Nim przejdziemy do planowania zmian w obrębie domeny, niezbędnych do tego, by pojawiła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, kogo chcemy „zaprosić” na naszą stronę i co mamy tej osobie do zaoferowania. Pierwszym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać, jest: jakich użytkowników chcemy pozyskać? Czy są to osoby zainteresowane znalezieniem konkretnych danych, zakupem produktów, kontaktem offline czy chcące zapoznać się z ofertą? Dla każdej grupy zdefiniowanych w ten sposób użytkowników powinny zostać stworzone osobne podstrony z konkretnymi, interesującymi informacjami – klucz do efektywnej optymalizacji serwisu stanowi wprowadzenie zmian zwiększających szansę na pozyskanie potencjalnych klientów, którzy będą realnie zaciekawieni naszą ofertą.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie mity narosły wokół tematu planowania i wdrażania optymalizacji w serwisach internetowych,
- dlaczego samo istnienie witryny w internecie to za mało, by wyświetlała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania dla najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych,
- jak Google indeksuje strony i jakie parametry bierze pod uwagę przy ich ocenie,
- jakie elementy dotyczące treści i struktury stron warto optymalizować.