5 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się zorganizowana przez Shoplo.com konferencja skierowana do e-sprzedawców – Ecommerce Day. W tegorocznej, drugiej już edycji wydarzenia wzięło udział ok. 300 właścicieli e-sklepów, a kolejny 1 000 słuchaczy śledził transmisję online. Ecommerce Day zyskało także ogromny rozgłos w social media, plasując się wśród najpopularniejszych trendów na Twitterze.
Uczestnicy konferencji mieli okazję wysłuchać przedstawicieli takich firm jak Google, Twitter, PayPal, Shoplo, Allegro czy Groupon. Prelegenci zdradzili m.in. jak dostarczać konsumentom zadowolenie, jak zarabiać na mobile’u, jak sprzedawać więcej dzięki marketplace’om oraz co należy mierzyć w e-commerce. Teraz ta wiedza, za darmo, dostępna jest również dla szerszego grona odbiorców – materiały z konferencji zostały właśnie umieszczone na stronie www.blog.shoplo.com/video-poradniki.
[opis]„Jak doręczyć zadowolenie?” – wystąpienie Marka Cynowskiego z Poczty Polskiej[/opis]
Słuchaj „Marketer+” Podcast
[zrodlo]www.youtube.com/watch?v=tY9wPhKUICo[/zrodlo]
Agnieszka Lekszycka, marketing manager Shoplo.com, tak podsumowuje wydarzenie: – Feedback zebrany od uczestników po konferencji pokazał, że udało nam się spełnić nasze założenia: właściciele e-sklepów zdobyli masę praktycznych wskazówek oraz z chęcią wymieniali się swoimi doświadczeniami z innymi e-sprzedawcami.
Ecommerce Day zostało rzeczywiście bardzo przychylnie ocenione przez uczestników, którzy podkreślali praktyczny wymiar konferencji. Andrzej Basiukiewcz, właściciel sklepu Pole Na Stole, stwierdził: – Z EDP wyszedłem z kilkudziesięcioma gotowymi do wdrożenia w moim sklepie pomysłami. Tylko prawdziwe rady od praktyków e-commerce. Zero teoretyzowania.
Również prelegenci chwalili sobie udział w wydarzeniu: – Ecommerce Day Poland to dzień, który powinien mieć wpisany w kalendarzu każdy, kto zajmuje się e-handlem. Po drugiej edycji zastanawiam się jak mogło zabraknąć mnie na pierwszej i już czekam na kolejną. Zastrzyk świetniej wiedzy i mnóstwo ciekawych informacji zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących e-sprzedawców i nie tylko – mówił po konferencji Marek Cynowski, pełnomocnik ds. ecommerce w Poczcie Polskiej.
[opis]„Ecommerce is easy” – prezentacja Andrzeja Basiukiewicza, właściciela sklepu Pole Na Stole[/opis]
[zrodlo]www.youtube.com/watch?v=x6MYjfL5xH0[/zrodlo]
Podczas tegorocznego EDP miała miejsce także premiera wielu nowości, m.in.:
- Omnisale – narzędzia do wielokanałowej sprzedaży, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą sprzedawać więcej, zarządzając wszystkim w jednym miejscu.
- Spinacz.pl – narzędzia do optymalizacji procesów posprzedażowych w e-commerce.
- Shoplo Płatności – systemu płatności wbudowanego bezpośrednio w platformę (wraz z możliwością płacenia w sklepach Shoplo bitcoinami).
- Shoplo mPos – systemu do aktualizacji stanów magazynowych live oraz rejestrowania sprzedaży i klientów podczas eventów offline.
Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się już w 2016 roku.
Marketer+ był patronem medialnym konferencji.