych segmentów oraz pierwszy raport niestandardowy. Filtrowanie danych na przykładach i wykorzystanie wymiarów. Którzy użytkownicy to Twoi klienci i jak zdobyć ich więcej?
  • Praktyczne aspekty optymalizacji stron, w tym szybkość strony oraz narzędzia analityczne i segment mobile.
  • Powroty: analiza zasadności prowadzenia kampanii retargetingowych i podstawy tworzenia list remarketingowych.

Moduł 3. Analytics na sterydach

  • Wyższy poziom: Google Tag Manager.
  • Ćwiczenie: wdrożenie zdarzeń, modyfikacja współczynnika odrzuceń.
  • Konfiguracja wyszukiwarki lokalnej.
  • Ćwiczenie: tagowanie zmiennymi UTM.
  • Analiza duplikatów strony oraz błędów 404.
  • Ćwiczenie: pierwszy raport w Google Data Studio.
  • Testy A/B i nie tylko: pierwszy eksperyment w Google Optimize.

Moduł 4. Materiały po szkoleniu

  • Analityka nie kończy się na Analytics – Hotjar i Yandex.Metrica.
  • Google Search Console i integracja z Google Analytics.

Szkolenie dostarczy Ci wiedzy i narzędzi, abyś umiał:

  • samodzielnie wdrożyć kod śledzenia Google Analytics na podstawie Google Tag Managera,
  • wyciągać poprawne wnioski i rozumieć raporty,
  • oceniać skuteczność kampanii i ulepszać je na bazie wyników,
  • oceniać jakość swojej strony docelowej i szukać możliwych ulepszeń,
  • nauczyć się i podejść do egzaminu certyfikacyjnego z Google Analytics.Dodatkowo poznasz narzędzia z zakresu Google Ads oraz SEO, które zmienią Twoją pracę.

To szkolenie jest dla Ciebie, jeżeli jesteś:

  • pracownikiem marketingu, specjalistą SEO/SEM lub początkującym analitykiem, który chce być wybitny w swoim zawodzie,
  • właścicielem firmy, pragnącym lepiej rozwijać swój biznes,
  • klientem agencji reklamowej, który chce lepiej rozumieć, za co płaci, i kontrolować działania,
  • specjalistą, rozczarowanym innymi szkoleniami, szukającym uporządkowanej wiedzy i prelegenta pełnego pasji.

Prowadzący szkolenie

Krzysztof Marzec

Od 2005 r. zawodowo zajmuje się SEM. Jako CEO w DevaGroup rozwinął jedną z najlepszych agencji SEM w Polsce – wyróżnioną przez Google prestiżowymi tytułami Rising Stars i Premier Partner oraz obecnością w finale EMEA Premier Partners Awards. Jest przede wszystkim praktykiem: od kierowania działem SEO w Interia.pl po pracę z audytami i kampaniami dla marek Mercedes Polska, Neonet, Conrad.pl, Shoper czy Allegro.

Dzięki talentowi do przekazywania wiedzy i znajomości zagadnień z dziedziny SEM poprowadził szkolenia w ramach najbardziej prestiżowych programów w Polsce – Akademii Google Partners (dla Google) oraz Semcamp University. Kilkadziesiąt wysoko ocenianych szkoleń, kursy online, webinary (rekordowy oglądany przez 1200 osób naraz), poradniki, nagrody za wystąpienia na konferencjach i dwie książki o SEM – to powinno Cię przekonać, jak dużą ma wiedzę i jak dobrze umie się nią dzielić. Pisze również do „Marketera+” a od trzech lat pełni prestiżową funkcję sędziego w European Search Awards. Jest pomysłodawcą i organizatorem semKRK – barcampu dotyczącego tematyki SEM, którego największa edycja przyciągnęła niemal 500 osób.


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę