Jakie korzyści zapewniają płatności ratalne klientom i właścicielom e-commerce? Czego wymagają od sprzedawców? Jak wdrożyć i promować raty w swoim sklepie internetowym? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w najnowszym wideopodcaście Tpay, którego gośćmi są Marcin Mikołajczak i Sebastian Wroński z Banku Pekao S.A.
Dlaczego warto oferować płatności ratalne
Raty jako metoda płatności w e-commerce cieszą się coraz większą popularnością. To wygodne rozwiązanie zarówno dla klientów, którzy mogą odłożyć spłatę w czasie, jak i dla sprzedawców, którym raty pomagają pozyskać nowych nabywców i zwiększyć wartość koszyków zakupowych.
Dane Biura Informacji Kredytowej potwierdzają, że kredyty ratalne w Polsce są bardzo popularne. Wzrost rok do roku wynosi około 30%. To jedyna kategoria kredytowa, która dzisiaj rośnie. Klienci bardzo lubią ten produkt, bo mogą podzielić zapłatę na kilka lub wiele części i nie odczuwają tak kosztu miesięcznego. Poza tym sam proces zakupowy jest bardzo prosty, nie wymaga szczególnych dokumentów czy formalności – mówi Marcin Mikołajczak, dyrektor Biura Sprzedaży Ratalnej i E-commerce w Banku Pekao S.A.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W przypadku rat Pekao, które dostępne są w bramce płatniczej Tpay, cały proces odbywa się online, a decyzja kredytowa może zapaść nawet w kilka minut.
Jak wdrożyć raty w e-commerce
Raty Pekao to metoda płatności dostępna w bramce płatniczej Tpay dla zarejestrowanych i zweryfikowanych sprzedawców. E-sklepy spełniające te dwa kryteria mogą również korzystać z rat 0%. Dostępne opcje można samodzielnie ustawić w Panelu Akceptanta.
W obu przypadkach nie trzeba podpisywać dodatkowej umowy z bankiem i nie ponosi się kosztu wpisu na listę pośredników kredytowych w Komisji Nadzoru Finansowego.
Co ważne, dzięki ratom klienci mogą korzystać z wygodnej formy płatności, a e-commerce otrzymuje środki od razu – to bank zajmuje się kontaktem z klientem w sprawie spłaty kredytu.
O czym pamiętać przy udostępnianiu rat w e-sklepie
Na dokonanie zakupu wpływ ma m.in. to, gdzie i jak sprzedawca informuje klientów o możliwości skorzystania z płatności ratalnych. Jak więc je promować, aby zwiększyć konwersję zakupową? Odpowiedzi uzyskasz w wideopodcaście Tpay, którego gośćmi są Marcin Mikołajczak i Sebastian Wroński z Banku Pekao S.A.
Z wideopodcastu Tpay dowiesz się m.in.:
- co jest powodem rosnącej popularności rat w e-sklepach,
- czy płatności ratalne są niezbędne w e-commerce i w jakich branżach to must have,
- jak proces ratalny przebiega w przypadku Banku Pekao S.A.,
- na czym polega wideoweryfikacja,
- jak promować raty w swoim e-commerce (i poza nim),
- jak w przypadku wyboru rat wygląda kwestia zwrotów,
- na co zwrócić uwagę podczas wdrażania rat w swoim e-sklepie,
- kto najczęściej korzysta z płatności ratalnych,
- jakie raty są najpopularniejsze w e-commerce.
Materiał powstał przy współpracy z Tpay