Arkadiusz Gwizdek nagrodzony tytułem „AD Marketer Roku 2021", T-Mobile reklamuje ofertę „Internet bez ograniczeń” na Twitchu, informacje o ludobójstwie w Ukrainie na etykietach w Leroy Merlin, wyniki badania „Polski konsument a wojna w Ukrainie”. Zapraszamy do lektury przeglądu najnowszych informacji z branży marketingu i reklamy.

Arkadiusz Gwizdek nagrodzony tytułem „AD Marketer Roku 2021″
W 10. edycji konkursu AD WO/MAN tytuł „AD Marketera Roku 2021” – przyznawany za sukcesy w marketingu, innowacyjność oraz kreatywność w budowaniu pozycji marki – zdobył Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu Škoda Polska.
Głosujący docenili Gwizdka m.in. za to, że w sytuacji kryzysowej, związanej z przerwami w międzynarodowych łańcuchach dostaw, zdecydował się na działania wzmacniające wizerunek Škoda Polska i promowanie zrównoważonego rozwoju firmy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
T-Mobile reklamuje ofertę „Internet bez ograniczeń” na Twitchu
T-Mobile wystartował z dwiema kampaniami reklamowymi oferty „Internet bez ograniczeń” na najpopularniejszej na świecie platformie do livestreamingu gier – Twitch.tv.
W pierwszej kampanii marka promuje ofertę wchodząc w interakcje z graczami League of Legends. Na potrzeby projektu agencja VMLY&R wykorzystała autorski format reklamowy, który – bazując na sztucznej inteligencji – analizuje rozgrywkę i uruchamia reklamę dokładnie w momencie, gdy wartość życia lub poziom many (mana points) postaci spada.
W drugiej kampanii również został wykorzystany autorski mechanizm inSTREAMLY, umożliwiający zautomatyzowane zaciąganie nicków użytkowników z live chatu streamu, które następnie umieszczane są bezpośrednio na kreacji. Informacje o ofercie T‑Mobile pojawiają się w trakcie streamów gier takich jak League of Legends czy Fortnite.
Grupa CCC oraz Omenaa Foundation w ramach akcji charytatywnej wspierają dzieci z Ukrainy
„Zostań, kim chcesz” – pod takim hasłem trwa akcja charytatywna fundacji Omenaa Foundation. Dzięki współpracy z Grupą CCC, która jest głównym partnerem inicjatywy, powstała limitowana kolekcja butów sportowych dla dzieci i dorosłych z rysunkami podopiecznych fundacji przedstawiającymi ich wymarzone zawody. Cały dochód ze sprzedaży kolekcji zostanie przekazany na działania edukacyjne prowadzone przez Omenaa Foundation, w tym m.in.: wsparcie edukacji dzieci z Ukrainy, z polskich domów dziecka oraz z Ghany.
Podpisy w języku ukraińskim w spotach reklamowych Lidla
Wybrane telewizyjne spoty reklamowe sieci handlowej Lidl Polska będą miały podpisy w języku ukraińskim. To kolejna inicjatywa Lidla wspierająca obywateli Ukrainy. Pierwsze reklamy z podpisami związane będą z tematyką wielkanocną.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Informacje o ludobójstwie w Ukrainie na etykietach w Leroy Merlin
Francuska sieć sklepów Leroy Merlin wciąż mierzy się ze skutkami braku decyzji o wycofaniu się z Rosji. Tym razem do akcji wkroczył warszawski artysta plastyk Bartłomiej Kiełbowicz.
„Do zabijania”, „Pojemnik na zwłoki”, „Leroy Merlin wspiera rosyjską inwazję” – to przykłady haseł, które Kiełbowicz zamieścił na zaprojektowanych przez siebie i udostępnionych w sieci grafikach-naklejkach, które przypominają sklepowe etykiety z opisami i cenami, jakie można znaleźć w Leroy Merlin. Każdy może wejść na stronę, wydrukować etykietę i podmienić ją w sklepie.
Inspiracją dla artysty były działania rosyjskich aktywistów, którzy podmieniają etykiety z ceną w rosyjskich sklepach.
Wyniki badania „Polski konsument a wojna w Ukrainie”
Jak wynika z badania Mindshare Polska „Polski konsument a wojna w Ukrainie”, 72% konsumentów nie zmieniło nawyków zakupowych pod wpływem wojny w Ukrainie. Z tego samego badania wynika, że blisko 60% respondentów lepiej postrzega firmy angażujące się w działania pomocowe, a 59% chętniej dokonuje zakupów produktów i usług firm, które wspierają obywateli Ukrainy.
A jak konsumenci postrzegają dzisiaj reklamy? Najlepiej odbierane są komunikaty reklamowe nawiązujące do wspólnych wartości (70% pozytywnych opinii) oraz działania brandowe (52%). W przypadku komunikacji sprzedażowej ocena zależna jest od samej kreacji: najwięcej negatywnych skojarzeń (37%) wywołuje wesoła i humorystyczna komunikacja.
Internauci wzywają do bojkotu firm, które nie wycofały się z Rosji
65 proc. respondentów, według badania firmy Research Partner, deklaruje, że nie będzie kupować produktów w międzynarodowych sieciach handlowych, które nie wycofały się z Rosji. Bojkot marek trwa również w sieci, co potwierdza firma SentiOne, która przeanalizowała ponad 75 tys. wypowiedzi we wszystkich językach europejskich na temat wojny w Ukrainie. Najczęściej wymienianą marką w kontekście bojkotu była francuska sieć Leroy Merlin. Informacja o wypowiedzi ukraińskiego Ministra Obrony Ołeksija Reznikowa krytykującej firmę za pozostanie na rosyjskim rynku wygenerowała zasięgi na poziomie 17 mln wyświetleń i była udostępniana na wszystkich platformach społecznościowych w języku angielskim, polskim, ukraińskim i francuskim.
Warto posłuchać:
Dominik Swadźba: Jak pozyskać 150 000 pacjentów i 25 milionów przychodów
Warto wziąć udział:
12 kwietnia, szkolenie online: Google Ads i e-commerce w 2022 r. Najważniejsze zmiany i sprawdzone strategie rozwoju kampanii. Co się zmieniło i zmieni w Google Ads, i jak dopasować się do tych zmian? Jakie potrzeby i cele spełniają poszczególne typy kampanii? Jakie są plusy i minusy poszczególnych struktur konta Google Ads i strategii ustalania stawek? W jakim momencie jesteś gotowy na rozszerzenie działań o kampanie eksportowe i jakie przyjąć KPI?
26 kwietnia, szkolenie online: Skuteczna promocja na TikToku. Jak wykorzystać potencjał aplikacji w marketingu i e-commerce. W jaki sposób tworzyć angażujące treści dopasowane do TikToka bez tańczenia i robienia z siebie błazna? Czy ważniejsza jest liczba filmów czy ich jakość? Jak „ugryźć” TikToka i prowadzić go skutecznie, codziennie pozyskując nowych potencjalnych klientów? Jak skutecznie budować wizerunek i sprzedawać na TikToku w oparciu o merytoryczne filmy?
27 kwietnia, szkolenie online: Kreatywny marketing B2B. Jak wykorzystać wiedzę nabytą w marketingu B2C do działań B2B. Co łączy marketing B2C i B2B, a jakie są zasadnicze różnice między nimi? Czy działania marketingowe w biznesie B2B mogą być inspirujące i kreatywne? Czy marketerzy z doświadczeniem w B2C mogą zbudować skuteczną strategię marketingową dla firmy B2B i jak to zrobić? Jakie narzędzia typowe dla marketingu B2C można użyć również w B2B, a z jakich lepiej nie korzystać?
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.