Za nami ostatnie, wielogodzinne posiedzenie Jury konkursu Mixx Awards 2016, organizowanego przez IAB Polska. W tegorocznej, dziesiątej edycji wpłynęła rekordowa liczba 226 zgłoszeń, z których ostatecznie do konkursu zakwalifikowano 218. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do edycji konkursu w poprzednich latach. Zdaniem jurorów ilość zdecydowanie przeszła w jakość, co wskazuje na dużą kreatywność i odwagę w forsowaniu świeżych, nowatorskich pomysłów na komunikację z rynkiem.
– Rekordowa liczba zgłoszonych prac świadczy przede wszystkim o rosnącej popularności i dużym prestiżu konkursu Mixx Awards – powiedział Bartosz Dobrzyński, Dyrektor Marketingu Play, Przewodniczący Jury. – Już nominacja jest formą docenienia kampanii zasługujących na zauważenie przez rynek i Jury. Złoto, srebro i brąz zarezerwowaliśmy dla kampanii wybitnych, które mocno wykraczają poza wszelkie schematy – dodaje.
Aż 49 kampanii zdobyło łącznie 65 nominacji, w 15 konkursowych kategoriach, do złotych, srebrnych lub brązowych statuetek Mixx Awards. Niektóre ze zgłoszonych projektów – między innymi kampanie Allegro – Legendy Polskie, H&M Love Songs, Orange – Historie na Kartę, Alivia – Wojna z rakiem, łap jaja, Kilobity na Czarity oraz Nie chcę być strażakiem – powalczą o nagrody w kilku kategoriach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jurorzy podkreślają, że w tegorocznej edycji – oprócz kampanii dużych, znanych marek – bardzo mocna była reprezentacja kampanii społecznych i non-profit
Cieszę się, że tak dużo zgłoszono kampanii społecznych i non-profit. Takie projekty często bywają efektowne, jednak nie zawsze idzie to w parze z ich skutecznością. Z tym większą przyjemnością nasze liczne nominacje zdobyły w tym roku kampanie, które były zarówno efektowne, jak i efektywne – skomentowała Anna Gruszka reprezentująca Universal McCann, jurorka grupy eksperckiej Efektywność.
Zauważanym, silnym trendem w zgłaszanych projektach był udział opiniotwórczych, znanych postaci – tzw. influencerów. Jurorzy poświęcili bardzo dużo uwagi tym zgłoszeniom.
Analizując liczne kampanie z udziałem influencerów staraliśmy się wybierać propozycje wykraczające poza sztampę i utarte schematy. Nasze nominacje zdobyły kampanie odważne, tworzące zupełnie nową jakość – dodał Piotr Piętka, Prezes Publicis Media, Wiceprzewodniczący Jury.
W jubileuszowej, dziesiątej edycji konkursu Mixx Awards 2016 nagrody zostaną przyznane w kategoriach:
- Brand Awareness and Positioning,
- Product Launch,
- Direct Response and Lead Generation,
- Cross-Media Integration,
- Public Service and non-profit campaign,
- Branded Content,
- Branded Site, Social – Community Building,
- Online Marketing with Influencer,
- Mobile,
- Video online,
- Games,
- Interactive Out-of-Home and off-line,
- Innovations oraz Business-to-Business.
Ze względu na brak zgłoszeń – zgodnie z regulaminem konkursu – nie powstały planowane kategorie: Email oraz Internet of Things. Nie przyznano nominacji w kategorii Use of Technology – mimo kilku naprawdę interesujących kampanii jury zdecydowało, że na tle prezentujących w tym roku wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń w innych kategoriach, w niezmiernie ważnym obszarze technologii oczekiwania były jeszcze większe.
Ogłoszenie wyników konkursu Mixx Awards 2016 nastąpi podczas uroczystej gali, która odbędzie się 1 grudnia br. w Multikino Złote Tarasy. Pełną listę nominowanych kampanii oraz zgłaszających je agencji i domów mediowych znaleźć można na stronie internetowej Mixx Awards 2016.
Galę poprzedzi Mixx Conference 2016, którą zainauguruje Natalia Hatalska omawiając najnowsze trendy w komunikacji online. Barbara Sołtysińska wraz z Rafałem Masnym otworzą część dedykowaną działaniom komunikacyjnym z udziałem wpływowych postaci. Wystąpienie Barbary Stawarz będzie wstępem do części poświęconej marketingowi treści. Natomiast segment dedykowany angażowaniu społeczności poprzez działania marketingowe i reklamowe poprowadzi Krzysztof Winnik. Najważniejszymi elementami konferencji będą jednak prezentacje case studies z najciekawszych projektów i kampanii z ostatniego roku, omawiane z perspektywy zarówno agencji czy domu mediowego, jak i z perspektywy klienta.