HowTo: play esports & gaming marketing to kolejne spotkanie organizowane w ramach IAB HowTo - cyklu wydarzeń poświęconych zagadnieniom marketingu online. Rozpoczynają się właśnie zapisy na wydarzenie, podczas którego eksperci podzielą się wiedzą na temat pozyskiwania graczy i fanów esportu jako klientów marki.

Już 6 grudnia br. w Warszawie odbędzie się konferencja skierowana do marketerów i pracowników agencji zainteresowanych profesjonalnym wykorzystaniem esportu i gamingu do realizacji celów biznesowych marek. Wydarzenie organizowane jest w ramach IAB HowTo – cyklu wydarzeń inicjowanych przez członków grup roboczych działających przy IAB Polska. Ich ideą jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.
Polska społeczność graczy to aż 16 milionów osób grających na wszystkich rodzajach platform: PC, konsole i smartfony. Pośród nich już 2,2 mln interesuje się rozgrywkami esportowymi, które potrafią przyciągnąć nawet 1 mln użytkowników na Twitchu w ciągu jednego tygodnia. Granie i oglądanie gier komputerowych wywołuje większe zaangażowanie niż inne formy rozrywki. Ten potencjał w naszym kraju wykorzystują już takie marki jak Play, Sprite, Samsung czy Burger King.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Uczestnicy HowTo: play esports & gaming marketing dowiedzą się, co charakteryzuje grupę docelową graczy, czym jest esport i kim są jego fani oraz jak budować strategię marketingu esportowego. Poznają zasady tworzenia angażującego contentu, współpracy z gamingowymi influencerami i drużynami esportowymi. Eksperci pokażą także jak organizować eventy dla graczy i jak profesjonalnie przeprowadzić transmisję z rozgrywek.
Widzimy rosnące zainteresowanie wykorzystaniem gamingu i esportu w komunikacji coraz liczniejszych kategorii, ze szczególnym uwzględnieniem branż FMCG oraz usług. Wystarczy powiedzieć, że większość firm spoza branży gier zdecydowała się na wejście w ten obszar w tym roku, a jeszcze więcej szykuje się na kolejny rok. Misją IAB Polska jest popularyzacja wiedzy na temat narzędzi i strategii w marketingu interaktywnym, więc w czasie tej edycji HowTo chcemy przygotować przedstawicieli firm i ich agencji na efektywne wykorzystanie gamingu w komunikacji od początku 2018 roku – zapowiada Piotr Bombol z agencji Gameset, przewodniczący rady programowej konferencji.
Wśród ekspertów IAB HowTo znajdą się marketerzy, przedsiębiorcy z rynku gier i esportu oraz przedstawiciele mediów. Będą to m.in.: Maciej “Sawik” Sawicki – właściciel domu produkcyjnego Foszer Sawicki, Kamil Górecki – CEO FantasyEXPO, Piotr Lipski i Tomasz Wnukowski – właściciele PRIDE Gaming, Justyna Borkowska – prowadząca kampanię gamingowe i esportowe w MediaCom i Szymon Kubiak – Head of Content Creation w MediaCom, Hisham Itani – Junior Marketer and Esports Expert, Michał Miłosz – Head of Growth and Engagement w Kinguin Poland, a także odpowiedzialny za realizację strategii esportowej dla grupy Onet-RAS Polska Marcin Hajek oraz Paweł Kowalczyk – e-sport product&partnerships executive w Grupie Onet.
Wśród partnerów wydarzenia znaleźli się: portal Esport Go, Monday – Agencja komunikacji zintegrowanej oraz ELIGA. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły tytuły: Grupa Onet-RAS Polska, Interia, Magazyn Marketer+, Magazyn Online Marketing, Nowy Marketing, Wirtualna Polska Media.
Uczestnictwo w wydarzeniu jest płatne – opłata wynosi 340 zł netto, a dla posiadaczy certyfikatu DIMAQ 240 zł netto. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w IAB HowTo, posiadacze certyfikatu otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Więcej informacji: https://iab.org.pl/wydarzenia/kalendarz/iab-howto-play-esports-gaming-marketing/