Aktualnie właściciele przedsiębiorstw dążą do tego, żeby praca w ich firmach odbywała się szybko, dokładnie oraz terminowo. Bez wątpienia pomagają w tym nowoczesne rozwiązania IT. Coraz więcej podmiotów decyduje się na integrację e-sklepu z systemem ERP firmy w celu synchronizacji i automatyzacji sprzedaży internetowej z innymi (tradycyjnymi) kanałami dystrybucji w firmie. Czym charakteryzuje się Comarch e-Sklep? Jak w praktyce wygląda i jakie niesie korzyści integracja systemu ERP z platformą e-commerce?
Dlaczego Comarch e-Sklep?
Jest to nowoczesna platforma e-commerce która płynnie synchronizuje się z systemami ERP jak Comarch ERP Optima, XL czy Altum. Pozwala to między innymi na efektywniejsze zarządzanie procesami handlowymi . Klienci mają do dyspozycji automatyczny import towarów, opisów, cenników, rabatów, a także zdjęć z systemu ERP na stronę www sklepu internetowego. Na bieżąco aktualizowane są stany magazynowe i generowane faktury do zrealizowanych zamówień. Bez kłopotu można zarządzać transakcjami oraz bazą Klientów.
Usługa Comarch e-Sklep stwarza możliwość dotyczącą rozbudowania kanałów sprzedaży. Platforma jest bowiem zintegrowana ze stronami allegro.pl, a także wszystko.pl. Wielu Klientów, przed dokonaniem zakupu, wchodzi na porównywarki, aby przekonać się, gdzie można liczyć na najlepsze ceny. Po skorzystaniu z platformy Wasze sklepy będą rzecz jasna znajdowały się w takich klasyfikacjach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Twórcy platformy Comarch e-Sklep zadbali o to, aby wszyscy Klienci mogli stworzyć piękny i nowoczesny sklep online. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydować się, gotowe szablony graficzne. Każdy ma również szansę, żeby po swojemu je edytować przy pomocy mechanizmu “przeciągnij i upuść”.
Na uwagę zasługuje rozbudowany dział dotyczący promocji sklepu. Teraz bez problemu będzie można reklamować swój sklep online na różnych kanałach jak Ceneo, Zakupy Google, itp., zadba też o kontakt z Klientami sklepu (na przykład poprzez e-mail marketing, newslettery itp.). e-Sklep łatwo integruje się z bramkami płatniczymi, firmami kurierskimi oraz z Allegro. Comarch e-Sklep to pełne bezpieczeństwo danych w chmurze, darmowa domena, wsparcie techniczne, możliwość dostosowania szablonów za pomocą html.
Bardzo ważne jest też to, że usługa jest cały czas udoskonalana. Nowe wersje tego programu trafiają do dyspozycji Klientów nawet kilka razy w ciągu roku kalendarzowego. Permanentnie są dodawane kolejne moduły oraz funkcjonalności. Warto pamiętać, że wszystkie aktualizacje oprogramowania są zaś całkowicie bezpłatne.
Integracja systemu ERP z platformą e-commerce – jak to wygląda w praktyce?
Teletorium to jedna z największych sieci sklepów z akcesoriami do smartfonów. Właściciele tej firmy zdecydowali się na Comarch e-Sklep zintegrowany z systemem Comarch ERP XL. Dzięki temu stworzyli wysokiej jakości sklep internetowy.
Firma Teletorium posiada ponad 200 punktów stacjonarnych (w tym franczyzowych) na terenie całej Polski. Sprzedaż internetowa w Teletorium dzięki Comarch e-Sklep pozwoliło zintegrować dane asortymentowe z głównym oprogramowaniem do zarządzania sprzedażą firmy Teletorium. Aktualnie synchronizacja danych (dotyczy ona na przykład kartotek towarowych, atrybutów towarów, zdjęć towarów itp.) pomiędzy systemami odbywa się automatycznie. Na skutek tego Klienci dokładnie wiedzą, czy konkretny towar jest dostępny, czy muszą na niego poczekać. Klienci chwalą sobie to, że zakupy są wykonywane szybko i bez większych komplikacji, czyli zgodnie z najwyższymi standardami, a zarządzający sklepami (w tym placówkami franczyzowymi), magazynem mają natychmiastowa wiedzę o poziomach zatowarowania.
Kolejny przykład dotyczy hurtowni bielizny i wyrobów pończoszniczych Kentex, która także zdecydowała się na nowoczesne rozwiązania w tym temacie. Obecnie firma posiada ponad 90 000 produktów uwzględniając takie kategorie, jak koszulki, biustonosze, figi, piżamy, szlafroki, body itp. Jak wyglądała działalność przedsiębiorstwa przed zainstalowaniem nowoczesnych narzędzi? Właściciele przyznawali, że trudno było im spełniać wymagania Klientów z różnych zakątków Polski. Wcześniej prezentacja produktów odbywała się tylko za pośrednictwem przedstawicieli handlowych. Poza tym skomplikowana była realizacja zamówień…
Zarządzający hurtownią Kentex zdecydowali się na stworzenie nowoczesnego sklepu internetowego oraz wdrożenie odpowiednich systemów (Comarch ERP Optima i zintegrowanego z nim Comarch e-Sklep). Od tego momentu zdecydowanie łatwiej można było prezentować swój asortyment (a w aspekcie zakupów online ma to duże znaczenie) i docierać z nim do różnych Klientów. Na zdecydowanie wyższym poziomie odbywa się także obsługa transakcji, która jest bardzo mocno zautomatyzowana. Nowoczesne rozwiązania usprawniły też zarządzanie towarami (sprawdzanie ich dostępności, dodawanie itp.)
Wdrożenie Comarch e-Sklep pozwala również zamawiać towary, które będą dostępne dopiero w przyszłości. Daje to sposobność, aby złożyć konkretne zamówienie u producenta danego asortymentu… jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Pomocne flagi produktów umożliwiają też uzyskanie jasnych i przejrzystych informacji dotyczących nowości, promocji oraz wyprzedaży. Klienci hurtowni chwalą sobie to, że mogą uzyskać swobodny dostęp do platformy przy pomocy urządzeń mobilnych, a także wyświetlać ceny uwzględniające ich warunki handlowe.
Właściciele Kentex podkreślają, że teraz o wiele łatwiej jest im zarządzać magazynami, szybko wprowadzać nowe produkty na rynek oraz analizować obecne preferencje Klientów. Do ich dyspozycji – kupujących – jest także nowoczesna wyszukiwarka, która pomaga w mig znaleźć interesujące ich towary (uwzględniające rozmaite parametry).
To tylko dwa przykłady, które jednak wyraźnie pokazują, że wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań – oferowanych przez firmę Comarch – pozwala iść z duchem czasu. Przekłada się to na zautomatyzowanie wielu czynności i możliwość świadczenia nowoczesnych usług zgodnych z najwyższymi standardami. Takie firmy są lepiej odbierane przez Klientów, co oczywiście pozytywnie oddziałuje na zainteresowanie asortymentem oraz uzyskiwane dochody każdego kolejnego miesiąca.
Artykuł promocyjny.