Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Szkolenia

02-11-2017 - 03-11-2017

Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek

Miasto: Warszawa

Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM

Miejsce: ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27

atrium_szkolenia

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów.
  • Poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek.
  • Zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania itp.).
  • Poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem.
  • Zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Product managerów i brand managerów.
  • Menedżerów i dyrektorów marketingu i sprzedaży.
  • Dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży.
  • Specjalistów ds. komunikacji marketingowej.
  • Specjalistów z działów marketingu, nowych technologii.
  • Specjalistów produkcji, finansów, logistyki.

Program szkolenia:

Dzień 1 – Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami

1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach:

  • Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów.
  • Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach.
  • Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku.
  • Case-studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań.

2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT

  • Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły.
  • Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie).
  • Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing).
  • Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów.
  • Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników, wręczenie nagród dla najlepszego zespołu oraz wnioski.
  • Innowacyjna 4-5 godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny
    i interakcyjny sposób przyswoić etapy wprowadzania nowej oferty na rynek.

3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne
podsumowanie + narzędzia

  • Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy.
  • Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny.
  • Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku.
  • Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej.
  • Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case-studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku.

Dzień 2 – Zarządzanie portefelem produktów i plan rozwoju produktów

1. Profil kompetencji product managerów

  • Role w zespole zarządzania produktami.
  • Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania.
  • Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań.
  • Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności.

2. Ocena portfela produktowego w praktyce

  • Kategoryzacja portfela produktów.
  • Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce.
  • Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym.
  • Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
    i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych.

3. Plan rozwoju produktów

  • Audyt zarządzania produktami.
  • Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję.
  • Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku.
  • Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek.
  • Pozycjonowanie produktu na rynku.
  • Wdrażanie i kontrola strategii produktowej.
  • Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy.

4. Wdrażanie strategii produktowej i jej powiązanie z innymi elementami
marketing-mix

  • Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen.
  • Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B.
  • Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel).
  • Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
    i na świecie.
  • Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.

Koszt szkolenia:
1590 zł netto
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy.
Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.

Trener:

Michał Dziekoński – Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).

Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.


Zobacz również inne wydarzenia:
Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.