

Szkolenie „Badania Rynku. Badania Marketingowe. Współpraca z agencjami. Samodzielne Prowadzenie Badań. Praktyczna Interpretacja Wyników” jest przeznaczone jest dla pracowników działu marketingu różnego szczebla.
W szkoleniu mogą uczestniczyć również członkowie zarządu oraz pracownicy działu sprzedaży w celu zrozumienia istoty badań marketingowych, korzyści wynikających z ich stosowania oraz przełożenia uzyskanych danych na wyniki i efekty sprzedażowe.
Cele szkolenia
- Biorąc udział w szkoleniu zapoznasz się ze specyfiką badań marketingowych oraz zostaniesz przygotowany do wyboru odpowiednich metod badawczych i realizacji badań.
- Uzyskasz wiedzę dotyczącą badań marketingowych – poznasz m.in. metody i techniki badawcze, zasady obowiązujące przy doborze prób, sposoby analizy i prezentacji wyników.
- Dowiesz się jaką rolę pełnią badania w nowoczesnym przedsiębiorstwie i czy warto w nie inwestować.
- Poznasz możliwości zastosowania badań przy różnych problemach marketingowych jak m.in. ocena kondycji marki, badanie elementów marketingu mix, badanie jakości usług.
- Nauczysz się formułować problem badawczy oraz dobierać do niego metody i techniki badawcze.
- Dowiesz się jak interpretować wyniki i nauczysz się dopasowywać działania marketingowe do uzyskanych wyników.
- Nauczysz się jak przygotować dobry brief i jak współpracować z agencją oraz dowiesz się co powinien zawierać dobry raport końcowy.
- Uzyskasz wiedzę dotyczącą obszarów, które można zbadać samodzielnie oraz nauczysz się jak dobierać odpowiednie narzędzia i jak przeprowadzać takie badania.
Program szkolenia
1. Informacja w marketingu
- Rodzaje i źródła informacji.
- Znaczenie informacji.
2. Badania marketingowe
- Funkcje badań.
- Obszary badań marketingowych.
- Dobór prób.
- Etapy przygotowania badania.
- Wykorzystanie badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach.
3. Jakościowe badania marketingowe
- Zakres stosowania metod jakościowych.
- Techniki badawcze.
- Zasady doboru próby i konstruowania pytań.
- Interpretacja wyników.
4. Badania etnograficzne
- Przedmiot badań etnograficznych, cel stosowania
- Metody zbierania danych
- Formułowanie pytań badawczych
- Interpretacja wyników
5. Ilościowe badania marketingowe
- Specyfika badań ilościowych.
- Techniki badawcze.
- Konstruowanie pytań badawczych.
- Interpretacja wyników i przekładanie ich na konkretne działania.
6. Wykorzystanie badan jakościowych i ilościowych w badaniu marki
- Elementy marki poddawane badaniom.
- Korelacja marki z rynkiem – analiza konsumenta, konkurencji i trendów.
- Stosowane metody i techniki.
7. Tajemniczy klient – badanie jakości usług
- Istota, cel, wady i zalety badania.
- Typy badań.
- Etapy projektu badawczego.
- Nietypowe zastosowania „Tajemniczego klienta”.
- Interpretacja wyników.
8. Badanie wielkości rynku
- Zakres danych i możliwości ich wykorzystania w działaniach sprzedażowo – marketingowych.
- Interpretacja wyników, dobór strategii działania.
9. Krótka charakterystyka pozostałych badań
- Badania trackingowe.
- Badania segmentacyjne.
10. Współpraca z agencjami badawczymi
- Rynek badań marketingowych w Polsce.
- Współpraca z agencją – wybór agencji, zasady oraz wady i zalety współpracy.
- Skuteczne przygotowanie briefu.
11. Samodzielne prowadzenie badań
- Możliwości i ograniczenia samodzielnych badań.
- Obszary i sposoby prowadzenia badań we własnym zakresie.
Trener:
Izabela Bohdan-Talmont
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Cena: 2.000zł netto