Opis narzędzia
Program PBC Planner zawiera aktualne, kompleksowe dane na temat prasy w Polsce. Platforma nie tylko pozwala sprawdzenie informacji związanych z danymi demograficznymi czytelników, nakładu i sprzedaży prasy czy analiz reklam, ale jest także przystosowana do tworzenia profesjonalnych mediaplanów.
PBC Planner podzielony jest na kilka modułów tematycznych:
– czytelnictwo pism wszystkich periodyczności (w tym dzienników, tygodników i miesięczników), wśród których można analizować tytuły zarówno największych wydawnictw na polskim rynku, jak i pism regionalnych czy branżowych, lista wydawców biorących udział w badaniu znajduje się na stronie PBC Planner;
– profil czytelnika (ogromny zbiór informacji, dotyczących danych demograficznych, takich jak: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa czy zainteresowania);
– mediaplan (rozwiązanie dla mediaplanerów, którzy wykorzystują program do planowania kampanii reklamowych w prasie);
– analiza reklam (element wprowadzony do programu dzięki zastosowaniu eyetrackingu – metody opartej na śledzeniu ruchów oczu czytelnika, co pozwoliło na zbadanie takich elementów, jak ilość kontaktów z reklamą czy długość spojrzenia na reklamę).
W programie PBC Planner znajdują się dane zarówno z audytu wydawców, jak i badań CAWI, CAPI i eyetrackingowych, połączone w spójną całość. Badania odbywają się cyklicznie, więc dane zamieszczane w programie są aktualne, oraz są przeprowadzane w skali ogólnopolskiej, z zastosowaniem wszystkich niezbędnych standardów badawczych.
Z PBC Plannera korzystają nie tylko domy mediowe, które na co dzień planują kampanie w prasie dla swoich klientów, ale także wydawcy, dla których program jest źródłem wiedzy na temat ich branży. Program mogą obsługiwać także osoby, które nie mają dużego doświadczenia analitycznego. Przykładowe tutoriale z obsługi programu można obejrzeć na kanale YouTube Polskie Badania Czytelnictwa.
Korzyści
- kompletne, rzetelne informacje na temat prasy;
- dostęp do ogólnopolskich danych demograficznych;
- szczegółowe dane na temat tytułów prasowych oraz ich czytelników;
- możliwość stworzenia mediaplanu oraz pomiarów reklamy prasowej;
- szkolenia z obsługi programu i pomoc techniczna;
- przystępny panel, pozwalający na tworzenie własnych zestawień i analiz.
Wybrani klienci
Dentsu Aegis Network, Group One, MediaOn, Media Concept, Mindshare, Wavemaker