W dzisiejszej prasówce powiemy sobie więcej o tym, co nowego u Generacji Z (a zbliża się Black Friday, więc tym bardziej Marketerze+ - polecamy!), o aktualizacjach Instagrama i Moje Centrum Reklam od Google, o tym jak płacimy, kryptoznaczkach - i wiele więcej newsów z minionego tygodnia. Zapraszamy do lektury!
Aktualizacje dla większego bezpieczeństwa na Instagramie
Instagram wprowadza aktualizacje, które mają na celu wzmocnić bezpieczeństwo użytkowników platformy poprzez zapobieganie nadużyciom, niewłaściwym zachowaniom oraz mowie nienawiści.
- Multi-block: Jeśli użytkownik zablokuje kogoś na Instagramie, będzie mieć także możliwość zablokowania każdego innego konta należącego do tej osoby.
- Kindness Reminders: Kiedy ktoś zechce wysłać wiadomość prywatną do twórcy, zobaczy komunikat na dole czatu przypominający o uprzejmości podczas rozmowie.
- Comment reply nudges: Bazując na istniejących powiadomieniach, Instagram wyświetli specjalną informację osobom odpowiadającym na komentarz, który algorytm uzna za obraźliwy.
- Ukryte słowa (udoskonalenie): dostępność w odpowiedziach na relacje; wyłapie błędną pisownię słów we wszystkich językach łacińskich; możliwe wyłapanie wiadomości spamerskie i scamerskie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kryptoznaczek – Polska poczta z własnym NFT
Znaczki kolekcjonerskie doczekały się własnej transformacji cyfrowej. „Kryptoznaczki” mają łączyć tradycyjny produkt z tokenami NFT. Z tej okazji powstała specjalna strona internetowa „NFT poczta polska”, na której zainteresowani tematem mogą dowiedzieć się więcej na temat innowacji oraz najbliższych dropów kryptoznaczków, których sprzedaż ruszy z początkiem 2023 roku.
YouTube Brandcast już za nami. Co warto zapamiętać z wydarzenia? Zapraszamy do lektury podsumowania naszej redakcji: Poznaj trendy i wnioski z YouTube Brandcast 2022.
Moje Centrum Reklam od Google
Google wprowadziło nowe narzędzie personalizacji reklam, dzięki któremu będzie można szybciej je blokować, jak i personalizować informacje, na podstawie których są wyświetlane. Rozwiązanie uwzględniać będzie Google, YouTube oraz kartę Discover. Centrum reklam jest automatycznie dostępne dla każdej zalogowanej w Google osoby. Nowe narzędzie pozwala decydować, jakie rodzaje aktywności użytkowników są wykorzystywane do pokazywania reklam – bez wpływu na doświadczenia z samymi produktami Google.
Raport: Jak lubią płacić Polacy?
W opublikowanym przez tpay raporcie „Jak Polacy lubią płacić online? Konsument 2.0” dowiadujemy się o takich zagadnieniach jak m.in.: najczęściej wybierane metody płatności a preferowane; jaki jest wiek płatnika, z jakiego urządzenia korzysta, czy metoda płatności zależy od kupowanego produktu/usługi. Na co należy zwrócić uwagę?
- Coraz mniej internautów lubi przelew tradycyjny (21% preferuje, 16% wybiera)
- Króluje Blik (najczęściej preferowany 70% i wybierany 60%)
- Zaledwie 3% respondentów wybiera płatność ratalną jako ulubiony sposób płatności, 75% płatność natychmiastową
- W grupach 35+ nadal komputer stacjonarny jako urządzenie do płatności przeważa nad smartphonem
Pełen raport dostępny jest na stronie tpay.com.
Zachęcamy również do przeczytania tekstu na ten temat na łamach M+: Ulubione metody płatności online w 2022 r. [badanie]
Raport: Generacja Z – Rzeczywistość młodych w kontrze do utrwalonych stereotypów
Czego potrzebują, a co ważniejsze – czego oczekują Zetki? W raporcie przygotowanym przez agencję Mullenlowe i dom mediowy Mediahub dowiemy się m.in.: jakie mają podejście do relacji; jakie czynniki różnicują ich poglądy; jakie postawy społeczne przyjmują; jakie reklamy do nich trafiają, a jakie irytują?
- Pozytywnie patrzą na swoją sytuację finansową, 71% nie spodziewa się pogorszenia sytuacji materialnej w najbliższej przyszłości
- Tylko 17% wynajmuje przestrzeń mieszkalną, a 10% mieszka ze współlokatorami
- 59% Zetek pracuje, z czego 20% jest niezależna finansowo
- 48% deklaruje, że czyta książki bądź artykuły
- Kobiety wykazują skłonności konsumenta price oriented (istotne przy zakupie: niska cena, promocje, ekologia), mężczyźni za to brand oriented (istotne przy zakupie: wcześniejsza znajomość marki, popularność, kreatywna reklama produktu).
Pełen raport dostępny na stronie Mullenlowe: http://mullenlowemediahub.pl/raport-mediahub-generacja-z-rzeczywistosc-mlodych-w-kontrze-do-utrwalonych-stereotypow/
Burberry x Minecraft
Inne marki idą do Mety, więc Burberry idzie na przekór. Marka słynąca z tradycji tworzy kolaborację z najlepiej sprzedającą się grą na świecie, czyli Minecraftem. Działania przebiegają dwutorowo, zarówno w digitalowym świecie gry, jak i stacjonarnych i internetowych butikach marki. Dla gry marka wypuściła darmowy dodatek dla graczy oraz specjalnie zaprojektowane sylwetki dla postaci – ubrane oczywiście w Burberry. Do fizycznego kupienia i noszenia będzie „The Capsule Collection”.
„Młode głowy” – kampania o zdrowiu psychicznym, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych
Nowy projekt Fundacji UNAWZA Martyny Wojciechowskiej wystartował. Młode Głowy to kampania, która ma na celu wsparcie młodych, którzy bardzo często borykają się z różnorodnymi problemami, bez wsparcia ze strony bliskich, którzy często bagatelizują problemy uważając je za bunt. Problemem jest także brak możliwości uzyskania fachowego wsparcia od specjalistów.
„Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.
W ramach kampanii:
- Przeprowadzone zostanie największe w Polsce bezpłatne i anonimowe badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Wyniki posłużą skonstruowaniu kompleksowej oferty edukacyjnej dla szkół oraz opracowaniu narzędzi ku wsparciu uczniów
- Powstał na tiktoku kanał Młode Głowy, gdzie publikowane będą treści edukacyjne o zdrowiu psychicznym. Odbędą się też dyżury ekspertów odpowiadających na pytania użytkowników.
- Zaangażowani zostali twórcy bliscy młodym odbiorcom: Pani Psycholog, Natalia Sisik, Bloger Wojciech oraz Bedoes
Nielsen – Marketing w dobie recesji
Nielsen Ad Intel opublikował artykuł na temat marketingu w obliczu recesji zawierający garść cennych porad dla marketerów w obliczu zbliżających się cięć budżetowych. I wcale nie mówią o tym, by te cięcia przeprowadzać, a skupić się na innym podejściu i słowie klucz – optymalizacji. Badanie Nielsen dotyczące planów medialnych wykazało, że zaledwie 25% inwestycji na poziomie kanałów było zbyt wysokich, aby zmaksymalizować ROI.
Na co zwracają uwagę?
- Obniżając wydatki tym samym obniżamy ROI. Zamiast zmniejszaniu budżetów, należy skupić się na optymalizacji kombinacji mediów i inwestycji w kanałach osiągających dobre wyniki
- Inwestowanie w media w czasie recesji może ostatecznie przynieść oszczędności. Spowolnienie w branży tworzy dynamikę podaży i popytu, która jest korzystna dla nabywców reklam i obniża koszty mediów
- Mniejsza konkurencja – gdy reszta zmniejsza wydatki na reklamę jest większa przestrzeń i szansa na siłę oddziaływania kampanii
- Konsumenci stają się coraz bardziej wrażliwi na cenę. Marki powinny zmienić swoje plany medialne i komunikaty, by się do nich dostosować
- Analiza, analiza i jeszcze raz analiza. Marki i reklamodawcy, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać potencjalny wzrost kategorii w czasie recesji, powinni skupić się na analizie zachowań konsumentów, aby zoptymalizować przekaz i zwiększyć wpływ wydatków na reklamę.
Pełen artykuł dostępny na stronie Nielsen.
Dawid Podsiadło wychodzi z komunikacją…do podziemi Warszawy
Wyobraź sobie, że jesteś mieszkańcem Warszawy. Bardzo się spieszysz i biegnąc przed podziemia w pobliżu dworca centralnego nagle widzisz w niepozornym sklepie z torebkami… Dawida Podsiadło zagadującego fanów. To nie żadna pasta, a część promocji najnowszego albumu artysty „Lata Dwudzieste”, której premiera miała miejsce 21.10.
(Prawie) 5 milionów złotych za Matejkę
„Portret Zdzisława i Bolesława Włodków” datowany na 1862 rok został wylicytowany za 4,9 mln (razem z 20% opłatą aukcyjną) złotych. Obraz wystawiony był podczas październikowej aukcji Polswiss Art. Na tej samej aukcji inne dzieło malarza zostało sprzedane dwa lata wcześniej za kwotę 6,9 mln złotych, będąc jednocześnie jednym z najdroższych dzieł sprzedanych w polskiej historii aukcyjnej.
Warto posłuchać
Meta Rozmowy
O cyfrowych płatnościach i innych finansowych innowacjach – Magdalena Kubisa i Tomasz Jaroszek
Business Marketer – marketing B2B od teorii do praktyki
Inbound vs outbound marketing – a może razem?
Warto obserwować
- Instagram: codziennienoweslowo
- LinkedIn: Vinny O’brien
- TikTok: Olasidorowska (Social Media Specialist)
Dobrego tygodnia!