Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Szkolenia

11-12-2017 - 12-12-2017

Organizacja i prowadzenie loterii promocyjnych i gier losowych

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: Atrium Centrum, al. Jana Pawła II 27

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zdobycie wiedzy dotyczącej aktualnych przepisów prawnych i podatkowych regulujących organizację konkursów, loterii i programów lojalnościowych
  • nabycie praktycznych umiejętności wyboru i oceny najlepszego narzędzia wspierającego sprzedaż
  • umiejętne konstruowanie mechanizmów promocji i rozliczenia konkursów, loterii i programów lojalnościowych

Szkolenie przeznaczone dla:

  • specjalistów i menedżerów marketingu
  • menedżerów ds. programów lojalnościowych
  • dyrektorów, menedżerów ds. trade marketingu
  • specjalistów ds. sprzedaży i marketingu
  • brand menedżerów
  • specjalistów i menedżerów w agencjach reklamowych i eventowych wspierających swoich klientów w organizacji konkursów, loterii etc.

Program szkolenia:

1. Planowanie i przeprowadzanie akcji promocyjnych, loterii

  • najczęściej realizowane skuteczne loterie, konkursy i programy lojalnościowe, sprzedaż premiowa itd.
  • preferencje i oczekiwania klientów
  • budowanie lojalności klientów
  • planowanie i wdrożenie akcji promocyjnych: budżet, czas, uzyskanie stosownych zezwoleń, odbiorcy.

2. Wybór optymalnych form prowadzenia akcji promocyjnych

  • wybór rodzaju akcji do konkretnej grupy docelowej
  • wybór i dopasowanie sposobów i strategii działania
  • wybór nagród
  • nowoczesne technologie IT wspierające organizację akcji promocyjnych
  • badanie efektywności prowadzonych akcji

3. Aspekty prawne oraz podatkowe związane z akcjami promocyjnymi

  • loterie promocyjne – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
  • loterie audioteksowe – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród
  • konkurs promocyjny – aspekty prawne,, zasady organizacji, podatki od nagród
  • program lojalnościowy – aspekty prawne, zasady organizacji, podatki od nagród

4. Rodzaje nagród i konsekwencje ich wyboru w ujęciu podatkowym

  • Nagrody rzeczowe
  • Nagrody pieniężne
  • Nagroda rzeczowo-pieniężna
  • Karty rabatowe, bonusy oraz vouchery

5. Podatki od nagród – opodatkowanie uczestnika akcji promocyjnej

  • Podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Warunki zwolnienia z opodatkowania
  • Dokumentacja potrzebna dla uczestnika akcji promocyjnej – PIT 8C, PIT 11

6. Opodatkowanie organizatora akcji promocyjnej

  • Podatek dochodowy: jakie wydatki są zaliczane i jakie nie są zaliczane do kosztów podatkowych
  • Podatek VAT oraz wyłączenia z opodatkowania VAT; odliczenia podatku VAT naliczonego
  • Przekazania nieodpłatne oraz poniżej wartości rynkowej
  • Dokumentacja potrzebna dla organizatora akcji promocyjnej w zakresie podatku dochodowego i VAT
  • 7. Konstruowanie mechanizmów i dokumentów dotyczących akcji promocyjnych, loteriiloterie
    – przygotowanie Wniosku, Regulaminu Loterii, Regulaminu Pracy Komisji, prawidłowego wzoru gwarancji bankowej, pełnomocnictw, pokwitowań wydania nagród laureatom
    konkursy
    – przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Konkursu, prawidłowych protokołów z rozstrzygnięcia, pokwitowań wydania nagród zwycięzcom konkursu
    programy lojalnościowe
    – przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Programu, wydanie nagród zwycięzcom programu

8. Rozliczanie oraz zamykanie akcji promocyjnych, loterii

  • przygotowanie sprawozdań i rozliczeń akcji promocyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawnych
    odpowiedzialność organizatora akcji

9. Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych

  • organy kontrolujące
  • ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych
  • odpowiedzialność karna za stwierdzone nieprawidłowości w organizacji, przeprowadzeniu akcji promocyjnych

Koszt

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy. Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący:
Dr Beata Wentura-Dudek

Od 20 lat zajmuje się obsługą formalno-prawną konkursów, loterii promocyjnych, loterii audioteksowych, programów lojalnościowych. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu zasad prawno-podatkowych dotyczących organizacji loterii, konkursów promocyjnych i programów lojalnościowych oraz z zakresu promocji PR, komunikacji marketingowej. Prelegentka wielu konferencji m.in. Pulsu Biznesu i Nowoczesnej Firmy poświęconych tematyce akcji promocyjnych, konkursów, loterii i prawnych aspektów ich przygotowania oraz wdrożenia. Ukończyła studia z zakresu Prawa Karnego, Gospodarczego i Skarbowego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz z zakresu Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie w Kielcach. Doktorat na Uniwersytecie Łódzkim. Praktyczne doświadczenie łączy z funkcją wykładowcy akademickiego. Autorka wielu publikacji naukowych.
Obecnie współpracuje m. in. z firmami: Grupa Polska Press, Dziennik Wschodni, Bild Presse Polska, GBS Barlinek, Renault Polska, Travelplanet.pl, POLOmarket, Auchan, Wydawnictwo Operon, Raiffeisen Leasing Polska, Murexin Polska, RedCOMM oraz z kilkoma bankami.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.