Czy wiesz, że jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek produktowych w polskim internecie jest… wyszukiwarka Allegro? Poszukiwania produktu w tym miejscu rozpoczyna 30% polskich internautów. Dla porównania: od Google’a swoją ścieżkę zakupową zaczyna 18% Polaków1. Jeśli Twoja firma sprzedaje produkty na Allegro lub z ramienia agencji prowadzisz działania marketingowe dla obecnych tam klientów, podpowiemy Ci, jak wykorzystać skalę serwisu do budowania świadomości marki i zwiększania sprzedaży.
Konkurencja na Allegro jest ogromna – ok. 135 tys. firm wystawia tam ponad 250 mln ofert. Zanim kupujący dotrze do Twojego produktu, prawdopodobnie będzie musiał przejść przez co najmniej stronę podobnych ofert lub sporo się nascrollować w telefonie. Dlatego warto się wyróżnić i zaprezentować towar jak największej liczbie zainteresowanych nim odbiorców. Umożliwiają to m.in. rozwiązania reklamowe Allegro Ads, które pomogą Ci szybciej dotrzeć do kupujących za pośrednictwem różnych form przekazu.
Wskazówka
Za pomocą Allegro Ads wzmocnisz sprzedaż i pozycję na największej polskiej platformie e-commerce. To rozwiązanie kierowane zarówno do samodzielnych sprzedawców, przedstawicieli marek, retailerów, jak i do agencji e-commerce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Daj się zauważyć i… dodać do koszyka
Reklama Allegro Ads pomoże Ci zostać dostrzeżonym, dzięki czemu więcej kupujących trafi na Twoje oferty, pozna asortyment sklepu i finalnie zakupi produkty. Jak najlepiej wykorzystać tę możliwość? Być obecnym na wszystkich etapach ścieżki zakupowej.
Za pomocą Allegro Ads można wygenerować do 10 dodatkowych punktów styku kupującego z produktem!
W każdym z nich jesteś w stanie przyciągnąć do siebie klientów. Jest to możliwe dzięki temu, że Twoja oferta w formie reklamy wyświetla się dużo wcześniej, niż miałoby to miejsce bez tego wsparcia.
Wybierz formę reklamy realizującą Twoje cele
Sprzedawca reklamujący się z Allegro Ads może uzyskiwać jednocześnie dwie korzyści: zwiększać sprzedaż oraz budować rozpoznawalność marki. Wystarczy skorzystać z dostępnych narzędzi. Są to:
- reklama graficzna – za jej pomocą można jednocześnie reklamować konkretne oferty i markę czy sklep, bez wskazywania produktów,
- oferty sponsorowane – skierowane do użytkownika na samym końcu ścieżki zakupowej, który już dokładnie wie, czego szuka.
Przykład
Użytkownik zastanawia się nad zakupem portfela. Za pomocą reklamy graficznej możesz wskazać mu swój sklep zajmujący się sprzedażą galanterii skórzanej i skierować go do wszystkich swoich ofert portfeli. W ten sposób kupującemu pokazywany jest szeroki asortyment konta sprzedażowego. Natomiast jeśli skorzystasz z ofert sponsorowanych, po wpisaniu przez użytkownika frazy „brązowy skórzany portfel męski” pojawią mu się reklamy dokładnie takich ofert, jakich ten oczekuje.
Zrób to sam (lub pozwól, by ktoś zrobił wszystko za Ciebie)
Aby zacząć działać z Allegro Ads, należy mieć dostęp do firmowego konta na Allegro. Dzięki niemu możesz się zalogować do panelu Allegro Ads (na stronie allegro.pl/ads).
Panel został stworzony z myślą o użytkowniku, który nie ma doświadczenia w prowadzeniu działań reklamowych. Intuicyjny podział na kampanie i grupy reklam pomoże Ci szybko aktywować pierwsze oferty. Dodatkowo otrzymasz pełną kontrolę nad budżetem reklamowym oraz komplet danych dotyczących wyświetleń, interakcji czy wartości sprzedaży wygenerowanej za pomocą reklam.
Jeżeli natomiast nie chcesz prowadzić działań reklamowych samodzielnie, możesz skorzystać z doświadczenia ponad
200 agencji należących do programu Allegro Ads Partner (allegro.pl/ads/partner).
Wskazówka
Eksperci Allegro Ads Partner kompleksowo opiekują się działaniami reklamowymi na Allegro. Wystarczy nawiązać kontakt z agencją należącą do programu, a na pewno zaproponuje ona najlepsze rozwiązania, które będą odpowiadać celom Twojej firmy.
Dotrzyj do użytkowników
Rola marketplace’ów w handlu internetowym rośnie. Pokazują to m.in. dane Allegro: średnia wartość sprzedaży na jednego kupującego zwiększyła się w I kwartale 2022 r. o ponad 14% rok do roku. Warto skorzystać z tego potencjału wzrostu i kierować więcej użytkowników internetu do sklepów na Allegro za pomocą reklamy Allegro Ads.
Dzięki różnym formom przekazu oraz całemu wachlarzowi możliwości emisji formatów reklamowych (od sieci Google’a, przez sam portal, po remarketing) dotarcie do osób najbardziej zainteresowanych zakupem znacznie wzrasta, co przekłada się na najważniejsze – wzrost sprzedaży.
Komentarz eksperta: Krzysztof Janosiewicz
Paid ads growth manager w Sempai – agencji reklamowej mającej status Partnera+ w programie Allegro Ads Partner.
Jak korzystanie z Allegro Ads wpływa na sprzedaż firm oferujących swoje produkty na Allegro?
Krzysztof Janosiewicz: Sprzedawcy, którzy chcą wykreować popyt na swoje produkty, pochwalić się nowym asortymentem czy wyróżnić się na tle innych, dzięki Allegro Ads zyskują o wiele więcej możliwości. Odpowiednio prowadzone kampanie potrafią zwiększyć sprzedaż nawet na samym początku przygody z serwisem. Allegro Ads to system do maksymalizacji zysków. Oferty sponsorowane będą generować najwięcej transakcji, a reklamy graficzne – zwiększać samą sprzedaż, jak również świadomości marki.
Czy system Allegro Ads traktowany jest przez sprzedawców internetowych jako uzupełnienie portfolio reklamowego czy może to podstawa ich działań reklamowych?
Dużo zależy od specyfiki biznesu, ale dla większości e-commerce system Allegro Ads będzie idealnym źródłem dywersyfikacji przychodów. Zarówno w przypadku sprzedawców, którzy dopiero startują z biznesem, jak i tych, którzy nie chcą prowadzić własnej witryny, nie mają najniższych cen albo działają np. w dropshippingu – będzie to pierwszy wybór i motor napędowy sprzedaży.
Dlaczego warto zlecić prowadzenie kampanii Allegro Ads partnerowi Allegro Ads?
Partnerzy Allegro Ads – w tym nasza agencja – mają duże doświadczenie w realizacji projektów dla sprzedawców z wielu branż. Możemy to wykorzystać przy tworzeniu strategii dla nowych klientów. Wiemy, jak prowadzić działania, które wpłyną na jakość i trafność ofert. Dodatkowo dzięki dostępowi do narzędzi i szkoleń znamy Allegro Ads od podszewki. Nasze know-how, wewnętrzne metody maksymalizacji przychodów oraz ROI są znaczącym wsparciem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych sprzedawców na Allegro.
- „Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2022” – raport Atena Research and Consulting.
Materiał partnera