Skuteczny marketing przy niskim budżecie

Sprawdź nowy numer i dowiedz się jak działać skutecznie przy ograniczonym budżecie

Zobacz numer

Szkolenia

09-03-2020 - 10-03-2020

Podstawy marketingu. Nowoczesny marketing dla niezaawansowanych

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

Atrium_logo

Program szkolenia:
1. Zadania współczesnego marketingu
Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca różne punkty widzenia na strategie marketingowe
Kim powinien być współczesny marketer – strategiem, technologiem, sprawnym organizatorem, kontrolerem, mistrzem komunikacji?
Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy własności firmy oraz uwarunkowań rynkowych
Gra szkoleniowa przedstawiającej strategie marketingowe z różnych punktów widzenia. Dodatkowo sprawdzimy dzięki testowi ról w zespole marketingowych, jakie są naturalne predyspozycje i umiejętności uczestników.

2. Otoczenie marketingowe i zachowania klientów
Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku + quiz: jak rprd
Modele zachowań nabywców – jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
Czynniki wpływające na zachowania nabywców – jak mierzyć wartość klientów (na przykładzie inspirującej strategicznej gry marketingowej)
Otoczenie i klienci (i zmiany ich zachowań) to elementy w największym stopniu wpływające na kształtowanie się strategii marketingowych.
1,5-godzinna gra symulacyjna.

3. Komunikacja i kampania marketingowa w praktyce
Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

4. Plany marketingowe w praktyce
Podstawy tworzenia planów marketingowych
Pozycjonowanie produktu na rynku
Analizy portfelowe (macierz McKinseya, profesjonalny cross-SWOT)
Wyznaczanie celów, ocena potencjału rynkowego
Wykorzystanie badań marketingowych w opracowywaniu strategii
Planowanie działań w macierzy produkt-rynek i tworzenie strategii marketingowych i metody budowania przewagi konkurencyjnej
Dobór narzędzi marketingowych do zaplanowanych działań
Dodatkową atrakcją dla uczestników warsztatów będzie otrzymanie narzędzi w Excelu i w Power Point do wykorzystania w codziennej pracy – metody realizacji analiz, prezentacje na spotkaniach biznesowych oraz przykłady briefów.

5. Taktyka działań marketingowych i marketing-mix
Elementy marketingu-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja
Zarządzanie produktami i usługami w praktyce – najważniejsze narzędzia
Zarządzanie ceną, badania i strategie cenowe
Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży
Zaplanowanie marketing-mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji – interaktywne case-study w formie symulacyjnej gry strategicznej

6. Kontrola efektów działań marketingowych
Marketingowa Karta Wyników
Wskaźniki marketingowe
Wskaźniki internetowe
Inne techniki oceny efektów działań marketingowych

7. Nowe media w marketingu i ich wykorzystanie
Marketing nowych mediów – omni-channel i wykorzystanie synergii mediów off-line i on-line
Klasyczna reklama czy/i pozycjonowanie w wyszukiwarkach/Ad Words – zasady budowy strategii
E-mail marketing, social media, content marketing, inbound marketing, mobile marketing – kiedy i w jakim zakresie stosować
Przyszłość narzędzi marketingowych – na które warto zwracać szczególną uwagę i jak budować nowoczesne strategie marketingowe
Szkolenie przeznaczone dla:

  • osób mało zaawansowanych, które rozpoczynają pracę w działach marketingu i pragną poznać w praktyce podstawowe narzędzia pracy marketerów
  • dla osób bez klasycznego wykształcenia marketingowego, które chcą pogłębić i uporządkować wiedzę o marketingu
  • specjalistów z działów sprzedaży, którzy chcą poznać główne działania marketingowe

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zrozumienie roli marketingu w firmie w zależności od sektora I branży (B2B, B2C, FMCG, usługi i in.)
  • umiejętność wykorzystania  segmentacji i profilowania klientów
  • zrozumienie podstaw decyzji marketingowych i poznanie zachowań nabywców
  • poznanie elementów i działań związanych z marketing-mix
  • poznanie podstaw marketingowego planowania strategicznego

Prowadzący:
Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Cena szkolenia: 1750 zł netto + 23% VAT, w przypadku zgłoszenia na 30 dni przed szkoleniem przysługuje 10% rabatu.


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę