Wyobraź sobie, że jesteś w długiej trasie. Mkniesz właśnie autostradą i nagle czujesz, że auto zwalnia. Silnik nie wytrzymuje tempa. Zatrzymujesz się i dzwonisz do mechanika. Na taki błąd nie możesz sobie pozwolić, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Hosting jest Twoim „silnikiem”, a ten zapewnia ciągłość działania, skalowalność i odporność na awarie. Przeczytaj, jak działa hosting w chmurze w porównaniu do tradycyjnego oraz czego potrzebujesz, żeby stać się kierowcą Mercedesa.
Podróżowanie samochodem ma wielu sympatyków. Będąc pasażerem możesz cieszyć się widokami, bez obaw rozmawiać ze współpasażerami, po prostu miło spędzać czas. Jednak jeśli jesteś kierowcą, to spoczywa na Tobie większa odpowiedzialność, również za bezpieczeństwo i komfort podróżujących.
Analogiczną sytuacją jest prowadzenie sklepu internetowego. Tu priorytetem jest hosting. Zapytasz dlaczego? Ponieważ 47% użytkowników oczekuje wyświetlenia strony sklepu w co najwyżej 2 sekundy, jak wynika z opracowania Kissmetrics. Jeśli ładowanie strony trwa 3 sekundy i dłużej, to aż 40% użytkowników tę stronę opuszcza. Związek pomiędzy szybkością działania witryny, a liczbą odwiedzających i liczbą transakcji jest wyraźnie widoczny.
Założenie, że czas wczytywania strony skrócony o każdą sekundę potrafi zwiększyć współczynnik konwersji o 2% znajduje potwierdzenie w faktach. Natomiast sekunda opóźnienia powoduje obniżenie wskaźnika konwersji aż o 7%. Sprawdź, jak wiele pieniędzy tracisz w swoim sklepie, a jak wiele możesz zyskać, poprawiając jego szybkość działania.
Jaki hosting pod sklep internetowy?
Żeby sklep internetowy pracował szybko i niezawodnie, jak samochód pędzący autostradą, musi korzystać z hostingu w chmurze. Ten rodzaj hostingu stanowi wyraźną przewagę nad hostingiem tradycyjnym, w którym Twój sklep internetowy znajduje się na jednym serwerze wraz z innymi witrynami internetowymi, korzystającymi wspólnie z tych samych zasobów. Łatwo domyśleć się, że w przypadku awarii takiego serwera lub aktualizacji jego oprogramowania czasowo przestanie on działać. Kiedy natomiast strona zanotuje większy ruch niż zwykle, serwer może ulec przeciążeniu.
Takie korzystanie z witryny bardziej kojarzy się z jazdą Fiatem 125p niż Mercedesem. Nie wydaje się to zbyt przyjemne dla klientów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Hosting w chmurze, czyli jazda Mercedesem
Jak można porównać hosting w chmurze z hostingiem tradycyjnym? W wydaniu tradycyjnym awaria jednego serwera powodują niedostępność wszystkich witryn internetowych, które się na nim znajdują. Nie jest to skutkiem zaniedbań ze strony wsparcia technicznego (w analogii samochodowej – złej pracy mechanika), ale wynika z ograniczeń samego serwera. Z kolei Cloud Hosting opiera się na pracy całej sieci setek lub tysięcy serwerów, wykorzystujących load balancing. Dzięki niemu obciążenie jest dynamicznie rozkładane pomiędzy wszystkie dostępne serwery, zatem nawet awaria któregoś z nich nie powoduje żadnej przerwy w działaniu witryn internetowych. Można to porównać do sytuacji, w której pasażer jadący psującym się autem zostaje automatycznie przeniesiony do auta w pełni sprawnego. W dodatku dzieje się to w sposób dla pasażera zupełnie niezauważalny, co pozwala mu cieszyć się jazdą do celu bez żadnych utrudnień.
Chmura z prędkością światła: bezpieczeństwo i moc
Każde działanie klienta w sklepie internetowym – przeglądanie produktów, wyświetlanie obrazków, dokonywanie zakupu – wymaga wykorzystania zasobów serwera. Pełna dostępność zasobów pozwala na skorzystanie z zakupów większej liczbie użytkowników, a to zwiększa zyski sklepu. Technologia chmury obliczeniowej w połączeniu z bardzo szybkimi procesorami serwerowymi Intel Xeon sprawia, że zapytania do strony www obsługują serwery z mniejszym obciążeniem. Dzięki temu mamy pewność, że serwery pracują z maksymalnością szybkością, a mocy obliczeniowej na pewno nie zabraknie – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Cloud Hosting można porównać do najnowszego modelu Mercedesa. Hosting w chmurze korzysta ponadto z łącz światłowodowych o prędkości 100 Gbps oraz pełnej duplikacji zasobów pomiędzy centrami danych. Zapewnia to najwyższe możliwe poziomy niezawodności i bezpieczeństwa.
Dobry hosting to skalowalność i dbałość o środowisko
Terminem często przewijającym się w kontekście hostingu jest skalowalność zasobów. Jak to rozumieć? W tradycyjnym hostingu możliwości serwera są ograniczone jego parametrami. Osiągnięcie limitów powoduje wstrzymanie pracy maszyny i konieczność przeniesienia części stron WWW na inny serwer. Oczywiście wiąże się to z przerwą w ich dostępności, więc trudno nazwać to rzeczywistą skalowalnością.
Cloud Hosting działa zupełnie inaczej, ponieważ składa się z wielu serwerów, elastycznie dostosowujących się do sytuacji. Wzrost zapotrzebowania na zasoby wymaga jedynie włączenia kolejnego z dostępnych serwerów w klastrze, co dzieje się niezauważalnie dla użytkowników. Natomiast spadek zapotrzebowania pozwala wyłączyć część serwerów, co zmniejsza zużycie prądu i przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego.
Podsumowując: hosting w chmurze cechuje się szybkością działania, realną skalowalnością zasobów, błyskawiczną reakcją na awarie i spowolnienia oraz nowym standardem jakości.
Gwarancją wprowadzenia procedur związanych ze świadczeniem usług w chmurze jest uzyskanie przez nazwa.pl certyfikatu ISO 27001:2017. Audyt PBSG potwierdza najwyższe standardy bezpieczeństwa, których dodatkowym poświadczeniem jest uznanie przez Ministerstwo Cyfryzacji nazwa.pl za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski.
Jeżeli chcielibyście się samodzielnie przekonać, jak Hosting Cloud działa w praktyce, nazwa.pl oferuje teraz możliwość sprawdzenia tego bezpłatnie. Czytelnicy marketerplus.pl mogą aktywować za darmo usługę Hosting Cloud Basic na okres sześciu miesięcy.
Wystarczy tylko przy zamówieniu na stronie https://www.nazwa.pl/ wybrać opcję Voucher i wpisać poniższy kod rabatowy: jk73-6848-7347
Termin ważności kodu rabatowego: 31.09.2020 r.
Źródło statystyk: https://visual.ly/community/Infographics/technology/how-loading-time-affects-your-bottom-line-0
Artykuł powstal przy współpracy z nazwa.pl