Opis narzędzia
Rosnąca popularność elementów gamifikacji w programach motywacyjnych i lojalnościowych sprawia, że potrzebne są nowe i efektywne narzędzia. Klasyczne rozwiązania niestety nie w każdym przypadku będą wystarczająco elastyczne.
Autorska platforma do grywalizacji opracowana przez Motivation Direct jest innowacyjnym i wszechstronnym rozwiązaniem o szerokim zakresie zastosowań od motywacji pracowników i Klientów po programy edukacyjne i lojalnościowe. Oferowane przez firmę funkcjonalności pozwalają na dużą swobodę w konfigurowaniu gry – począwszy od jej wyglądu i fabuły, doboru poziomów i nagród, poprzez segmentację użytkowników, a kończąc na tworzeniu dedykowanych wyzwań i zadań.
Organizator programu sam może wybrać jedną z gotowych fabuł gry, która zostaje dopasowana do jego oczekiwań oraz grupy odbiorców. Każdy ze scenariuszy jest personalizowany pod kątem danego Klienta i jest na tyle rozbudowany oraz „pojemny w czasie” aby umożliwić realizacje długoterminowych programów motywacyjnych i lojalnościowych bez efektu znużenia ze strony Uczestników.
Wykonując kolejne zadania użytkownicy podobnie jak w klasycznych grach gromadzą na swoim koncie zarówno punkty doświadczenia, jak i wewnętrzną walutę. Pierwsze z nich pozwalają awansować na wyższe poziomy, a tym samym odblokowywać coraz to ciekawsze i ukryte dla innych nagrody. Z kolei waluta jest wymienialna na benefity z bogatego katalogu nagród.
W ramach programu, administrator może tworzyć zadania i misje nagradzane wirtualną walutą lub punktami doświadczenia. Typowymi zadaniami mogą być: realizacja planów sprzedażowych, wizyty u Klienta, realizacja planów szkoleniowych, wdrożenie nowego projektu, zgłoszenie innowacji w firmie, udział w akcji społecznej, obniżenie kosztów, działa proekologiczne i aktywność sportowa.
Wbudowane w platformę narzędzia pozwalają także na prowadzenie ciągłej komunikacji z użytkownikami poprzez wiadomości systemowe (push), e-mail, SMS, formularze kontaktowe itp. Za ich pośrednictwem można przypominać odbiorcy o nowych wyzwaniach, osiągnięciach lub przyznanych mu punktach.
Platforma grywalizacyjna Motivation Direct jest dostępna zarówno w wersji webowej jak i formie aplikacji mobilnej.
Korzyści
- Budowanie lojalności klientów i przywiązania do marki
- Długoterminowa motywacja pracowników i Klientów
- Wsparcie dla programów szkoleniowych w firmie lub procesu wprowadzania zmian
- Aktywizowanie użytkowników i podtrzymywanie ich zainteresowania
- Akcje sprzedażowe i marketingowe w formie atrakcyjnej gry
- Zwiększenie sprzedaży
- Spersonalizowany i elastyczny program lojalnościowy