Już jest nowy numer!

Zarządzanie doświadczeniem klienta w praktyce.

Dowiedz się więcej

Jak budować obecność firmy w sieci

Strategia obecności marki w sieci to podstawa działań e-marketingowych. Podczas szkolenia dowiesz się, jak zintegrować działania marketingowe online z działaniami offline, w jaki sposób stworzyć komunikację Twojej firmy z klientami, gdzie ich znaleźć i w jaki sposób ich zaangażować. Nauczysz się, jak stworzyć wizerunek firmy w sieci z wykorzystaniem różnych kanałów digital. Szkolenie pomoże Ci rozwinąć wiedzę z obszaru marketingu internetowego: mediów społecznościowych, komunikacji e-mailowej czy content marketingu. Dowiesz się, skąd brać informacje, czy dzięki działaniom e-marketingowym osiągasz założone cele, skąd czerpać wiedzę o swoich klientach i jak wykorzystywać ją do zwiększania konwersji.

Program szkolenia

Moduł 1. Projektowanie komunikacji e-marketingowej

  • Jak zmieniły się definicje online i offline marketingu i jak tworzyć w pełni zintegrowaną komunikację?
  • Koncepcje design thinking i service design jako podstawa strategii komunikacji marketingowej.
  • Business model canvas.
  • Etapy procesu projektowego – odkrywanie realnych potrzeb użytkowników oraz projektowanie relacji klientów z usługą i ich doświadczeń.
  • Czym klienci kierują się w wyborze produktu?
  • Jak tworzyć komunikację opartą na emocjach odbiorcy?

Moduł 2. Budowanie strategii marketingowej

  • Jak określić grupy docelowe? Jakich danych do tego użyć?
  • Co oferujesz jako firma i jak to komunikować?
  • Jak przekonać klientów do swojej firmy? RTB, USP, ESP.
  • Jak ustalać cele strategii marketingowej?
  • OCTA – jak budować strategię marketingową w praktyce?
  • Segmentacja odbiorców z zastosowaniem analizy RFM.

Moduł 3. Skuteczny content marketing

  • Jak tworzyć strategię content-marketingową?
  • Cele działań contentowych.
  • Tworzenie i publikowanie treści, które domykają konwersję.
  • Jak osiągnąć zaangażowanie przez content?
  • Content a SEO.

Moduł 4. E-mail marketing – jak tworzyć skuteczne kampanie

  • Jak tworzyć strategię e-mail-marketingową?
  • Jak czytać raporty i co oznaczają kluczowe wskaźniki w e-mail marketingu?
  • Sposoby budowania bazy subskrybentów.
  • Jak podnieść wskaźnik open rate?
  • Jak podnieść wskaźnik CTR?
  • Jak stworzyć e-mailing, który osiągnie założone cele?
  • Elementy wpływające na dostarczalność kampanii e-mail-marketingowych.

Moduł 5. Komunikacja w mediach społecznościowych

  • Zmiana sposobu odbierania treści przez odbiorców – mobile, wideo.
  • Analiza zachowań użytkowników – jak wykorzystać narzędzia monitorujące zachowania w mediach społecznościowych?
  • Dobór odpowiednich kanałów społecznościowych do osiągania założonych celów marketingowych.
  • Planowanie kampanii reklamowych w social mediach.

Moduł 6. Strategia i taktyka dotarcia do odbiorców

  • Jakie kanały e-marketingowe wybrać do swojego biznesu?
  • Customer journey map – poznawanie i budowanie doświadczeń klientów z marką.
  • Projektowanie komunikacji dla grup docelowych z uwzględnieniem odpowiednich kanałów e-marketingowych.

Moduł 7. Mierzenie efektywności działań e-marketingowych

  • Wprowadzenie do Google Analytics.
  • Kluczowe pojęcia analizy odbiorców.
  • Jak ustalać cele w Google Analytics i po co?
  • Jak czytać raporty, aby weryfikować efektywność działań e-marketingowych?

Moduł 8. Najczęściej popełniane błędy w komunikacji marketingowej

To szkolenie jest dla:

  • marketerów, odpowiedzialnych za prowadzenie komunikacji firmy w sieci,
  • właścicieli firm, współpracujących z zewnętrznymi przedsiębiorstwami w zakresie działań marketingowych,
  • osób odpowiedzialnych za działy marketingu i sprzedaży,
  • osób rozpoczynających działania marketingowe w internecie.

Szkolenie dostarczy Ci wiedzy i narzędzi, żebyś mógł:

  • przygotować strategię obecności firmy w sieci,
  • wybrać kanały marketingowe do swojego biznesu,
  • czerpać wiedzę o swoich odbiorcach z odpowiednich źródeł,
  • czytać raporty i podstawowe wskaźniki e-marketingowe w sposób efektywny.

Prowadzący szkolenie

Marcin Kociuba 

Jako strategy manager we FreshMailu odpowiada za przygotowywanie i wdrażanie strategii e-mail-marketingowych dla kluczowych klientów. Od 15 lat pracuje w branży nowych mediów i marketingu. Strateg, marketer, lider zespołu, wykładowca i szkoleniowiec. Zdarza mu się napisać parę słów (m.in. do magazynów: „Marketer+”, „Nowa Sprzedaż”, „Marketing w Praktyce”) czy wystąpić z prezentacją na konferencjach i warsztatach, a także na uczelniach.


Zobacz również inne wydarzenia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę