Organizacja gier hazardowych, loterii promocyjnych i konkursów

Szkolenia
11.10.2018 - 12.10.2018 Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM Katowice, Hotel Focus Katowice
Zapisz się

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zdobycie wiedzy dotyczącej aktualnych przepisów prawnych i podatkowych regulujących organizację konkursów, loterii i programów lojalnościowych
  • nabycie praktycznych umiejętności wyboru i oceny najlepszego narzędzia wspierającego sprzedaż
  • umiejętne konstruowanie mechanizmów promocji i rozliczenia konkursów, loterii i programów lojalnościowych

Szkolenie przeznaczone dla:

  • specjalistów i menedżerów marketingu
  • menedżerów ds. programów lojalnościowych
  • dyrektorów, menedżerów ds. trade marketingu
  • specjalistów ds. sprzedaży i marketingu
  • brand menedżerów
  • specjalistów i menedżerów w agencjach reklamowych i eventowych wspierających swoich klientów w organizacji konkursów, loterii etc.

Program szkolenia:

1. Planowanie i przeprowadzanie akcji promocyjnych, loterii

  • najczęściej realizowane skuteczne loterie, konkursy i programy lojalnościowe, sprzedaż premiowa itd.
  • preferencje i oczekiwania klientów
  • budowanie lojalności klientów
  • planowanie i wdrożenie akcji promocyjnych: budżet, czas, uzyskanie stosownych zezwoleń, odbiorcy.

2. Wybór optymalnych form prowadzenia akcji promocyjnych

  • wybór rodzaju akcji do konkretnej grupy docelowej
  • wybór i dopasowanie sposobów i strategii działania
  • wybór nagród
  • nowoczesne technologie IT wspierające organizację akcji promocyjnych
  • badanie efektywności prowadzonych akcji

3. Aspekty prawne oraz podatkowe związane z akcjami promocyjnymi

  • loterie promocyjne – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
  • loterie audioteksowe – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
  • konkurs promocyjny – aspekty prawne,, zasady organizacji, podatki od nagród
  • program lojalnościowy – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród

4. Rodzaje nagród i konsekwencje ich wyboru w ujęciu podatkowym

  • Nagrody rzeczowe
  • Nagrody pieniężne
  • Nagroda rzeczowo-pieniężna
  • Karty rabatowe, bonusy oraz vouchery

5. Podatki od nagród – opodatkowanie uczestnika akcji promocyjnej

  • Podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Warunki zwolnienia z opodatkowania
  • Dokumentacja potrzebna dla uczestnika akcji promocyjnej – PIT 8C, PIT 11

6. Opodatkowanie organizatora akcji promocyjnej

  • Podatek dochodowy: jakie wydatki są zaliczane i jakie nie są zaliczane do kosztów podatkowych
  • Podatek VAT oraz wyłączenia z opodatkowania VAT; odliczenia podatku VAT naliczonego
  • Przekazania nieodpłatne oraz poniżej wartości rynkowej
  • Dokumentacja potrzebna dla organizatora akcji promocyjnej w zakresie podatku dochodowego i VAT
  • 7. Konstruowanie mechanizmów i dokumentów dotyczących akcji promocyjnych, loteriiloterie
    – przygotowanie Wniosku, Regulaminu Loterii, Regulaminu Pracy Komisji, prawidłowego wzoru gwarancji bankowej, pełnomocnictw, pokwitowań wydania nagród laureatom
    konkursy
    – przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Konkursu, prawidłowych protokołów z rozstrzygnięcia, pokwitowań wydania nagród zwycięzcom konkursu
    programy lojalnościowe
    – przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Programu, wydanie nagród zwycięzcom programu

8. Rozliczanie oraz zamykanie akcji promocyjnych, loterii

  • przygotowanie sprawozdań i rozliczeń akcji promocyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawnych
    odpowiedzialność organizatora akcji

9. Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych

  • organy kontrolujące
  • ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych
  • odpowiedzialność karna za stwierdzone nieprawidłowości w organizacji, przeprowadzeniu akcji promocyjnych

Koszt

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy. Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący:
Dr Beata Wentura-Dudek

Od 20 lat zajmuje się obsługą formalno-prawną konkursów, loterii promocyjnych, loterii audioteksowych, programów lojalnościowych. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu zasad prawno-podatkowych dotyczących organizacji loterii, konkursów promocyjnych i programów lojalnościowych oraz z zakresu promocji PR, komunikacji marketingowej. Prelegentka wielu konferencji m.in. Pulsu Biznesu i Nowoczesnej Firmy poświęconych tematyce akcji promocyjnych, konkursów, loterii i prawnych aspektów ich przygotowania oraz wdrożenia. Ukończyła studia z zakresu Prawa Karnego, Gospodarczego i Skarbowego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz z zakresu Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie w Kielcach. Doktorat na Uniwersytecie Łódzkim. Praktyczne doświadczenie łączy z funkcją wykładowcy akademickiego. Autorka wielu publikacji naukowych.
Obecnie współpracuje m. in. z firmami: Grupa Polska Press, Dziennik Wschodni, Bild Presse Polska, GBS Barlinek, Renault Polska, Travelplanet.pl, POLOmarket, Auchan, Wydawnictwo Operon, Raiffeisen Leasing Polska, Murexin Polska, RedCOMM oraz z kilkoma bankami.