Już ponad połowa Polaków zrobiła kiedykolwiek zakupy w sieci - wynika z najnowszego raportu Gemiusa. Choć to pokaźna liczba, to wciąż duża grupa rodaków pozostaje bierna na możliwości e-zakupów. Czas to zmienić i skutecznie usprawnić swój sklep internetowy, aby przyciągał coraz więcej klientów. Jak to zrobić? Na to pytanie odpowiadamy w nowym Marketerze+.
Niezależnie od tego jak zadowolony jesteś z funkcjonowania swojego e-sklepu, pamiętaj że zawsze może być lepiej. Nowe technologie, nowe rozwiązania, nowe prawo, nowe postawy zakupowe konsumentów – to wszystko sprawia, że nie możesz przestać się zmieniać i usprawniać swoich działań. Nasi eksperci podpowiadają w jakich kierunkach ta zmiana powinna następować.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z bieżącego wydania „Marketera+” #3 (27), dowiesz się m.in.:
- jak przeprowadzić audyt działania sklepu internetowego i jakie obszary warto analizować,
- na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć przed przystąpieniem do analizy stanu faktycznego e-sklepu,
- jakie narzędzia i metody badawcze pomogą poznać realne zachowania i potrzeby użytkowników sklepu internetowego,
- jak działają analiza heurystyczna i badanie metodą wędrówki poznawczej,
- jakie błędy najczęściej popełniają właściciele e-commerce,
- jak podejść do działań SEO w strategicznie,
- jak aktywności SEO podnoszą efektywność innych kanałów,
- jak SEO może wspomóc sklep internetowy,
- na co zwrócić uwagę, aby zwiększyć widoczność sklepu w wynikach organicznych w 2018 roku,
- dlaczego należy projektować doświadczenia klientów w e-commerce,
- jakie cechy ma firma klientocentryczna,
- czym jest mapa podróży klienta,
- jak zaprojektować podróż klienta e-sklepu krok po kroku,
- jak giganci e-commerce wykorzystują chatboty w biznesie,
- czym jest conversional commerce,
- jak wykorzystać bota w sprzedaży i obsłudze klienta sklepu internetowego,
- na co zwrócić szczególną uwagę w planowaniu komunikacji bota z klientem e-sklepu,
- jakie rozwiązania płatnicze odpowiadają preferencjom Polaków i ułatwiają proces zakupowy,
- jak działa standard płatności mobilnych Blik,
- jakie korzyści daje wdrożenie bramki płatności na stronie e-sklepu,
- jak działają portfel elektroniczny i płatności odroczone,
- jak podnieść konwersję w e-sklepie,
- jak usprawnić kontakt telefoniczny i sprzedawać przez telefon również w e-commerce,
- dlaczego wyszukiwarka lokalna to ważny element w Twaswoim sklepie internetowym,
- jak optymalizować doświadczenie użytkowników wyszukiwarki i co zrobić, aby strona docelowa idealnie odpowiadała na ich zapytania,
- jakie są częste błędy e-sklepów, które wpływają negatywnie na sprzedaż,
- czym jest retencja klienta e-commerce,
- jak obliczyć współczynnik retencji klientów e-sklepu,
- jakie są różnice we wzorcach lojalności klienckiej w B2C i B2B,
- jak przeprowadzić analizę stabilności bazy klientów B2B w e-commerce z wykorzystaniem matrycy lojalności,
- jak sprostać problemowi rotacji pracowników decyzyjnych po stronie klienta,
- jak opracować strategię edukacyjną dla klienta B2B,
- za co Polacy cenią e-zakupy,
- jak rozumieć branding w e-commerce,
- co decyduje o zakupie w sklepie internetowym,
- jakie aspekty brandingu e-sklepu mają szczególne znaczenie na polskim rynku,
- jak sprawić, aby relacja z marką w e-commerce była jak najsilniejsza,
- o jakie kluczowe elementy związane z tworzeniem treści dla e-sklepu warto zadbać,
- jak efektywnie wykorzystać narzędzia do social listeningu w sklepie internetowym,
- jak definiować słowa i zwroty kluczowe w monitoringu e-sklepu,
- jak skutecznie pozycjonować produkt lub usługę w e-commerce,
- jak wykorzystać monitoring internetu do wzrostu sprzedaży,
- dlaczego związek mediów społecznościowych z e-commerce ma sens,
- jakie social media wykorzystać w działaniach sklepu internetowego,
- jak wyróżnić się na tle konkurencji, nawet jeśli ta dysponuje większym budżetem,
- o czym warto pamiętać prowadząc działania w social media dla e-sklepu,
- jak wykorzystać grupy na Facebooku w działaniach sklepu internetowego,
- jak content marketing wpływa na wizyty i konwersje w Twoim sklepie internetowym,
- jak za pomocą odpowiednich treści zwiększać sprzedaż w e-sklepie,
- od czego zacząć, gdy chce się działać samodzielnie w obszarze marketingu treści,
- jak mierzyć sukces kampanii contentowej dla e-commerce.
- jak planować kampanię produktową, bazując na danych użytkowników,
- jaka wiedza o kliencie jest dla e-sklepu najważniejsza,
- na czym się skupić przy pierwszej kampanii produktowej w sklepie online,
- czym jest sezonowość i jak planować reklamy z wyprzedzeniem,
- jakie mity krążą wokół kampanii AdWords dla e-commerce,
- czy warto rezygnować z kampanii AdWords przy dobrych pozycjach e-sklepu w wynikach organicznych,
- dlaczego nazwa brandu w reklamie AdWords może zaszkodzić kampanii sklepu internetowego,
- czym są afiliacja i program partnerski,
- jak uruchomić program w ramach sieci afiliacyjnej dla e-sklepu,
- jak stworzyć sieć wirtualnych handlowców,
- jak być skutecznym reklamodawcą sieci afiliacyjnej,
- jak rozwijać program i powiększać sieć wydawców,
- jak analizować swoją grupę docelową z wykorzystaniem narzędzi Google i Facebooka,
- jak wykorzystać istniejące bazy klientów,
- czym jest wykluczanie grup odbiorców z kampanii i dlaczego jest tak ważne w działaniach sprzedażowych,
- jakie są cztery skuteczne scenariusze remarketingowe dla e-sklepu,
- jaka jest recepta na sukces kampanii remarketingowej w e-commerce,
- jakich błędów unikać, aby nie zrazić klienta do marki,
- jak w remarketingu wykorzystać synergię komunikacji SMS i e-mail,
- jak odzyskać porzucone koszyki,
- jak zwiększać retencję przez programy dla stałych klientów,
- jak sprytnie i skutecznie przypominać się klientowi w e-commerce,
- jakie wskaźniki kampanii performance powinien monitorować skuteczny menedżer e-commerce,
- kiedy należy zwracać uwagę na wartość konwersji, a kiedy na ich liczbę,
- jak najskuteczniej oszacować koszty konwersji użytkowników,
- w jaki sposób zwiększać zwroty z inwestycji w kampanie dla e-sklepu,
- jak średni zarobek na przeciętnym kliencie wpływa na koszt jego pozyskania,
- jak poznać preferencje użytkowników na podstawie urządzeń, z których korzystają,
- jak ocenić atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu,
- jak zminimalizować ryzyko wiążące się z internacjonalizacją za pomocą pilotażu,
- jakie formy pilotażu sprawdzą się najlepiej w e-commerce,
- jak sprostać oczekiwaniom klienta w kwestii logistyki w e-commerce,
- jakie formy dostawy motywują Polaków do zakupu,
- jaki jest stosunek klientów do dostawy tego samego dnia (same day delivery),
- jaka jest przyszłość form i modeli dostawy,
- jakie są największe wyzwania logistyczno-magazynowe w e-commerce,
- co jest kluczowe, aby przygotować się do okresów zwiększonej sprzedaży,
- jak dobierać rozwiązania logistyczne do wielkości biznesu,
- jak uprościć zapis do newslettera na stronie e-sklepu,
- które checkboxy możesz usunąć ze stron swojego sklepu, a które warto uprościć,
- czy sklep internetowy potrzebuje polityki prywatności,
- jak napisać regulamin sklepu internetowego ludzkim językiem,
- jakie są główne problemy związane z przepływem informacji w sklepie internetowym,
- jakie są korzyści z wdrożenia systemu ERP w e-sklepie,
- jak wybrać odpowiedni system ERP,
- czym charakteryzuje się strategia omnichannel,
- jaki wpływ ma strategia omnichannel na procesy biznesowe,
- jakie narzędzia i techniki promocji można wdrożyć w modelu omnichannel,
- co zrobić, aby wdrożyć strategię omnichannel w swoim biznesie.
Zamów najnowszy numer Marketera+
Oprócz profesjonalnych materiałów związanych z tematem numeru, nasi autorzy przygotowali również szereg porad w ramach stałych cykli.
Dodatkowo dowiesz się:
- jakie korzyści przynosi program employee advocacy – w obszarach marketingu, sprzedaży i rekrutacji,
- jak tworzyć ciekawe treści, które pracownicy chcą udostępniać,
- jak wygląda przykładowy kalendarz treści,
- jakie narzędzia wykorzystać w procesie tworzenia treści na LinkedInie.
- jak stworzyć dobry temat e-maila,
- jak zachować spójność między newsletterem a landing page’em,
- jak przygotować skuteczny preheader.
Format magazynu pozwala także zapoznać się z najbardziej przydatnymi i użytecznymi zestawieniami, instrukcjami i poradami w przejrzystej formie.
Czego dowiesz się z zestawień i instrukcji?
- Jak obliczyć współczynnik retencji klientów e-sklepu,
- Jak obliczyć koszt konwersji w podziale na źródła i segmenty użytkowników,
- Wskazówki dotyczące doboru zwrotów i słów kluczowych do działań social listening,
- Jak wykorzystać grupy na Facebooku w działaniach e-sklepu,
- Jak przygotować strategię contentową dla e-commerce krok po kroku,
- Analiza sezonowości zapytań z wykorzystaniem Google Trends
- Jak ułożyć kalendarz sprzedażowy w e-commerce?
- Analiza klientów e-sklepu w Menedżerze firmy na Facebooku
- Analiza klientów e-sklepu w Google Analytics
- 4 scenariusze remarketingowe dla e-sklepu
Zamów najnowszy numer Marketera+
Wiedzą dzielą się najlepsi branżowi eksperci. Skorzystaj z ich doświadczenia, aby usprawnić swój e-sklep!
Autorzy „Marketera+” 3 (27):
Łukasz Abgarowicz, Jakub Alizade Sani, Michał Badora, Justyna Bakalarska, Artur Belka, Dawid Cichy, Mateusz Czech, Jan Czerniawski, Łukasz Dębski, Ewa Dudek, Justyna Dziegieć, Jakub Gierszyński, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Ilona Hanzel, Marcin Janczewski, Filip Jaraczewski, Adrianna Kubik-Przybył, Krzysztof Marzec, Piotr Mikulski, Kinga Odziemek, Andrzej Ogonowski, Paweł Sala, Mikołaj Salecki, Paweł Skrzypczak, Piotr Sobczyk, Martin Soboń, Piotr Socha, Jacek Szlak, Anna Truchlewska, Izabela Wisłocka, Maja Wiśniewska, Adam Wojciechowski, Michał Wójcik, Edyta Wsół.