SEO to segment marketingu online, który ulega systematycznymi zmianom. Kilka razy w roku pojawiają się duże aktualizacje oraz szereg małych usprawnień, które potrafią namieszać w organicznych wynikach wyszukiwania. Jakie są trendy SEO na 2022 r.? Poznaj pięć najważniejszych kwestii.
1. Strategia SEO dla użytkowników, a nie tylko robotów Google
Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy internet był znacznie mniej rozwinięty, pozycjonowanie było o wiele prostsze. Wynikało to przede wszystkim z mniejszej konkurencyjności – na rynku nie było bowiem aż tak dużo stron, co dziś.
Dodatkowo, algorytmy Google działały w niezwykle banalny sposób. Przed wdrożeniem jednej z największych aktualizacji – mowa o Pingwin – strony notowały wysokie pozycje, kiedy prowadziło do nich jak najwięcej linków zewnętrznych. Z czasem sytuacja ta zaczęła się zmieniać. Aktualnie takie odnośniki ciągle są czynnikiem rankingowym – i to dość ważnym – lecz równie istotną kwestią pozostaje publikacja wartościowych treści oraz optymalizacja pod kątem potrzeb użytkowników.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wskazówka
W 2022 r. strategie SEO powinny być planowane w taki sposób, aby dopasować podejmowane działania do intencji odbiorców. Google ogromnie docenia:
- jakościowy content,
- linki z tematycznych portali
- optymalizację nakierowaną na skrócenie czasu ładowania,
- ograniczenie wyświetlanych reklam,
- responsywność.
2. Optymalizacja wspierana przez UX
Wdrożenie strategii SEO opiera się m.in. na optymalizacji. W 2022 r. poza skracaniem czasu ładowania czy edycją kodu, warto zainteresować się także UX designem.
Wskazówka
Dzięki optymalizacji wspieranej przez UX Twoja witryna będzie nie tylko wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, lecz także zachęcać odbiorców do konwersji, np. zakupu produktów lub kontaktu.
UX design opiera się na wielu technikach, np. implementacji testów A/B, badaniu ścieżek zakupowych, analizie użyteczności oraz projektowaniu landing page zgodnie z zapotrzebowaniem użytkowników. Czasami zmiana koloru jakiegoś elementu lub umieszczenie przycisku w innej lokalizacji na ekranie może wywołać ogromną zmianę pod kątem współczynnika konwersji. Nowoczesne SEO w 2022 r. to nie tylko optymalizacja, lecz także UX!
3. Urządzenia mobilne i responsywność
Trendem w SEO na 2022 r. jest przygotowywanie stron w taki sposób, żeby witryna była dopasowana do urządzeń mobilnych. To kwestia, o której Google mówi już od dawna.
Zapamiętaj
W 2019 r. wyszukiwarka Google wprowadziła aktualizację mobile first index, co oznacza, że roboty indeksujące w pierwszej kolejności przeglądają serwis na wersji mobilnej.
Brak responsywnej strony, która poprawnie otwiera się na wszystkich urządzeniach – a nie tylko na komputerach – to ogromna wada, która może utrudnić zdobycie wysokich pozycji na konwertujące frazy kluczowe.
4. Content – ciągle ważny w 2022 r.
Tworzenie wartościowych treści dla użytkowników to podstawowy element SEO. W 2022 r. prawdopodobnie jeszcze ważniejszy stanie się topical authority. To tak zwany „autorytet tematyczny”, który wykorzystuje Google podczas ustalania pozycji w wyszukiwarce.
Wskazówka
Jeżeli w obrębie domeny publikujesz dużo jakościowych tekstów, stajesz się „autorytetem tematycznym”. Aby lepiej zrozumieć, jak tworzyć treści, możesz zapoznać się z zasadami E-A-T. To zbiór informacji o contencie opublikowany przez Google.
Dane powinny być szczególnie interesujące, jeżeli posiadasz stronę z kategorii YMYL (your money your life) – to portale udostępniające artykuły z działu: finanse, zdrowie, prawo. Wówczas szczególnie istotne jest publikowanie contentu wartościowego, najlepiej na bazie zaufanych źródeł.
Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych: https://semcore.pl/pozycjonowanie/
5. Nie zapominaj o linkach zewnętrznych
Nic nie wskazuje na to, aby w 2022 r. linkowanie zewnętrzne stało się mniej ważne, niż w poprzednich latach.
Wskazówka
Pamiętaj o regularnym pozyskiwaniu linków z wartościowych miejsc. Unikaj serwisów publikujących spam.
Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie odnośników w obrębie portali, które są powiązane tematycznie z Twoją stroną internetową. Zadbaj o to, aby takie linki posiadały atrybut follow oraz stosowny anchor text.
Materiał partnera