BADANIA RYNKU. BADANIA MARKETINGOWE

Szkolenia
27.11.2014 - 28.11.2014 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Warszawa, Centrum Konferencyjne B&O NAVIGATOR ul. Czarnocińska 31
Zapisz się

Szkolenie „Badania Rynku. Badania Marketingowe. Współpraca z agencjami. Samodzielne Prowadzenie Badań. Praktyczna Interpretacja Wyników” jest przeznaczone jest dla pracowników działu marketingu różnego szczebla.

W szkoleniu mogą uczestniczyć również członkowie zarządu oraz pracownicy działu sprzedaży w celu zrozumienia istoty badań marketingowych, korzyści wynikających z ich stosowania oraz przełożenia uzyskanych danych na wyniki i efekty sprzedażowe.

Cele szkolenia

  • Biorąc udział w szkoleniu zapoznasz się ze specyfiką badań marketingowych oraz zostaniesz przygotowany do wyboru odpowiednich metod badawczych i realizacji badań.
  • Uzyskasz wiedzę dotyczącą badań marketingowych – poznasz m.in. metody i techniki badawcze, zasady obowiązujące przy doborze prób, sposoby analizy i prezentacji wyników.
  • Dowiesz się jaką rolę pełnią badania w nowoczesnym przedsiębiorstwie i czy warto w nie inwestować.
  • Poznasz możliwości zastosowania badań przy różnych problemach marketingowych jak m.in. ocena kondycji marki, badanie elementów marketingu mix, badanie jakości usług.
  • Nauczysz się formułować problem badawczy oraz dobierać do niego metody i techniki badawcze.
  • Dowiesz się jak interpretować wyniki i nauczysz się dopasowywać działania marketingowe do uzyskanych wyników.
  • Nauczysz się jak przygotować dobry brief i jak współpracować z agencją oraz dowiesz się co powinien zawierać dobry raport końcowy.
  • Uzyskasz wiedzę dotyczącą obszarów, które można zbadać samodzielnie oraz nauczysz się jak dobierać odpowiednie narzędzia i jak przeprowadzać takie badania.

Program szkolenia

1. Informacja w marketingu

  • Rodzaje i źródła informacji.
  • Znaczenie informacji.

2. Badania marketingowe

  • Funkcje badań.
  • Obszary badań marketingowych.
  • Dobór prób.
  • Etapy przygotowania badania.
  • Wykorzystanie badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach.

3. Jakościowe badania marketingowe

  • Zakres stosowania metod jakościowych.
  • Techniki badawcze.
  • Zasady doboru próby i konstruowania pytań.
  • Interpretacja wyników.

4. Badania etnograficzne

  • Przedmiot badań etnograficznych, cel stosowania
  • Metody zbierania danych
  • Formułowanie pytań badawczych
  • Interpretacja wyników

5. Ilościowe badania marketingowe

  • Specyfika badań ilościowych.
  • Techniki badawcze.
  • Konstruowanie pytań badawczych.
  • Interpretacja wyników i przekładanie ich na konkretne działania.

6. Wykorzystanie badan jakościowych i ilościowych w badaniu marki

  • Elementy marki poddawane badaniom.
  • Korelacja marki z rynkiem – analiza konsumenta, konkurencji i trendów.
  • Stosowane metody i techniki.

7. Tajemniczy klient – badanie jakości usług

  • Istota, cel, wady i zalety badania.
  • Typy badań.
  • Etapy projektu badawczego.
  • Nietypowe zastosowania „Tajemniczego klienta”.
  • Interpretacja wyników.

8. Badanie wielkości rynku

  • Zakres danych i możliwości ich wykorzystania w działaniach sprzedażowo – marketingowych.
  • Interpretacja wyników, dobór strategii działania.

9. Krótka charakterystyka pozostałych badań

  • Badania trackingowe.
  • Badania segmentacyjne.

10. Współpraca z agencjami badawczymi

  • Rynek badań marketingowych w Polsce.
  • Współpraca z agencją – wybór agencji, zasady oraz wady i zalety współpracy.
  • Skuteczne przygotowanie briefu.

11. Samodzielne prowadzenie badań

  • Możliwości i ograniczenia samodzielnych badań.
  • Obszary i sposoby prowadzenia badań we własnym zakresie.

Trener:

Izabela Bohdan-Talmont

Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.

W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.

Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Cena: 2.000zł netto