Popularność live commerce w Polsce dopiero rośnie. Mówi się, że rok 2023 będzie rokiem transmisji live połączonych ze sprzedażą. Czy rzeczywiście tak będzie i czy ta forma e-handlu zmieni rynek zakupów w sieci?
1 października 2022 r. z Facebooka zostanie usunięta opcja sprzedawania oraz kupowania produktów podczas transmisji na żywo. Decyzję właściciel platformy argumentuje tym, że obecnie konsumenci chętniej oglądają krótkie materiały wideo, dlatego Meta chce mocniej skupić się na rozwoju Rolek na Facebooku oraz Instagramie. Funkcja Facebook Live umożliwiająca nadawanie wydarzeń na żywo będzie nadal dostępna. Sprzedawcy nie będą mogli jednak oznaczać i sprzedawać produktów w swoich transmisjach. Z funkcji live shopping nadal będą mogli korzystać użytkownicy Instagrama.
Oczywiście Facebook to nie jedyna platforma, na której możliwe jest przeprowadzanie transmisji na żywo połączonych ze sprzedażą. Takie posunięcie może być jednak o tyle zaskakujące, że o ile platforma likwiduje taką opcję, inne właśnie ją uruchamiają. YouTube we współpracy z Shopify postawił na YouTube Shopping. To funkcja, dzięki której użytkownicy mogą kupować produkty bezpośrednio w witrynie YouTube podczas transmisji wideo na żywo.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Popularność live commerce w Polsce dopiero rośnie. Transmisje sprzedażowe umożliwiają klientom bezpośredni kontakt ze sprzedawcą oraz zapoznanie się z ofertą sklepu nie tylko za pośrednictwem zdjęć i opisów na stronie. Możliwość sprzedaży dużej liczby produktów w stosunkowo krótkim czasie oraz pozytywny odzew wśród młodych odbiorców doceniają zarówno małe firmy, w tym przede wszystkim butiki, jak i duże marki takie jak Ikea, która już w trakcie pandemii rozpoczęła sprzedaż online na Facebooku.
Mówi się, że 2023 rok będzie w e-commerce rokiem transmisji live połączonych ze sprzedażą. Czy rzeczywiście tak będzie? Czy taka forma e-handlu zmieni rynek zakupów w sieci? Na takie m.in. pytania odpowiada w najnowszym podcaście Tpay Marek Kich, CEO Satisfly i twórca podcastu „Sztuka e-commerce”.
Live commerce to nie jedyny temat, który został poruszony w podcaście. Marta Kwiatkowska, senior marketing specialist w Tpay, rozmawia z Markiem Kichem również o tym, na co zwrócić uwagę, kiedy stawiamy pierwsze kroki w m-commerce oraz o trendach, jakie mają szansę wybić się w 2023 r. Nie zabrakło również wątków nawiązujących do działalności w e-commerce Marka Kicha i prowadzonego przez niego podcastu.
Materiał powstał przy współpracy z Tpay.