Firma Hostersi pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska po raz drugi przeprowadziła badanie szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce.
Najszybszym wśród badanych serwisów e-commerce jest Nokaut.pl, który ładuje się w czasie zaledwie 2,1 sekundy. Natomiast ostatnie miejsce w rankingu zajął sklep internetowy Answear.com, którego szybkość ładowania wynosi średnio 7,3 sekundy.
Podczas, gdy rok temu jedynie Aukcjoner.pl ładował się krócej niż 3 sekundy, w tym roku udało się to osiągnąć aż czterem z badanych serwisów (Nokaut.pl, Groupon.pl, Okazje.info oraz Empik.com). Również średnia szybkość badanych serwisów znacznie się poprawiła i w obecnej edycji wyniosła 4,6 s.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Szybciej ładujący się sklep internetowy, to więcej klientów, którzy mogą go odwiedzić i bez komplikacji dokonać zakupu. Wiedzą o tym osoby zarządzające stroną www.leroymerlin.pl, która zdecydowanie najbardziej przyspieszyła w ciągu ostatniego roku (o 7,1 s). Swój wynik poprawiły także serwisy Zalando.pl oraz Groupon.pl, które przyspieszyły odpowiednio o 6,2 i 6,1 sekundy.
Oczekiwania rynku, odnośnie odpowiedniego działania stron www, stale rosną. Potrzeba optymalizacji funkcjonowania witryn internetowych wynika także z wymagań poszczególnych elementów i aplikacji, które są na nich wykorzystywane. Dlatego zarządzający serwisami internetowymi powinni stale monitorować ich działanie, nie dając wyprzedzić się konkurencji.
Tegoroczne pomiary szybkości dotyczyły 20 serwisów, wytypowanych na podstawie rankingu Megapanel (PBI)/Gemius z listopada 2014. Badanie szybkości ładowania wiodących platform e-commerce w Polsce przeprowadzone zostało w ciągu siedmiu kolejnych dni (od 21 do 27 stycznia). Pomiarów dokonywano każdego dnia, ośmiokrotnie, przy czym na każdy pomiar przypadały trzy próby. Badanie prowadzone było z dwóch lokalizacji (Warszawa i Rybnik). Łącznie wykonano 6 720 pomiarów, których średnia dostarczyła ostatecznych wyników badania.
Pełny raport z badania szybkości ładowania platform e-commerce znajduje się na stronie www.hostersi.pl/badanieecommerce2015/badanieecommerce2015.pdf. Kolejna edycja badania zapowiadana jest już na przyszły rok.