Komunikacja wewnętrzna w polskich firmach – jaka jest i dokąd zmierza? Czego zagraniczne przedsiębiorstwa mogą nam pozazdrościć, a czego my powinniśmy się od nich nauczyć? Wreszcie, jakich trendów możemy się spodziewać w ciągu kilku najbliższych lat? Oto zagadnienia, o których będzie mowa podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2014. Kolejna odsłona wydarzenia odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia br. w Rzeszowie.

Z jednej strony najbardziej oczywista, z drugiej zaś jej skuteczność może sprawiać trudności – komunikacja w organizacjach. Jak zsynchronizować ze sobą wewnętrzne i zewnętrzne działania, aby przyniosły oczekiwane efekty i wizerunkowo wzmacniały potencjał firmy? Te aspekty public relations wciąż budzą wątpliwości nawet u samych praktyków.
– Wielu mogłoby wydawać się, że kształtowanie dialogu sprzyjającego rozwojowi firmy sprowadza się do wykonywania rutynowych czynności komunikacyjnych. Tymczasem wypracowanie satysfakcjonującego dla obu stron systemu porozumiewania się nie jest proste. O dobrych przykładach, inspiracjach z kraju i nie tylko, ale również o dylematach towarzyszących codziennej pracy piarowców będziemy mówić 24-25 kwietnia w Rzeszowie – wyjaśnia pomysłodawca Kongresu, dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ponadczasowe zasady
Mnogość nowych rozwiązań, jakich dostarcza technologia, sprawiają, że potrzeba jeszcze większej uwagi i przezorności, aby ich stosowanie przyniosło zamierzone rezultaty. Okazuje się, że o ile firmy doskonale komunikują się ze światem zewnętrznym, o tyle nawet dla marek o długiej tradycji, komunikacja wewnętrzna jest często piętą achillesową. Zdaniem Bohdana Pawłowicza, członka rady nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędziego KER: – Podstawą sensownego dialogu w firmie są nie tylko zasady marketingowe czy HR-owe. Często nieoceniony wpływ mają zasady dobrego wychowania. To kluczowe, ale pomijane elementy budowania relacji. Właśnie na takie podstawy komunikacji wewnętrznej będę chciał zwrócić uwagę podczas mojego kwietniowego wystąpienia.
Polskie praktyki okiem zagranicznego eksperta
Gościem specjalnym kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations będzie Sander Schroevers, president of the board of IECIE: the European Institute for International Business Communication. Zaprezentuje on kluczowe wnioski z rozmów, które przeprowadził z menadżerami z międzynarodowych korporacji zlokalizowanych w naszym kraju. Jak zapowiedział: – Skoncentruję się na tym, w którym kierunku największe globalne marki z siedzibą w Polsce prowadzą swoją strategię wewnętrznej komunikacji. Odpowiem także na pytania: czy istnieją jakieś kwestie kulturowe wywołujące konflikty oraz jakie praktyki pochodzące z innych krajów warto stosować w polskich organizacjach i firmach?
Zainteresowanych udziałem w Kongresie PR zachęcamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa już dziś i tym samym do skorzystania ze specjalnej oferty cenowej. Kolejne atrakcyjne rabaty obowiązują do końca lutego br.
Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie kongresprofesjonalistow.pl i facebook.com/kongrespr.
Organizatorami wydarzenia są Newsline oraz Ideo, a sponsorem głównym firma Press-Service Monitoring Mediów.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?