Od wielu lat unikatowa i wartościowa treść jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych z punktu widzenia SEO. Według Google tekst jest unikatowy w momencie, gdy znajduje się tylko na jednej podstronie. Niestety nie każdy sklep może sobie pozwolić, by zachować unikatowość. Dlaczego? Powodem są oczywiście pieniądze i czas.

Według raportu Senuto „E-commerce w Polsce 2021” sklep internetowy ma średnio zindeksowane 4031 podstrony. Jeśli każda z nich miałaby po 2 tys. znaków, a koszt napisania 1 tys. znaków to 20 zł to… średni koszt przygotowania samych treści w sklepie wyniósłby ponad 160 tys. złotych! A to tylko ułamek działań prowadzonych przez właścicieli sklepów.
Zatem, w jaki sposób można poradzić sobie z problemem unikatowości, gdy mamy ograniczony budżet? Sprawdźmy to!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Teksty produktowe – częste problemy
Budując swój sklep internetowy, otrzymałeś opisy produktów od producentów oraz dostawców. Niewiele się zastanawiając, umieściłeś je w swojej witrynie. Niestety, podobnie zrobiło już kilkunastu, a może nawet kilkudziesięciu, właścicieli sklepów o podobnej tematyce. Z punktu widzenia Google, powielana treść nie ma zbyt dużej wartości. Może nawet zostać uznana za duplikat i wcale nie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.
Powtarzające się opisy produktów w wynikach wyszukiwania (źródło: Google.pl)
Dodatkowym problemem w Twoim sklepie może być także duplikacja treści między podobnymi produktami. Częstym zjawiskiem jest umieszczanie identycznych (lub bardzo podobnych) treści, w których zmieniono jedynie tytuł oraz kilka parametrów. W takim wypadku najczęściej te dwa produkty będą ze sobą konkurować o pozycję w Google.
Rozwiązaniem problemu jest oczywiście stworzenie unikatowych treści. W pierwszej chwili jednym z nasuwających się na myśl rozwiązań jest zlecenie przygotowania takich opisów. Jeśli w Twoim sklepie niemal 1 tys. produktów potrzebuje wysokiej jakości opisów o długości 3 tys. znaków (lub więcej), a 1 tys. znaków to koszt od 15 do 50 zł (w zależności od branży) to… wartość Twojego zlecenia wyniesie 45 tys. – 150 tys. złotych! Niestety niewiele biznesów, szczególnie początkujących, może pozwolić sobie na takie działania.
Co możesz zrobić w tej sytuacji? Pomyśl o parafrazie tekstów.
Parafraza tekstów AI
Czym jest parafraza tekstów? Parafraza tekstu to wyrażenie tej samej treści, ale innymi słowami. Wartość merytoryczna tekstu zostaje taka sama. Kilkanaście lat temu parafraza była popularnym procederem w SEO. Niestety jej jakość była bardzo niska, ponieważ proces ten opierał się na przepisywaniu zdań poprzez zastosowanie synonimów, a zdania często nie miały sensu. W 2011 r. pojawiła się aktualizacja Google o nazwie Panda. Miała ona za zadanie walkę ze stronami o niskiej wartości oraz treściami, które nie są unikatowe. Treści z parafrazatorów przestały mieć jakąkolwiek wartość (a nawet mogły doprowadzić do otrzymania przez stronę kary!), więc specjaliści SEO zrezygnowali z ich wykorzystywania.
Parafraza opisów produktów z wykorzystaniem AI Webmity
Czy zatem w 2022 r. można skutecznie parafrazować treści? Tak, pod warunkiem jednak, że zostanie to poprawnie zrobione. Parafrazę bowiem można wesprzeć sztuczną inteligencją (AI), tak jak dzieje się to w Webmity.
Algorytm AI nie tylko synonimizuje treści, ale stara się także je zrozumieć. Odnajduje zależności między zdaniami oraz paragrafami, a także stara się odnaleźć kontekst i intencyjność wypowiedzi. Dzięki temu powstały tekst pozbawiony jest błędów gramatycznych oraz cechuje się unikatowością. Jakość tekstów została bardzo dobrze oceniona przez specjalistów. Teksty przygotowane przez AI w powyższym narzędziu nie odbiegały właściwościami od treści tworzonych przez copywriterów. W dodatku z narzędzia możesz korzystać w wielu językach. Co jeszcze jest ciekawego w parafrazowaniu wspartym przez AI? Przede wszystkim to, że na podstawie jednego tekstu możesz stworzyć kilka innych.
Jeśli chodzi o obsługę, wszystko jest bardzo proste i intuicyjne. Dodatkowo cały proces parafrazowania trwa zaskakująco krótko. Wystarczy, że wkleisz tekst źródłowy i po kilku sekundach otrzymasz nowy. Spójrz na przykłady poniżej.
Przykład
Tekst produktowy
JBL Xtreme 3
Ciesz się doskonałą jakością dźwięku wszędzie tam, gdzie jesteś. Na basenie. Podczas pikniku. Gdy się relaksujesz. Bez muzyki nie ma imprezy. Przenośny głośnik Bluetooth JBL Xtreme 3 z gracją generuje imponujący dźwięk JBL Original Pro. Cztery przetworniki i dwa pulsujące radiatory basowe JBL sprawiają, że potężny dźwięk przyciąga uwagę wszystkich, a dzięki funkcji PartyBoost możesz połączyć więcej głośników obsługujących tę technologię, by emocje muzyczne nabrały nowego wymiaru. Drobny deszcz z kolei mógłby pokrzyżować Wam plany, jednak wodoodporny i pyłoszczelny Xtreme 3 pozostanie niewzruszony. Zawsze możesz też skorzystać z poręcznego paska z wbudowanym otwieraczem do butelek, aby łatwo przenieść imprezę pod dach. JBL Xtreme 3 – wywołuje falę poruszenia wszędzie tam, gdzie się pojawia.
Cechy i zalety:
- Imponujący dźwięk JBL Pro.
- Dzięki czterem przetwornikom i dwóm radiatorom pasywnym JBL z łatwością zanurzysz się w dynamicznym, pełnowymiarowym dźwięku o głębokich basach i wysokiej szczegółowości. Zatrać się w muzyce, gdziekolwiek jesteś.
- 15 godzin odtwarzania.
Dobra zabawa nie powinna szybko się kończyć. Głośnik JBL Xtreme 3 ma akumulator wystarczający aż na 15 godzin, więc możesz bawić się przez cały dzień i całą noc.”
Parafraza AI Webmity
JBL Xtreme 3
Ciesz się doskonałą jakością dźwięku bez względu na to, gdzie jesteś. Na basenie. Na pikniku. Relaksując się. Muzyka to najlepsza rozrywka. Głośnik Bluetooth JBL Xtreme 3 bez wysiłku emituje potężny dźwięk JBL Original Pro. Potężny dźwięk jest tworzony przez cztery przetworniki i dwa radiatory basowe JBL. Funkcja PartyBoost umożliwia podłączenie dodatkowych głośników obsługujących technologię JBL w celu zapewnienia dodatkowego wymiaru muzycznych emocji. Wodoodporny i pyłoszczelny głośnik Xtreme 3 jest w stanie wytrzymać każdy deszcz. Możesz także użyć poręcznego paska z wbudowanym otwieraczem do butelek, aby przenieść imprezę na wyższy poziom. JBL Xtreme 3 – wywołuje emocje, gdziekolwiek się znajdzie.
Zalety i funkcje:
- Imponujący dźwięk JBL Pro.
- Cztery przetworniki i dwa pasywne radiatory JBL pozwolą Ci zanurzyć się w dynamicznym, pełnozakresowym dźwięku z głębokimi basami i wspaniałą szczegółowością.
- Możesz zatracić się w muzyce bez względu na to, gdzie się znajdujesz.
Odtwarzanie przez 15 godzin Nie musisz przestawać się bawić. Możesz bawić się cały dzień dzięki 15-godzinnemu czasowi pracy akumulatora głośnika JBL Xtreme 3.
Unikalność: 100%
Koszy wygenerowania parafrazy: 22 punkty (2,20 zł)
Podsumowując, wykorzystanie narzędzia do parafrazowania opisów produktów wspartego sztuczną inteligencją pozwala na zmniejszenie kosztów prowadzenia sklepu online oraz kampanii SEO. Jest to szczególnie przydatne w przypadku nowopowstałych e-commerce, które nie dysponują dużymi środkami na marketing.
Oczywiście żadne narzędzie nie zastąpi pracy człowieka w 100%. Każdy tekst stworzony przez parafrazator powinien zostać przejrzany lub zredagowany. Dobrze jest także powstałe w ten sposób teksty rozszerzyć o dodatkowe treści, aby podstrona produktu stała się jeszcze bardziej wartościowa dla klienta i robotów indeksujących.
Parafraza tekstu może przydać się także podczas linkowania strony poprzez wizytówki NAP, ogłoszenia czy profile. W końcu ile razy jesteś w stanie sam napisać, czym zajmuje się Twoja firma?
Tworzenie stron reklamowych (zaplecza SEO) z AI
O tym, że strona potrzebuje wartościowych linków, aby być wysoko w wynikach wyszukiwania, nie trzeba nikogo przekonywać. Aktualnie najpopularniejszą formą pozyskiwania backlinków są platformy typu Whitepress czy Linkhouse. Stanowią one fundament w działaniach linkbuildingu większości kampanii SEO. Nie powinny być jednak jedynym ich filarem.
Kiedy kupujesz artykuł sponsorowany, nie masz niestety pewności, czy wydawca utrzyma jakość portalu, którą reprezentuje w momencie transakcji. Istnieją takie parametry oceny strony jak stosunek domen in/out (przychodzących do wychodzących) oraz gęstość linków wychodzących. Czym są i jaki wpływ na SEO mają?
Jeśli kupisz link na stronie, gdzie jest 100 linków przychodzących i 9 linków wychodzących, a Twój link jest 10, to stosunek domen in/out wynosi 10. Jeśli natomiast przez pół roku ten portal opublikuje kolejne 140 artykułów sponsorowanych, to stosunek domen in/out zmniejsza się do 0.66. Siła linku gwałtownie więc spada.
Drugi wspomniany parametr to gęstość linków wychodzących, czyli stosunek liczby linków wychodzących do liczby podstron na portalu. Wybierając ofertę nie wiesz, czy w ciągu kilku tygodni publikowane treści nie będą jedynie artykułami sponsorowanymi.
W dodatku publikacja sponsorowana po kilku dniach zostanie przesunięta na kolejne podstrony serwisu, przez co nie będzie pozyskiwała tak wielu użytkowników jak na początku. Co więcej, linkowanie wewnętrzne zostanie osłabione (słabsze linkowanie wewnętrzne artykułu = mniejsza moc linku wychodzącego z artykułu).
Minusów linków z artykułów sponsorowanych jest wiele. Nie oznacza to jednak, że należy z nich całkowicie zrezygnować. Niosą one wartość dodaną, a koszt zakupu takiego linku jest jednak niższy niż utrzymanie zaplecza. Dobrym wyjściem jest urozmaicenie źródła linkowania poprzez stworzenie własnych stron reklamowych, co w branży SEO często nazywane jest prywatnym zapleczem (PBN). Strony reklamowe, które możesz tworzyć w Webmity są to głównie magazyny / blogi branżowe oraz rankingi. Dobrze stworzona sieć stron zapleczowych nie tylko przyniesie Ci linki dobrej jakości, ale także będzie kolejnym źródłem klientów.
Przeczytaj także: Jak zbudować dobre zaplecze SEO bez footprintów.
Jeśli postanowisz stworzyć dla siebie takie strony reklamowe, musisz przygotować się na nowe koszty. 10 stron reklamowych, każda po 20 artykułów (4 tys. znaków każdy) to koszt około 16 tys. złotych (mówimy tutaj o samych treściach, koszt będzie się różnił w zależności od branży). Dodatkowo, aby stale zwiększać moc strony, należy ją regularnie aktualizować, poprzez dodawanie nowych treści.
Jeśli założymy, że chcemy dodawać 10 artykułów po 4 tys. znaków miesięcznie, daje nam to kolejne 8 tys. zł za same treści (każdego miesiąca). Czy można zmniejszyć te koszty? Oczywiście, że tak. Tutaj również można skorzystać ze sztucznej inteligencji.
Tworzenie artykułów przy pomocy sztucznej inteligencji
Już od jakiegoś czasu na rynku dostępne są narzędzia do generowania artykułów za pomocą sztucznej inteligencji np. Rytr.me czy Semstorm. Opierają się one na algorytmie GPT-3.
GPT-3 – zaskakująco trafny algorytm
Algorytm GPT-3 został stworzony przez laboratorium sztucznej inteligencji OpenAI. Ponad 30 badaczy stanęło przed wyzwaniem stworzenia algorytmu, który będzie potrafił napisać merytoryczny i poprawny gramatycznie tekst. Co zaskakujące, udało im się. Podczas testów na grupie osób okazało się, że nie są oni w stanie wskazać, które artykuły napisał człowiek, a które AI.
Algorytm zapoznał się z setkami tysięcy informacji dostępnych w sieci i opiera się na wyszukiwaniu wzorców w danych, które sprawdził. GPT-3 doskonali się sam, bez udziału człowieka (model autoregresyjny).
Wskazówka
Co musisz wiedzieć o GPT-3, aby z niego korzystać?
- Podczas tworzenia tekstów AI musisz pamiętać, że algorytm ten już się nie uczy. Przestał przeszukiwać nowe dane, przez co zawarte w tekstach informacje mogą być nieaktualne.
- GPT-3 jest silnie nastawiony na wzorce, co oznacza, że może znaleźć je tam, gdzie Ty ich nie widzisz, np. w danych wejściowych, które podajesz do wygenerowania artykułów.
- GPT-3 może pomylić zbliżone do siebie pojęcia, dlatego warto doszczegółowić, czego dokładnie potrzebujesz.
Sztuczna inteligencja w Webmity
Niestety znane narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję są głównie zagraniczne i niekoniecznie radzą sobie dobrze z językiem polskim. Inaczej jest z polskim produktem Webmity.
AI w Webmity nie tylko parafrazuje teksty, ale jest w stanie sam je napisać. Wystarczy, że podasz mu słowa kluczowe (główne oraz wspierające), a on zrobi wszystko za Ciebie. Narzędzie potrafi napisać tekst o dowolnej długości i w kilku językach. Z eksperymentów wynika jednak, że sztuczna inteligencja lepiej radzi sobie z generowaniem kilku krótszych tekstów, które potem można połączyć w jeden długi artykuł.
Zapewne zastanawiasz się nad jakością tych tekstów. Bez obaw, nie są to artykuły typu „Kali jeść, Kali pić”. Zobaczmy, co sama sztuczna inteligencja mówi o sobie ;) Oto przykład artykułu.
- Podane słowa kluczowe: sztuczna inteligencja, content marketing, ai, seo, generowanie tekstów, generator tekstów,
- Długość tekstu: 1500 zzs,
- Koszt artykułu: 23 punkty (2,30 zł).
Nowe zamówienie w Webmity
Przykład
Czy sztuczna inteligencja może ułatwić content marketing?
Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, to zapewne słyszeliście o modelach GPT (generative pre-trained transformer). Te algorytmy sztucznej inteligencji są w stanie wygenerować tekst przy użyciu ponad 150 mld parametrów uczenia maszynowego. Potrafią nawet nauczyć się pisać w stylu znanych osób. Innymi słowy, tekst wygenerowany przez SI może być trudny do odróżnienia od tekstu napisanego przez człowieka. Oznacza to, że jest on nie tylko unikatowy, ale również zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek. Jeśli nie wierzysz, że SI to dobry wybór, zawsze możesz sprawdzić to samodzielnie za pomocą programu do sprawdzania plagiatów.
Sztuczna inteligencja to doskonałe narzędzie dla osób zajmujących się marketingiem treści, ponieważ może im pomóc w tworzeniu artykułów bogatych w słowa kluczowe, optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek i wykonywaniu innych zadań. Najnowsze narzędzia AI zostały zaprojektowane w celu automatyzacji takich zadań, jak korekta, streszczanie tekstów i SEO copywriting. Narzędzia te mogą skrócić czas potrzebny na wyszukiwanie i pisanie, a jednocześnie pomóc w tworzeniu lepiej sformatowanych treści. Narzędzia AI mogą również poprawić czytelność i płynność treści. W ostatecznym rozrachunku sztuczna inteligencja może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy.
Dostępne są już generatory tekstów sztucznej inteligencji, które obiecują, że nie popełniają plagiatów, są dokładniejsze w wyszukiwaniu faktów i pięciokrotnie szybsze od ludzkich autorów. Niektóre generatory tekstu SI mogą nawet podsuwać sugestie i pomysły na ulepszenie treści. Użycie takiego narzędzia sprawi, że tworzenie treści będzie szybsze i łatwiejsze, a Ty zyskasz oszczędności i więcej możliwości. Ale co z copywiterami? Chociaż narzędzia do pisania treści oparte na sztucznej inteligencji mogą w końcu ich zastąpić, aktualnie technologia ta ułatwi pisarzom tworzenie treści o wysokiej jakości.
Unikalność: 100%
Zgodzisz się chyba, że są całkiem niezłe?
Dla kogo jest Webmity?
Webmity jest idealnym narzędziem dla agencji SEO/SEM, e-commerce oraz wydawców. Agencja Fusion Marketing od lat wykorzystuje Webmity do tworzenia skutecznych stron zapleczowych dla swoich klientów opartych o teksty generowane przez AI. Dzięki temu kampanie SEO są bardziej zdywersyfikowane i uniezależnione od wydawców portali. Co więcej, strony zapleczowe łatwo sklonować na inne języki, co oznacza wygodną ekspansję zagraniczną.
Panel Webmity
Czy automatyzacja treści jest bezpieczna dla SEO?
Odpowiedź na to pytanie zapewne najbardziej Cię interesuje. Jaki wpływ na SEO ma automatyzacja treści? Czy jest ona skuteczna i bezpieczna? Odpowiedź jest prosta – TAK!
Na podstawie obserwacji Google nie jest w stanie rozróżnić, czy treść jest wygenerowana przez maszynę czy napisana przez człowieka. Artykuły powstałe dzięki sztucznej inteligencji osiągają zadowalające pozycje w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.
Ciągle żyjemy w biegu, brakuje nam czasu na dopinanie wszystkich spraw i poszukujemy coraz to nowych rozwiązań, aby usprawnić pracę. Nie da się ukryć, że możliwości, które daje nam aktualnie sztuczna inteligencja są ogromne. Nic więc dziwnego, że korzystanie z niej, np. do parafrazowania tekstów czy nawet pisania ich od nowa, cieszy się ogromną popularnością. Zawsze jednak warto trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, czy każda treść, którą zamierzamy opublikować jest tym, czego właśnie oczekujemy. Wyłącznie wtedy mamy pewność, że narzędzie, z którego korzystamy spełnia nasze oczekiwania w 100%.
Materiał partnera