Arkadiusz Gwizdek nagrodzony tytułem „AD Marketer Roku 2021", T-Mobile reklamuje ofertę „Internet bez ograniczeń” na Twitchu, informacje o ludobójstwie w Ukrainie na etykietach w Leroy Merlin, wyniki badania „Polski konsument a wojna w Ukrainie”. Zapraszamy do lektury przeglądu najnowszych informacji z branży marketingu i reklamy.
Arkadiusz Gwizdek nagrodzony tytułem „AD Marketer Roku 2021″
W 10. edycji konkursu AD WO/MAN tytuł „AD Marketera Roku 2021” – przyznawany za sukcesy w marketingu, innowacyjność oraz kreatywność w budowaniu pozycji marki – zdobył Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu Škoda Polska.
Głosujący docenili Gwizdka m.in. za to, że w sytuacji kryzysowej, związanej z przerwami w międzynarodowych łańcuchach dostaw, zdecydował się na działania wzmacniające wizerunek Škoda Polska i promowanie zrównoważonego rozwoju firmy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
T-Mobile reklamuje ofertę „Internet bez ograniczeń” na Twitchu
T-Mobile wystartował z dwiema kampaniami reklamowymi oferty „Internet bez ograniczeń” na najpopularniejszej na świecie platformie do livestreamingu gier – Twitch.tv.
W pierwszej kampanii marka promuje ofertę wchodząc w interakcje z graczami League of Legends. Na potrzeby projektu agencja VMLY&R wykorzystała autorski format reklamowy, który – bazując na sztucznej inteligencji – analizuje rozgrywkę i uruchamia reklamę dokładnie w momencie, gdy wartość życia lub poziom many (mana points) postaci spada.
W drugiej kampanii również został wykorzystany autorski mechanizm inSTREAMLY, umożliwiający zautomatyzowane zaciąganie nicków użytkowników z live chatu streamu, które następnie umieszczane są bezpośrednio na kreacji. Informacje o ofercie T‑Mobile pojawiają się w trakcie streamów gier takich jak League of Legends czy Fortnite.
Grupa CCC oraz Omenaa Foundation w ramach akcji charytatywnej wspierają dzieci z Ukrainy
„Zostań, kim chcesz” – pod takim hasłem trwa akcja charytatywna fundacji Omenaa Foundation. Dzięki współpracy z Grupą CCC, która jest głównym partnerem inicjatywy, powstała limitowana kolekcja butów sportowych dla dzieci i dorosłych z rysunkami podopiecznych fundacji przedstawiającymi ich wymarzone zawody. Cały dochód ze sprzedaży kolekcji zostanie przekazany na działania edukacyjne prowadzone przez Omenaa Foundation, w tym m.in.: wsparcie edukacji dzieci z Ukrainy, z polskich domów dziecka oraz z Ghany.
Podpisy w języku ukraińskim w spotach reklamowych Lidla
Wybrane telewizyjne spoty reklamowe sieci handlowej Lidl Polska będą miały podpisy w języku ukraińskim. To kolejna inicjatywa Lidla wspierająca obywateli Ukrainy. Pierwsze reklamy z podpisami związane będą z tematyką wielkanocną.
Informacje o ludobójstwie w Ukrainie na etykietach w Leroy Merlin
Francuska sieć sklepów Leroy Merlin wciąż mierzy się ze skutkami braku decyzji o wycofaniu się z Rosji. Tym razem do akcji wkroczył warszawski artysta plastyk Bartłomiej Kiełbowicz.
„Do zabijania”, „Pojemnik na zwłoki”, „Leroy Merlin wspiera rosyjską inwazję” – to przykłady haseł, które Kiełbowicz zamieścił na zaprojektowanych przez siebie i udostępnionych w sieci grafikach-naklejkach, które przypominają sklepowe etykiety z opisami i cenami, jakie można znaleźć w Leroy Merlin. Każdy może wejść na stronę, wydrukować etykietę i podmienić ją w sklepie.
Inspiracją dla artysty były działania rosyjskich aktywistów, którzy podmieniają etykiety z ceną w rosyjskich sklepach.
Wyniki badania „Polski konsument a wojna w Ukrainie”
Jak wynika z badania Mindshare Polska „Polski konsument a wojna w Ukrainie”, 72% konsumentów nie zmieniło nawyków zakupowych pod wpływem wojny w Ukrainie. Z tego samego badania wynika, że blisko 60% respondentów lepiej postrzega firmy angażujące się w działania pomocowe, a 59% chętniej dokonuje zakupów produktów i usług firm, które wspierają obywateli Ukrainy.
A jak konsumenci postrzegają dzisiaj reklamy? Najlepiej odbierane są komunikaty reklamowe nawiązujące do wspólnych wartości (70% pozytywnych opinii) oraz działania brandowe (52%). W przypadku komunikacji sprzedażowej ocena zależna jest od samej kreacji: najwięcej negatywnych skojarzeń (37%) wywołuje wesoła i humorystyczna komunikacja.
Internauci wzywają do bojkotu firm, które nie wycofały się z Rosji
65 proc. respondentów, według badania firmy Research Partner, deklaruje, że nie będzie kupować produktów w międzynarodowych sieciach handlowych, które nie wycofały się z Rosji. Bojkot marek trwa również w sieci, co potwierdza firma SentiOne, która przeanalizowała ponad 75 tys. wypowiedzi we wszystkich językach europejskich na temat wojny w Ukrainie. Najczęściej wymienianą marką w kontekście bojkotu była francuska sieć Leroy Merlin. Informacja o wypowiedzi ukraińskiego Ministra Obrony Ołeksija Reznikowa krytykującej firmę za pozostanie na rosyjskim rynku wygenerowała zasięgi na poziomie 17 mln wyświetleń i była udostępniana na wszystkich platformach społecznościowych w języku angielskim, polskim, ukraińskim i francuskim.
Warto posłuchać:
Dominik Swadźba: Jak pozyskać 150 000 pacjentów i 25 milionów przychodów
Warto wziąć udział:
12 kwietnia, szkolenie online: Google Ads i e-commerce w 2022 r. Najważniejsze zmiany i sprawdzone strategie rozwoju kampanii. Co się zmieniło i zmieni w Google Ads, i jak dopasować się do tych zmian? Jakie potrzeby i cele spełniają poszczególne typy kampanii? Jakie są plusy i minusy poszczególnych struktur konta Google Ads i strategii ustalania stawek? W jakim momencie jesteś gotowy na rozszerzenie działań o kampanie eksportowe i jakie przyjąć KPI?
26 kwietnia, szkolenie online: Skuteczna promocja na TikToku. Jak wykorzystać potencjał aplikacji w marketingu i e-commerce. W jaki sposób tworzyć angażujące treści dopasowane do TikToka bez tańczenia i robienia z siebie błazna? Czy ważniejsza jest liczba filmów czy ich jakość? Jak „ugryźć” TikToka i prowadzić go skutecznie, codziennie pozyskując nowych potencjalnych klientów? Jak skutecznie budować wizerunek i sprzedawać na TikToku w oparciu o merytoryczne filmy?
27 kwietnia, szkolenie online: Kreatywny marketing B2B. Jak wykorzystać wiedzę nabytą w marketingu B2C do działań B2B. Co łączy marketing B2C i B2B, a jakie są zasadnicze różnice między nimi? Czy działania marketingowe w biznesie B2B mogą być inspirujące i kreatywne? Czy marketerzy z doświadczeniem w B2C mogą zbudować skuteczną strategię marketingową dla firmy B2B i jak to zrobić? Jakie narzędzia typowe dla marketingu B2C można użyć również w B2B, a z jakich lepiej nie korzystać?
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.