Sportowe emocje podczas mundialu, ekscytacja z kolejnych nagród branżowych - tak, to zdecydowanie dla wielu był tydzień pełen ekscytacji. Brand24 wypuścił za to raport 100 influencerów z digital marketingu - jesteśmy ciekawi, ilu z nich wcześniej już znaliście? Poza tym, w konkursie PETA do wygrania milion dolarów, czy restauracja otworzona przez francuski portal.
Reakcje marek podczas mundialu: wygrany mecz Polska – Arabia Saudyjska
Sobotni mecz Polska – Arabia Saudyjska wzbudził ogrom emocji. Poza kontrowersjami związanymi z mundialem w Katarze, o których wspominaliśmy w ostatniej prasówce, marki bacznie obserwują mecze, by móc wykorzystać związane z nimi kreacje RTM.
Idealnym przykładem jest adidas, który zadziałał szybko z promocją na TikToku. Wykorzystując polskich piłkarzy ubranych w produkty z widocznym logotypem marki nawiązują do wygranego meczu z przewrotnym hasłem spinającym video „Impossible is nothing”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
@adidas Impossible is nothing
Szybką reakcją wykazał się też InPost, który z okazji meczu pod hasztagiem #krótkapiłka przekazał użytkownikom możliwość nadania darmowej przesyłki. Poinformowali o tym powiadomieniem z aplikacji, które ukazało się na urządzeniach użytkowników po zakończonym meczu.
Interesuje Cię temat RTM? Dowiedz się więcej o tworzeniu takich kreacji w artykule Moniki Bartnik: Kiedy real-time marketing ma szansę na sukces, a kiedy może okazać się porażką.
Konkursy: YouTube Works Awards rozdane
YouTube Works Awards to konkurs, który powstał w 2021 roku w celu wyróżnienia i nagradzania najciekawszych i najskuteczniejszych działań wykorzystujących w Polsce platformę YouTube. Rozstrzygnięcie drugiej edycji już za nami. Kto wygrał? Poniżej ściągawka.
- Multiscreen Excellence: Biedronka, Jeronimo Martis
- Compelling Storytelling: Storytel, Don’t Panic Produtcion
- Art & Culture: McCann Poland i Mastercard
- Ingenious Insight: Force for Good i Grand Prix: YES i 180heartbeats + Jung v Matt
- Action Driver: Grupa Maspex, Dziadek do Orzechów
- Underdog: Projekt Fotografii, RocketJobs.pl, Varsztatovnia i F25 Production House
Milion dolarów dla tego, kto wymyśli wegański substytut wełny – PETA ogłasza konkurs
PETA (People for The Ethical Treatment of Animals) to organizacja, która od lat 80. XX wieku walczy globalnie o prawa zwierząt. W celu poprawy ich bytu ogłasza konkurs dla tej osoby (lub firmy – bez wykluczeń), która wynajdzie wegański substytut wełny. Warunkiem jest to, by spełniał te same wartości, czyli miał takie same funkcjonalności, teksturę i właściwości (też estetyczne).
Alternatywa ma ukrócić cierpienia zwierząt, które coraz częściej traktowane są, jako produkty masowe. Zgłoszenia wraz z próbkami przyjmowane są do 28 lipca 2023 roku. Więcej szczegółów oraz formularz konkursowy dostępne na stronie PETA.
Podcast „Ja i moje przyjaciółki idiotki” Okuniewskiej przetłumaczony na migowy
Pierwszy odcinek podcastu Okuniewskiej „Ja i moja przyjaciółki idiotki” ukazał się w 2019 roku i natychmiast zaczął zbierać pierwszych fanów programu. Odcinki opowiadały o sytuacjach, z którymi znaczna część społeczeństwa się mierzy, problemach i trudnościach w relacjach, ale też całkiem przyziemnych sprawach. Dotykają one każdego, niezależnie od płci, dlatego wspomniane „przyjaciółki” to nie tylko kobiety, ale każdy, kto utożsamia się z daną sytuacją.
Teraz, twórczyni we współpracy z firmą Reserved i Słucham miała możliwość udostępnić odcinki także osobom niesłyszącym. Przetłumaczone zostały 52 odcinki programu. Za tłumaczenie odpowiada Alicja Szurkiewicz, CODA (dorosłe słyszące dziecko niesłyszących rodziców).
So Food – restauracja, z której posiłki inspirowane są przeciwnikami w mundialu i przekazywane potrzebującym
Pozostając w wątku różnych podejść do mundialu. So Foot to jeden z większych (francuskich) magazynów internetowych o tematyce sportowej. W związku z tym, że wiele ich fanów postanowiło zbojkotować wydarzenie, ale równie wiele chciało uczestniczyć w sportowych emocjach. Nie zrezygnowali z informowania o kolejnych meczach, jednak stworzyli też coś dla osób, które postanowiły nie uczestniczyć w kibicowaniu.
So Foot uruchomił restaurację So Food, w której podczas każdego meczu reprezentacji francuskiej uczestnicy nauczą się różnych dań. W 90 minut (czas trwania meczu) nauczą się przepisów oryginalnych przysmaków kuchni ich przeciwników w danym meczu. Wszystkie przygotowane posiłki w restauracji So Food zostaną przekazane organizacji charytatywnej #onremplitefrige. Organizacja przekaże posiłki uczniom w potrzebie.
Facebook i Instagram zwiększają troskę o bezpieczeństwo nastolatków na swoich platformach
Po aktualizacji każda osoba poniżej 16 r.ż (a w niektórych przypadkach 18) dołączając do społeczności Facebooka z automatu będzie miała bardziej rygorystyczne ustawienia prywatności niż wcześniej. Testom ulegają obecnie funkcje, które mają na celu zwiększyć ograniczenie niechcianych interakcji ze strony dorosłych użytkowników do nastolatków oraz zachęcić (nastolatków) do korzystania z narzędzi bezpieczeństwa Meta, wspierających sygnalizowanie niepokojących zachowań.
Meta jednocześnie informuje, że pracuje dalej nad opracowaniem rozwiązania, które pomoże powstrzymać rozprzestrzenianie w internecie prywatnych, intymnych zdjęć, które ulegają wyciekom.
Raport: Top 100 influencerów digital marketing
100 sylwetek wybitnych ludzi reprezentujących branżę reklamową, na globalnej scenie zebrane w jednym, obszernym raporcie Brand24. Polecamy zapoznać się chociażby poszukując inspiracji dla swoich nowych działań promocyjnych, ale również, by spojrzeć, jak prowadzą oni marki osobiste i na jaki sposób komunikacji stawiają w swoich kanałach.
Pełen raport dostępny jest do pobrania na stronie Brand24.
Najdroższe posty sponsorowane na Instagramie
Kto w tym roku miał największy zysk z promocji produktów na swoim instagramowym koncie? Wbrew skojarzeniom – nie są to Kardashianki (chociaż Kylie Jenner plasuje się na drugim miejscu podium). Pierwsze miejsce zyskał Cristiano Ronaldo. Według szacunków za jeden jego post marki zapłacą ok. 2.4 miliona dolarów. Topową dziesiątkę zamyka Kendall Jenner z wynikiem 1.29 miliona dolarów za post. Warto spojrzeć, że rodzina Kardashianów zajmuje 4 na 10 miejsc rankingu.
YouTube: Zakupy w shortsach
Użytkownicy platformy w Brazylii, USA, Kanadzie, Indiach i Australii z początkiem 2023 będą mieli szansę wypróbować możliwość zakupów bezpośrednio w formacie shorts. YouTube umożliwi firmom umieszczanie produktów w materiale uzupełnionym o link konwertujący bezpośrednio do zakupu. Serwis będzie również testował rozwiązania prowizyjne dla influencerów sprzedających produkty z wykorzystaniem linków w filmach.
TikTok dołączył do GSMA
Po kolei. Czym jest GSMA? To międzynarodowa organizacja handlowa zrzeszająca parasolowo operatorów sieci telefonii komórkowej drugiej i trzeciej generacji, producentów urządzeń, firmy programistyczne i organizacje internetowe. Członkostwo ma na celu m.in. wsparcie rozwoju nowych technologii komunikacji.
Wśród tematów, w jakich rozwoju uczestniczy GSMA (i będzie uczestniczył TikTok w roli członka organizacji) są m.in.: roaming, Internet of Behaviour, sztuczna inteligencja, 5G, czy cyberbezpieczeństwo. To kolejny krok marki w celu umocnienia pozycji biznesowej oraz podkreśleniu pozycji, jako marki innowacyjnej.
Warto posłuchać
Światowe trendy w content marketingu na 2023 rok. Prosto z konferencji Content Marketing World. Łukasz Kosuniak i Igor Belobradek
Kreatywność wspierana nowymi technologiami i sztuczną inteligencją: Strefa Psyche Uniwersytu SWPS
Przyjaciele: Od Y do Z. Anna Konieczyńska i Klementyna Szczuka
Warto obserwować
- TikTok: TimeForBusiness
- LinkedIn: Jakub Gierszyński
- Instagram: UOKiK
Dobrego tygodnia!