Ruszył SEO Match, czyli projekt, o którym już przed premierą mówiło się jako o „Tinderze dla branży SEO”. W tym określeniu zawiera się pewne uproszczenie, jednak oddaje ono istotę rzeczy. SEO Match pomaga bowiem w znalezieniu „pary” między klientem a agencją SEO, korzystając w tym celu z zaawansowanego algorytmu opartego na big data. Narzędzie skierowane jest do klientów, którzy chcą zlecić działania SEO agencji, jednak mają trudności z wyborem usługodawcy.
Wbrew pozorom, problem z doborem właściwej agencji SEO dotyka wielu firm. Dlaczego tak się dzieje? Powodów można wymienić kilka:
- Rynek jest nieuregulowany. Brak bariery wejścia sprawia, że w internecie jest wielu samozwańczych specjalistów i firm o wątpliwych kompetencjach,
- SEO jest branżą opartą na wiedzy – a tej często brakuje klientom, co sprawia, że nie potrafią rozróżnić między dobrym a złym usługodawcą. Nie wiedzą, na jakie kryteria zwracać uwagę i po czym poznać sukces lub jego brak,
- Brak danych i statystyk, które pozwoliłyby w łatwy sposób porównać agencje, na przykład ze względu na skuteczność w prowadzonych projektach czy czas istnienia na rynku.
Konsekwencją nieudanej współpracy między agencją SEO a klientem często są wielotysięczne straty. Ceny pozycjonowania wahają się przeważnie od dwóch do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Prawidłowo wdrożone działania SEO zwiększają widoczność strony klienta w internecie, co przekłada się na większą sprzedaż. Źle wdrożone – to po prostu pieniądze wyrzucone w błoto. Można więc zyskać dużo albo dużo stracić.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co zrobić, aby nie stracić na pozycjonowaniu?
Można udzielić ogólnej odpowiedzi na to pytanie i będzie ona brzmiała: należy wybrać właściwą agencję SEO, by zajęła się pozycjonowaniem.
Taka odpowiedź nie jest jednak zbyt pomocna. Co to tak naprawdę znaczy „właściwa agencja SEO”? Postarajmy się rozbić to na mniejsze kawałki.
Po czym poznać „właściwą” agencję SEO?
„Właściwa” agencja SEO może krótko istnieć na rynku – zwłaszcza, jeśli tworzą ją świetni specjaliści. Jednak bardziej prawdopodobne jest to, że lepiej obsłuży nas firma, która ma już trochę doświadczenia organizacyjnego. Przyjmijmy jako „próg” dwa lata funkcjonowania na rynku.
„Właściwa” agencja SEO może mieć niewiele doświadczenia w pracy z naszym typem serwisu (np. sklep internetowy) i w naszej branży (np. sprzęt elektroniczny). Bardziej prawdopodobne, że lepiej z pozycjonowaniem poradzi sobie ta firma, która rozumie specyfikę prowadzonego przez nas biznesu.
„Właściwa” agencja SEO może nie mieć sukcesów potwierdzonych twardymi danymi. Ale lepiej zawierzyć tej firmie, która bez dwóch zdań jest skuteczna w prowadzeniu projektów SEO w danej tematyce.
„Właściwa” agencja SEO może przyjąć nasze zlecenie bez względu na budżet, jakim dysponujemy. Jednak największe szanse na sukces będą wtedy, gdy agencja dostosuje swoją pracę do ustalonej kwoty lub wcale nie podejmie się zlecenia, bo uzna na przykład, że w tych pieniądzach nie da się dobrze zrealizować biznesowych celów klienta. I uczciwie go o tym poinformuje, zamiast co miesiąc wystawiać fakturę, jednocześnie nie dowożąc efektów.
Innymi słowy, każda agencja może okazać się tą „właściwą”. Pojawia się jednak kwestia prawdopodobieństwa. A to jest znacznie większe, kiedy zamiast niezweryfikowanej agencji wybierzemy tę, która cieszy się już pewną rynkową renomą. Zamiast tej, która nie ma doświadczenia z naszym typem biznesu – pieniądze powierzymy agencji, która go rozumie i ma potwierdzoną skuteczność w podobnych projektach.
Właśnie taką agencję – i to za darmo – wybierze dla Ciebie SEO Match.
Jak to działa?
W projekcie biorą udział najlepsze agencje SEO w Polsce zweryfikowane przez w pełni obiektywny i niezależny algorytm SEO Match. Proces dopasowania klientów do agencji odbywa się na podstawie twardych danych zasilających algorytm, który opracował zespół Senuto.
Aby SEO Match znalazł dla Ciebie najskuteczniejszą agencję SEO, musisz jedynie wypełnić krótki formularz, podając w nim najważniejsze informacje dotyczące prowadzonego biznesu oraz potrzeb związanych z pozycjonowaniem. W kolejnym etapie algorytm przypisuje do projektu te agencje, które osiągają najlepsze wyniki w danej branży. Na końcu agencje otrzymują informację o nowych zleceniach i przygotowują propozycję oferty, którą następnie przesyłają do klienta.
Usługa jest w pełni darmowa. Jako klient nie ponosisz kosztu wysłania zapytania ofertowego i znalezienia dla siebie najlepszej agencji SEO. Oszczędzasz za to sporo czasu i zapewniasz sobie największe szanse na to, że zainwestowane pieniądze przełożą się na świetne efekty w Google.
Kilka słów o Senuto, firmie stojącej za SEO Match.
Senuto to platforma z narzędziami do SEO i content marketingu, z której korzystają agencje SEO, sklepy e-commerce i najwięksi wydawcy w Polsce. Specjaliści SEO oraz wszyscy, których zadaniem jest zwiększanie widoczności organicznej stron www w Google, pracują z narzędziami Senuto na co dzień.
Platforma dostarcza danych na temat widoczności domen w Google, która jest bezpośrednim wynikiem działań SEO wdrażanych w serwisie. Senuto ma wgląd do danych, które określają skuteczność działań agencji. W ten sposób algorytm SEO Match weryfikuje kompetencje poszczególnych usługodawców i może dopasować klienta do agencji. Wie, kto w jakiej branży jest najbardziej skuteczny pod względem działań SEO.
Materiał partnera