Kobiety stawiają na świadomą konsumpcję? Jak najbardziej. Ponad połowa z nich chciałaby na bieżąco otrzymywać SMS-em informacje na temat aktualnych promocji ulubionych marek. Największą popularnością cieszą się komunikaty dotyczące ofert z kategorii odzież, obuwie i akcesoria – tak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl.

Kobiety odgrywają w naszym społeczeństwie coraz większą rolę, o czym świadczy m.in. fakt, że obecnie stanowią one 58% studentów polskich uczelni, 4,5 mln z nich jest żywicielkami rodziny (dane GUS-u), a blisko 70% w wieku produkcyjnym jest aktywnych zawodowo. Zgodnie z badaniem „Gender Factor” kobiety podejmują decyzje zakupowe częściej niż mężczyźni. Co więcej, są one bardzo świadomymi konsumentami.
Jak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl, blisko połowa kobiet jest zainteresowana otrzymywaniem powiadomień SMS o promocjach, a 60% badanych chciałoby dostawać informacje tekstowe na temat promocji dotyczących odzieży/obuwia/akcesoriów. Na kolejnych miejscach znalazły się powiadomienia o wydarzeniach rozrywkowych i kulturalnych (35%), usługach kosmetycznych i fryzjerskich (34%), produktach spożywczych (34%) oraz aktualnych ofertach w restauracjach, kawiarniach i pubach (34%). Popularnością cieszą się również komunikaty dotyczące obniżek cen sprzętu RTV/AGD (30%).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wiadomości SMS pozwalają na zapoznanie klienta z nowościami, jak również mogą stać się jednym ze sposobów na znalezienie najbardziej atrakcyjnej oferty. Jest to możliwe np.: dzięki zniżkom, które otrzymują klienci z okazji urodzin, czy też organizowanym przez sklepy konkursom.
Liczy się czas i miejsce
Według danych z raportu ponad 3/4 respondentów byłoby zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów na temat ich ulubionych marek. Co ciekawe, 47% chciałoby co najmniej raz w tygodniu dostawać krótkie komunikaty tekstowe z informacjami o promocjach/aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. Nic dziwnego. Komunikaty SMS są skutecznym narzędziem dotarcia do konsumentów, co jest niezwykle przydatne, jeśli zależy nam na szybkim poinformowaniu o specjalnej ofercie czy wyprzedaży. Warto zwrócić uwagę na fakt, że powiadomienia SMS może odbierać praktycznie każdy posiadacz telefonu, a czas dostarczenia wiadomości to maksymalnie kilkadziesiąt sekund. Jednak to, co jest w tym wszystkim najważniejsze, to to, że po otrzymaniu informacji np. o zniżce, a wraz nią kodu rabatowego, można z niej skorzystać niemal od razu.
[opis]Wykres 1. Branże, którymi respondenci są zainteresowani w kontekście otrzymywania SMS-ów o promocjach w sklepach i punktach usługowych[/opis]
[zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przeprowadzone przez SerwerSMS.pl[/zrodlo]
Rabat królem promocji
Wśród respondentów szczególnym zainteresowaniem cieszą się bardzo praktyczne powiadomienia o rabatach na zakup produktu lub usługi – informacje o promocjach i obniżkach otrzymane chociażby z ulubionych salonów kosmetycznych czy fryzjerskich, np. o jesiennej promocji – 30% na zabiegi regenerujące skórę po lecie lub przygotowujące ją na nadejście zimy. Niezwykle przydatne w takim przypadku są powiadomienia umożliwiające zarezerwowanie terminu oraz otrzymanie wiadomości zwrotnej z jego potwierdzeniem. Za przydatne uznawane są również powiadomienia o zbliżających się wizytach. Dzięki nim klientki mają pewność, że nie przegapią relaksującej wizyty u fryzjera czy kosmetyczki. Dużą popularnością cieszą się także wiadomości SMS informujące o możliwości zakupu dwóch produktów lub usług w cenie jednego.
[opis]Wykres 2. Najbardziej interesujące typy promocji, o których informować można za pośrednictwem SMS-a[/opis][zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przeprowadzone przez SerwerSMS.pl[/zrodlo]
Klasyczny SMS ma już ponad 20 lat. Wydawać by się mogło, że po tak długim czasie w świecie szybko zmieniających się nowych technologii usługa ta straci na ważności. SMS ma się jednak bardzo dobrze, nie tylko w klasycznym wydaniu, ale również jako najbardziej interesująca konsumentów forma promocji.
[kreska]Informacje o badaniu
Raport „Komunikacja SMS w Polsce 2014” podsumowuje zakrojone na szeroką skalę ogólnopolskie badanie konsumenckie przeprowadzone w Polsce w 2014 roku i przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. Raport dostępny jest na stronie www.badanie.serwersms.pl.
[kreska]Artykuł promocyjny

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?