Czym jest conversational commmerce? Na jakich platformach komunikacyjnych warto zastosować to podejście? Jak przebiega wdrożenie i ile kosztuje? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w najnowszym odcinku wideopodcastu Tpay, którego gościem jest Paula Przegiętka, sales manager w Vonage.
Czym jest conversational commerce
Conversational commerce to metoda komunikacji i strategia biznesowa, która polega na wykorzystywaniu rozmów z klientami, zwykle za pomocą chatbotów, do prowadzenia sprzedaży. Dzięki dostępnym technologiom, takim jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, można stworzyć klientom interaktywne doświadczenie, które obejmuje zakup produktu w jednym kanale komunikacji.
Zazwyczaj możemy na Messengerze zapytać markę o dany produkt, ale jesteśmy przekierowywani do koszyka, gdzie musimy wybrać ilość, metodę płatności, sposób dostawy. W przypadku conversational commmerce cały trik polega na tym, że jesteśmy w stanie zrobić to w okienku konwersacji. Możemy np. przejrzeć karuzelę produktu czy wybrać sposób dostawy bez konieczności opuszczania komunikatora – wyjaśnia Paula Przegiętka, sales manager w Vonage.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jakie są zalety conversational commerce
Conversational commerce umożliwia firmom jeszcze lepszą personalizację komunikacji przez dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb i upodobań klientów. To sposób na zwiększenie lojalizacji, co przekłada się na konwersję. Nic więc dziwnego, że strategia ta stała się popularna w ostatnich latach zwłaszcza w e-commerce, gdzie – aby poprawić doświadczenia zakupowe – coraz więcej firm korzysta z chatbotów i innych narzędzi do komunikacji z klientami.
W przypadku conversational commmerce można wykorzystać każdy komunikator do kontaktu z klientem. Nie ograniczamy się do kanałów oferowanych przez Metę, chociaż one mają teraz największy potencjał. Możemy wdrożyć tę metodę np. w WhatsAppie, z którego, co ciekawe, korzysta o miliard więcej użytkowników niż z Messengera. Conversational commmerce obejmuje zresztą nie tylko sprzedaż, ale też obsługę klienta, więc dzięki technologii można to podejście stosować na wiele sposobów – mówi Paula Przegiętka z Vonage.
Z wideopodcastu dowiesz się m.in.:
- czym jest conversational commmerce,
- w jakich komunikatorach można wdrożyć CC,
- w jaki sposób CC jest w stanie realnie podnieść konwersję,
- czy conversational commerce jest dla każdego sklepu,
- jak wygląda różnica między polskimi a zagranicznymi rynkami w CC,
- jak do procesu CC włączyć konwersację wideo z konsultantem sklepu,
- czy chatboty są w stanie uczyć się i dostosowywać produkty do odbiorcy,
- co jest najważniejsze we wdrożeniu CC,
- jak wybrać właściwy kanał,
- ile kosztuje wdrożenie conversational commmerce.
Materiał powstał przy współpracy z Tpay