Trade marketing. Marketing handlowy dla działów marketingu

Szkolenia
05.11.2018 - 06.11.2018 Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM Warszawa, Atrium Centrum, al. Jana Pawła II 27
Zapisz się

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
  • pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
  • ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
  • sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
  • kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
  • rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy

Szkolenie przeznaczone dla:

  • osób pełniących funkcje trade marketerów w firmach, także te wywodzących się ze sprzedaży lub innych działów, pragnących pogłębić swą wiedzę o aspekty marketingowe
  • menedżerów zarządzających zespołami trade marketerów
  • handlowców współpracujący z trade marketerami
  • specjalistów ds. marketingu, w których zakresie obowiązków jest także trade marketing
  • specjalistów ds. marketingu i sprzedaży oraz ekspertów ds. zakupów z firm hurtowych i detalicznych, pragnących zwiększyć efektywność sprzedaży swoich firm
  • osób przygotowujących się do pełnienia ról trade marketerów w przyszłości

Program szkolenia:
1. Trade marketing 2.0 – jak zmienia się praca trade marketerów w epoce dynamicznych zmian u partnerów handlowych:

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
    trade marketing – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • jak rozumieć kluczowe pojęcia trade marketingu: channel partnership, field
    marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport i in.
    nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING:

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok fakultatywny: dla firm B2C – category management (pierwsze dwie godziny szkolenia w drugim dniu)

  • category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
  • kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • audyt systemu trade marketingu w firmie
  • opcje i kierunki działań, cele trade marketingu
  • macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań w trade marketingu
  • pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • promocja sprzedaży – kluczowa technika w trade marketingu i jej efektywne wykorzystanie
  • materiały POS budujące przewagę konkurencyjną, rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • programy wspólne producenta i dystrybutora
  • targi jako narzędzie trade marketingu – wciąż efektywna metoda dotarcia do
  • partnerów handlowych w wielu branżach
  • szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji – jak je efektywnie prowadzić
  • eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
  • programy lojalnościowe i motywacyjne – korzyści dla partnera handlowego,
  • firmy i finalnych klientów

6. Efektywność i przyszłość trade marketingu

  • skuteczność a efektywność w trade marketingu
  • wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • trade marketing 2.0 – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

7. Blok fakultatywny: dla firm B2B – trade marketing B2B (ostatnie dwie godziny szkolenia)

  • specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
  • programy motywacyjne i lojalnościowe B2B
  • skuteczność i efektywność działań trade marketingowych B2B, długofalowe
  • partnerstwo w zarządzaniu leadami i relacjami z klientami

Koszt

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy. Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Prowadzący:

Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.