Już za moment na ekrany wszystkich telewizorów wjedzie kultowa ciężarówka Coca-Coli, w radiu zabrzmi popularne „Last Christmas” zespołu Wham!, a Polacy w poszukiwaniu prezentów dla bliskich ruszą tłumnie na zakupy. Co ważne, mniej więcej połowa z nich wybierze sklepy internetowe. Czwarty kwartał już wystartował. Czy jesteś na niego gotowy?
Jak podaje raport Deloitte „Świąteczne wydatki Polaków. Spontaniczna rozrzutność czy chłodna kalkulacja? Prezentacja wyników badania świątecznych zwyczajów konsumenckich w Polsce i w Europie w 2017 r.”, pierwsza połowa grudnia jest niezmiennie najpopularniejszym terminem zakupów. Jednak coraz mniej Polaków deklaruje chęć ich robienia w ostatniej chwili, a coraz więcej osób świąteczne wydatki planuje już w listopadzie. Polscy konsumenci są również bardziej od większości badanych nacji skłonni do przechodzenia ze sklepów stacjonarnych do kanału online.
Według wspomnianego badania średni planowany rodzinny budżet świąteczny wyniósł w 2017 r. 882 zł. Prawie połowa Polaków kupiła prezenty w kanale online i wydała tam 42% przeznaczonych na nie pieniędzy (pozostała część przypadła na offline). To daje nam czwarte miejsce spośród badanych państw. Większy udział kanału online w wydatkach prezentowych odnotowały tylko Wielka Brytania (51%), Niemcy (48%) i Holandia (44%). W Polsce w tym roku można się spodziewać stabilnego wzrost całkowitych wydatków na prezenty o 3,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest więc o co walczyć.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Do bieżącego wydania dołączony jest kalendarz ikomersiaka z najważniejszymi datami na 2019 r.
lub sprawdź
Z najnowszego numeru „E-commerce w Praktyce” dowiesz się m.in.:
- jakie kanały dotarcia do klienta warto wykorzystać przed świętami,
- jak zaspokoić potrzeby użytkowników e-sklepu w okresie świątecznym,
- które elementy działania sklepu należy analizować cały rok, by w święta sprzedawać więcej,
- jak nie stracić klienta po świętach i jakie kroki podjąć, by utrzymać jego lojalność w 2019 r.,
- kiedy zacząć przygotowania do sezonu świątecznego w SEO i Google Ads, co jeszcze można zrobić i jak się lepiej przygotować za rok,
- w jakie pułapki można wpaść podczas przygotowywania kampanii w wyszukiwarce przed świętami,
- kiedy i jakie działania warto podjąć, aby przygotować firmę do sprzedaży na Amazonie w okresie świąt,
- jakie problemy mogą się pojawić w trakcie sprzedaży świątecznej na Amazonie i jak sobie z nimi poradzić.
W temacie numeru dodatkowo wyjaśniamy:
- jak analizować i wykorzystywać dane, które klienci pozostawiają w e-sklepie,
- jak prowadzić komunikację z klientami, by wywoływać u nich oczekiwane reakcje,
- jakie korzyści dla klientów i sklepu internetowego niesie single customer view,
- jakie są rozwiązania alternatywne dla rabatów i promocji w e-commerce,
- jakie techniki sprzedaży stosują marki, które w strategii cenowej nie uwzględniają promocji,
- jak oferować produkty podobne do produktów konkurencji i sprzedawać więcej,
- czy kupujący woli dostać coś ekstra i kupić produkt w regularnej cenie, czy kupić produkt przeceniony, ale bez gratisu,
- jakie korzyści daje model subskrypcyjny i jakie serwisy osiągają największe sukcesy w modelu abonamentowym,
- jakie rodzaje treści występują w sklepie internetowym i jakie treści są wartościowe,
- jak rozpoznać potrzeby klienta, aby stworzyć przydatny dla niego content,
- jak wykorzystać treści do zbudowania lub zwiększenia zaufania klienta do e-sklepu,
- jakie są skuteczne metody zwiększania średniej wartości transakcji (upsellingu),
- jak emocje wpływają na chęć zakupu,
- jak połączyć bloga z platformą sklepową i monetyzować treści,
- jak tworzyć zestawy promocyjne w e-commerce,
- jak się efektywnie komunikować z wykorzystaniem pop-upu,
- jak działa reguła 100 dolarów Jonah Bergera,
- co na stronie WWW może irytować kupujących,
- jak sprawdzić, gdzie leży przyczyna porzuceń koszyka,
- jakie e-maile warto wysłać jako odpowiedź na porzucony koszyk,
- jak stworzyć skuteczną kampanię dynamiczną na Facebooku dla sklepu internetowego,
- od czego rozpocząć tworzenie kampanii dynamicznej dla e-sklepu,
- na co zwrócić uwagę w tworzeniu kreacji reklamowej do kampanii dynamicznej,
- w jaki sposób dopasować kampanie dynamiczne do branży,
- jak zweryfikować efektywność poszczególnych źródeł ruchu w sklepie internetowym i co optymalizować w pierwszej kolejności – współczynnik konwersji czy koszt pozyskania ruchu,
- jak analizować źródła ruchu na podstawie raportu Atrybucja w Google Analytics,
- jak optymalizować koszt kampanii Google Ads dla e-sklepu,
- jakie taktyki growth marketingu warto wypróbować w e-commerce,
- jak testować i eksperymentować, by zhakować sprzedaż,
- czym się różni growth marketing od growth hackingu.
Co jeszcze w nowym numerze „E-commerce w Praktyce”?
- czym jest produktywność i jak efektywnie zarządzać projektami i zadaniami w e-commerce,
- jak planować dzień, aby być bardziej produktywnym i osiągać więcej w codziennej pracy,
- jak zarządzać pocztą elektroniczną, aby nie być przytłoczonym,
- czym wyszukiwarka Amazona różni się od wyszukiwarki Google’a,
- co decyduje o wysokiej pozycji produktu w wynikach wyszukiwania na Amazonie,
- co i jak optymalizować, aby poprawić widoczność oferty na Amazonie,
- jak wykorzystywać Google’a do wyszukiwania fraz,
- jakie narzędzia pozwalają znaleźć frazy z długiego ogona (long tail),
- dlaczego warto segregować frazy kluczowe za pomocą lejka sprzedażowego,
- jak podejść do szukania fraz kreatywnie i wykorzystać do tego serwisy, takie jak Quora, Allegro czy Wikipedia,
- gdzie na stronie umieścić frazy kluczowe,
- dlaczego e-maile trafiają w skrzynce odbiorczej do innych zakładek niż główna,
- co powoduje opóźnienia w dostarczaniu wiadomości i jakie ma to konsekwencje,
Z tekstu dla początkujących e-sprzedawców dowiesz się m.in:
- czym różni się platforma SaaS (hosted) od open source (self-hosted),
- od jakich rozwiązań zacząć konfigurację platformy e-commerce,
- na co zwrócić uwagę podczas integracji e-sklepu z usługami Google Analytics i Google Search Console,
- dlaczego warto wygenerować feed produktowy i do czego może się on przydać,
- co może przynieść dodanie sklepu do wyszukiwarek cenowych i serwisów agregujących opinie klientów,
- czym są Web push oraz pop-up i jak można je wykorzystać,
- dlaczego powinieneś sprawdzać, czego dokładnie klienci szukają na stronie sklepu.
W bieżącym wydaniu znajdziesz także wywiad z Justyną Dziegieć i Michałem Cortezem.
Autorzy:
Magdalena Chęcińska-Ziemniak, Agata Chmielewska, Michał Cortez, Agata Czapla, Przemysław Durczak, Justyna Dziegieć, Bernard Gołko, Mateusz Grzywnowicz, Tomasz Gutkowski, Agnieszka Jaworska, Marek Kich, Ireneusz Klimczak, Artur Klinger, Damian Kołata, Agata Krypczyk, Krzysztof Marzec, Mateusz Nowak, Przemysław Pasek, Michał Pieprzak, Piotr Sobczyk, Sascha Stockem, Przemysław Strzałka, Anna Świątkowska, Grzegorz Wroniszewski, Anna Zalewska, Anita Żuber, Mariusz Żygało.