Korzyści i rozwój umiejętności:
- zdobycie wiedzy dotyczącej aktualnych przepisów prawnych i podatkowych regulujących organizację konkursów, loterii i programów lojalnościowych
- nabycie praktycznych umiejętności wyboru i oceny najlepszego narzędzia wspierającego sprzedaż
- umiejętne konstruowanie mechanizmów promocji i rozliczenia konkursów, loterii i programów lojalnościowych
Szkolenie przeznaczone dla:
- specjalistów i menedżerów marketingu
- menedżerów ds. programów lojalnościowych
- dyrektorów, menedżerów ds. trade marketingu
- specjalistów ds. sprzedaży i marketingu
- brand menedżerów
- specjalistów i menedżerów w agencjach reklamowych i eventowych wspierających swoich klientów w organizacji konkursów, loterii etc.
Program szkolenia:
1. Planowanie i przeprowadzanie akcji promocyjnych, loterii
- najczęściej realizowane skuteczne loterie, konkursy i programy lojalnościowe, sprzedaż premiowa itd.
- preferencje i oczekiwania klientów
- budowanie lojalności klientów
- planowanie i wdrożenie akcji promocyjnych: budżet, czas, uzyskanie stosownych zezwoleń, odbiorcy.
2. Wybór optymalnych form prowadzenia akcji promocyjnych
- wybór rodzaju akcji do konkretnej grupy docelowej
- wybór i dopasowanie sposobów i strategii działania
- wybór nagród
- nowoczesne technologie IT wspierające organizację akcji promocyjnych
- badanie efektywności prowadzonych akcji
3. Aspekty prawne oraz podatkowe związane z akcjami promocyjnymi
- loterie promocyjne – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
- loterie audioteksowe – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
- konkurs promocyjny – aspekty prawne,, zasady organizacji, podatki od nagród
- program lojalnościowy – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
4. Rodzaje nagród i konsekwencje ich wyboru w ujęciu podatkowym
- Nagrody rzeczowe
- Nagrody pieniężne
- Nagroda rzeczowo-pieniężna
- Karty rabatowe, bonusy oraz vouchery
5. Podatki od nagród – opodatkowanie uczestnika akcji promocyjnej
- Podatek dochodowy od osób fizycznych
- Warunki zwolnienia z opodatkowania
- Dokumentacja potrzebna dla uczestnika akcji promocyjnej – PIT 8C, PIT 11
6. Opodatkowanie organizatora akcji promocyjnej
- Podatek dochodowy: jakie wydatki są zaliczane i jakie nie są zaliczane do kosztów podatkowych
- Podatek VAT oraz wyłączenia z opodatkowania VAT; odliczenia podatku VAT naliczonego
- Przekazania nieodpłatne oraz poniżej wartości rynkowej
- Dokumentacja potrzebna dla organizatora akcji promocyjnej w zakresie podatku dochodowego i VAT
- 7. Konstruowanie mechanizmów i dokumentów dotyczących akcji promocyjnych, loteriiloterie
– przygotowanie Wniosku, Regulaminu Loterii, Regulaminu Pracy Komisji, prawidłowego wzoru gwarancji bankowej, pełnomocnictw, pokwitowań wydania nagród laureatom
konkursy
– przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Konkursu, prawidłowych protokołów z rozstrzygnięcia, pokwitowań wydania nagród zwycięzcom konkursu
programy lojalnościowe
– przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Programu, wydanie nagród zwycięzcom programu
8. Rozliczanie oraz zamykanie akcji promocyjnych, loterii
- przygotowanie sprawozdań i rozliczeń akcji promocyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawnych
odpowiedzialność organizatora akcji
9. Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych
- organy kontrolujące
- ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych
- odpowiedzialność karna za stwierdzone nieprawidłowości w organizacji, przeprowadzeniu akcji promocyjnych
Koszt
Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy. Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.
Prowadzący:
Dr Beata Wentura-Dudek
Od 20 lat zajmuje się obsługą formalno-prawną konkursów, loterii promocyjnych, loterii audioteksowych, programów lojalnościowych. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu zasad prawno-podatkowych dotyczących organizacji loterii, konkursów promocyjnych i programów lojalnościowych oraz z zakresu promocji PR, komunikacji marketingowej. Prelegentka wielu konferencji m.in. Pulsu Biznesu i Nowoczesnej Firmy poświęconych tematyce akcji promocyjnych, konkursów, loterii i prawnych aspektów ich przygotowania oraz wdrożenia. Ukończyła studia z zakresu Prawa Karnego, Gospodarczego i Skarbowego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz z zakresu Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie w Kielcach. Doktorat na Uniwersytecie Łódzkim. Praktyczne doświadczenie łączy z funkcją wykładowcy akademickiego. Autorka wielu publikacji naukowych.
Obecnie współpracuje m. in. z firmami: Grupa Polska Press, Dziennik Wschodni, Bild Presse Polska, GBS Barlinek, Renault Polska, Travelplanet.pl, POLOmarket, Auchan, Wydawnictwo Operon, Raiffeisen Leasing Polska, Murexin Polska, RedCOMM oraz z kilkoma bankami.