Agencja WhitePress zaczęła już pierwsze przygotowania do opracowania e-booka dotyczącego historii i rozwoju marketingu treści na świecie. Zakończenie projektu, którego celem jest dokładne prześledzenie historii content marketingu, przewidywane jest na przełom sierpnia i września 2014 roku.
W publikacji dużo miejsca zostanie poświęcone korelacji między CM, a kanałami komunikacji i rozwojem kolejnych technologii – druku, radia, telewizji i internetu. Autorzy wyjaśnią również, które etapy w historii miały największy wpływ na rozwój content marketingu i jego obecny kształt, a całość tekstu uzupełniona będzie komentarzami partnerów badania.
Jak mówi dr Paweł Strykowski, współwłaściciel agencji content marketingowej Whitepress: – Określenie „content marketing” zaczęło pojawiać się w polskiej branży marketingowej w okolicach lat 2005-2006, ale sama strategia – od niedawna nazwana na nowo – jest dużo starsza. Chcemy stworzyć jedną publikację, która rzeczowo wyjaśni czym content marketing jest i jak się rozwijał. Myślę, że będzie to bardzo ważny głos w dyskusjach o początkach CM, bo te wciąż są żywe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Za realizację projektu odpowiedzialni będą dr Paweł Strykowski i Maciej Mazur, content manager agencji Whitepress, a działaniami PR zajmie się agencja Juicy Relations.
Publikacja będzie bezpłatna i ogólnodostępna.
Marketer+ jest patronem projektu.