Szkolenie online: Akcje promocyjne i wsparcia sprzedaży. Fakty i mity prawno-podatkowe

Organizujesz konkurs, program lojalnościowy lub inną formę wsparcia sprzedaży i zastanawiasz się, jak to ugryźć od strony prawnej? Czy musisz pisać obszerny regulamin, czy z rozdaniem nagród dla uczestników wiążą się jakieś obowiązki podatkowe… na te i wiele innych pytań podatkowo-prawnych odpowie Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk. Przystępnie i na przykładach (dobrych i złych – bo najlepiej uczyć się na cudzych błędach!).

Długość szkolenia: 90 minut + 30-minutowa sesja pytań i odpowiedzi

Termin: 27 maja 2021, godzina 10:00

Jeśli nie pasuje Ci termin, wybierz wariant z dostępem do nagrania.

Forma szkolenia: online

Cena:

  • Standard: tylko szkolenie 297 zł (247 zł przy zamówieniach do 20.05.2021)
  • Premium: szkolenie + nagranie 397 zł (347 zł przy zamówieniach do 20.05.2021)
  • Superpremium: szkolenie + nagranie + dostęp do pierwszego w Polsce kursu online o prawie w marketingu „Prawo w marketingu” z ponad 200 stronami materiałów dodatkowych 997 zł (947 zł przy zamówieniach do 20.05.2021)

Gdy organizujesz konkurs, program lojalnościowy lub inną formę wsparcia sprzedaży, przychodzi czas na formalności. Na tym etapie może pojawić się mnóstwo pytań.

  • Czy z rozdaniem nagród dla uczestników wiążą się jakieś obowiązki podatkowe?
  • Czy muszę pisać obszerny regulamin?
  • Podobno nie powinno się organizować konkursów z losowaniem nagród – ale właściwie dlaczego…?
  • Czy można od uczestników programu lojalnościowego wymagać zgody na otrzymywanie informacji marketingowej?
  • Jak bardzo na cele marketingowe, np. profilowanie można, analizować dane klientów, którzy jednocześnie korzystają z aplikacji/programu lojalnościowego?

Na te i wiele innych pytań podatkowo-prawnych Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk odpowie podczas szkolenia online „Akcje promocyjne i wsparcia sprzedaży. Fakty i mity prawno-podatkowe”.

Gwarantujemy przystępny język (zrozumiały nie tylko dla prawników) oraz dużą porcja praktycznych przykładów i antyprzykładów działań, z którymi stykasz się w codziennej pracy.

Szczegółowy program:

  1. Jakie są formy akcji wsparcia sprzedaży, które wyróżnia prawo i czym się od siebie różnią?
    1. Mity i pułapki podatkowe.
    2. Jakie przepisy dotyczą akcji wsparcia sprzedaży i dlaczego powinieneś znać choćby kilka z nich.
  2. Pułapki prawne
    1. Na co uważać, jeśli chodzi o opis nagród w komunikacji Twojej akcji wsparcia sprzedaży (case study).
    2. Na co zwrócić uwagę, jeśli chodzi o RODO?
    3. Dlaczego w akcji wsparcia sprzedaży nie powinieneś zbierać zgody na przetwarzanie danych osobowych?
  3. Na co uważać przy organizacji konkursu?
    1. Czy przepisy prawa mówią cokolwiek o konkursach?
    2. Jakie wymagania wynikają z regulaminów Facebooka oraz Instagrama.
    3. Jak pisać regulaminy, by nie były zbyt obszerne, a dawały bezpieczeństwo prawne.
    4. Wpadki konkursowe – case study (bo najlepiej uczyć się na cudzych błędach).
    5. Czy od symbolicznych nagród (np. maskotka, czy darmowy produkt) na pewno nie trzeba płacić podatku?
  4. Loteria
    1. Kiedy konkurs może być uznany za loterię i dlaczego jest to niebezpieczne?
    2. Jakie formalności wymagane są przy organizacji loterii?
  5. Sprzedaż premiowa i program lojalnościowy
    1. Wszyscy robią aplikacje… – program lojalnościowy najlepszym sposobem na zgodne z prawem profilowanie Twoich klientów
    2. Kiedy trzeba tworzyć regulamin akcji wsparcia sprzedaży, a kiedy jest to zbędne?
  6. Programy partnerskie, afiliacyjne i motywacyjne
    1. Na co uważać pod względem prawnym?
    2. Jakie zasady obowiązują, jeśli program motywacyjny kierujesz do Twoich pracowników lub pracowników Twoich kontrahentów?
    3. Jak spełnić wymogi RODO, gdy Twoich partnerów chcesz nagradzać za przekazanie Ci kontaktu do potencjalnego klienta?

Materiały dodatkowe dla uczestników:

  • Infografika prowadząca „krok po kroku”, dzięki której upewnisz się, jakie wymogi prawne dotyczą planowanej przez Ciebie akcji wsparcia sprzedaży i jakie przepisy podatkowe Cię obowiązują.

Każdy uczestnik otrzyma:

  • Dostęp do szkolenia.
  • Prezentację w formie PDF.
  • Materiały dodatkowe.

Dodatkowo w wersji Premium i Superpremium otrzymasz:

  • Dostęp na rok do nagrania wideo ze szkolenia.
  • Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu w wersji elektronicznej (wystawiamy na życzenie).

Do kogo?

Dla marketerów i właścicieli firm, którzy planują akcję wsparcia sprzedaży, taką jak konkurs, program lojalnościowy lub loteria.

Kto poprowadzi?

Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk

Radca prawny specjalizujący się w prawie marketingu, współwłaściciel kancelarii mylo.pl

Od kilku lat publikuje w czasopismach branżowych (m.in. „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce”) artykuły dotyczące prawnych aspektów marketingu oraz e-commerce. Tłumaczy prawo „z polskiego na nasze”. Autorka pierwszego w Polsce kursu online „Prawo w marketingu”. Wykładowca studiów podyplomowych na kierunkach marketingowych w Wyższej Szkole Europejskiej oraz na Politechnice Białostockiej.

W codziennej pracy doradza agencjom reklamowym, domom mediowym, sklepom e-commerce i firmom dostarczającym narzędzia marketingowe.