Sprzedaż internetowa jest jak jednoczesna gra na wielu instrumentach, z których każdy pełni równie istotną funkcję. Z tej kakofonii ERP jest w stanie stworzyć harmonijne brzmienie, które przynosi satysfakcję użytkownikom systemu oraz klientom sklepów internetowych. To technologiczny rdzeń i booster sprzedaży online, która wystrzeliła w kosmos i nie ma zamiaru się zatrzymać.
Po co komu ERP w e-commerce
Ręczna obsługa sklepu internetowego, przeklejanie danych z jednego pola do drugiego, poszukiwanie właściwych towarów – to wszystko może wystarczyć, jeśli obsługujesz tylko kilka zakupów w ciągu dnia. Problem powstaje wtedy, gdy Twój sklep generuje dziennie kilkadziesiąt lub kilkaset zamówień, które wymagają obsługi dokumentów, kurierów i stanów magazynowych. Dobry system ERP pozwoli Ci zwiększyć wydajność i wprowadzić porządek w procesach związanych z funkcjonowaniem sklepu internetowego.
Zapamiętaj
ERP w e-commerce oznacza:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- przyśpieszenie pracy,
- większy porządek,
- wyższą wydajność pracowników,
- szybsze dostawy,
- większą satysfakcję klientów.
Funkcjonalność systemów ERP dla e-commerce jest optymalnie dostosowywana do zarządzania wszystkimi kanałami sprzedaży obsługiwanymi w sklepach. Klient podczas składania zamówienia na wybranej platformie e-commerce uruchamia proces, dzięki któremu dane z tej platformy są przetwarzane do systemu ERP. Tam następuje sekwencja działań związanych z obsługą zamówienia. Wszystkie procesy handlowe są po stronie systemu ERP, który komunikuje się ze sklepem i przekazuje informacje niezbędne do zakończenia procesu sprzedaży.
Ciekawostka
ERP klasy biznes – np. enova365 – wyróżnia duża integrowalność, co pozwala na szybką reakcję na skalowanie biznesu.
System centralizuje dane i procesy, przez co umożliwia sprawniejsze zarządzanie nimi. ERP eliminuje w ten sposób wiele rozproszonych systemów oraz narzędzi i oferuje rozwiązania, które zapewniają pełną kontrolę nad procesami zachodzącymi w ekosystemie sklepów internetowych.
3 powody, dla których ERP to game changer
Systemy ERP to nie elektroniczne molochy danych, w których możesz się zgubić jak Kevin w Nowym Jorku. Współczesne rozwiązania dla e-commerce są dostosowywane do użytkowników i rosną razem z ich potrzebami. Podstawowe funkcje można sprowadzić do trzech kluczowych cech.
ERP to rdzeń większego ekosystemu
Nowoczesny e-commerce to wydajny ekosystem, na który składają się m.in. platformy sprzedażowe i spedycyjne. ERP integruje się z nim i zapewnia płynne funkcjonowanie wszystkich procesów sprzedaży.
Wskazówka
Narzędzie enova365 zawiera gotowe integracje z platformami sprzedażowymi PrestaShop, Magento, WooCommerce, Shoper, BaseLinker i Allegro. Z pozostałymi rozwiązaniami oraz autorskimi sklepami możesz się zintegrować za pomocą WebAPI.
Niezależnie od platformy, z której generujesz zamówienie, wzór faktury jest jeden. W efekcie zachowujesz spójność między różnymi kanałami sprzedaży.
Zapamiętaj
W enova365 znajdują się integracje z firmami spedycyjnymi DHL, DPD, FedEx, InPost, Pocztex, UPS i GLS.
W ERP możesz wybrać kilku spedytorów. Dzięki temu pracownicy mogą zarządzać procesem z poziomu jednego systemu. Narzędzie enova365 automatyzuje cały proces od momentu złożenia zamówienia, przez klienta, aż po wysyłkę. System magazynowy pobiera zamówienia ze sklepów lub platform zakupowych tak często, jak określisz to w harmonogramie. ERP obsługuje także proces wystawiania i wysyłania dokumentów magazynowych i handlowych, przekazywania klientom powiadomień o zmianie statusu zamówienia, jak również aktualizacje stanu towarów w sklepie internetowym.
Ciekawostka
System magazynowy enova365 dostępny jest również w chmurze. Uprawnione osoby mogą korzystać ze wszystkich jego zasobów z dowolnego miejsca i o każdej porze.
Obsługa sklepu internetowego wymaga także sprawnego systemu reklamacji i zwrotów. Podczas korzystania z modułu możesz zarejestrować zgłoszenie klienta i zająć się nim według określonej ścieżki. W trakcie całego procesu przekazywane są wszystkie niezbędne dane, które dotyczą nabywcy i obsługi. Ten cenny atut może mieć wpływ na budowanie pozytywnych relacji z klientami.
Optymalizacja procesów w e-commerce to strategia, której wszyscy potrzebujemy
Branża e-commerce musi stale stawiać czoła wyzwaniom. Wymagają one wykorzystania rozbudowanych systemów, które utrzymują w ryzach wszystkie procesy sprzedaży. Mowa m.in. o zarządzaniu zamówieniami, integracjach ze wszystkimi kanałami sprzedaży, zarządzaniu magazynem czy obsłudze spedycyjnej. Nie można zapomnieć o zachowaniu jednego standardu obsługi, nawet przy wielu kanałach sprzedaży.
Chcesz ERP, ale boisz się, bo nie wiesz jaki?
Odpowiedni system ERP powinien być dostosowany do Twoich potrzeb – i to nie jest pusty frazes. W jakie systemy warto inwestować i kiedy przychodzi odpowiedni moment, aby myśleć o takich działaniach? Jest kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę.
Podsumowanie
System ERP możesz z powodzeniem zaimplementować we wszystkich działach firmy – od magazynu po księgowość. Oprogramowanie enova365 obsługuje zasoby magazynowe, dział handlowy i wiele, wiele więcej. Zawiera moduły, które sprawdzają się w e-commerce: Handel i Magazyn, Sprzedaż i CRM, Finanse i Księgowość, Kadry, Płace i HR, Procesy, Projekty i Usługi oraz Business Intelligence.
Jeśli wybierzesz system ERP, postawisz na rozwój, większą wydajność oraz wyższą jakość obsługi. Po prostu.
Artykuł pochodzi z e-booka „”.